Radeon 9600 wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:13
Pas een ASUS Radeo 9600SE aangeschaft. Na het verwijderen van de oude Matrox G400 de nieuw radeon kaart geplaatst. Vervolgens opgestart en de monitor geeft geen beeld. Computer start wel verder door, alhoewel ik natuurlijk niet kan zien hoever. Ik hoor de CD-spelers gecheckt worden en ook de Floppy drive wordt een keer aangeroepen.

Ik heb een pci Trio64 kaartje geplaatst en daarvan geboot. Windows crasht nu tijdens het opstarten. Blauw scherm.

Ik heb in de bios de AGP op AUTO gezet, fast write DISABLED etc.

Moederbord: ASUS aV7x-x
CPU: 2600+
Mem: 1024 DDR
Voeding: AOpen Super Silent: 300 W. 3.3V & 5V 200W max.
LCD monitor zowel analoog als digitaal aangesloten, maar geen enkele reactie. Ook de converter nog geprobeerd zodat de analoge kabel op de digitale uitgang werd aangesloten.

Is deze kaart gewoon kapot, of kan het nog wat anders zijn in de BIOS?

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
format c: ??? :p

Verwijderd

Denk eerder dat er hardware matig iets niet snor zit. Een format C: direct zeggen slaat niet direct ergens op ofwel soms :? Denk dat je hierdoor mensen juist NIET helpt en hierdoor mensen op een verkeerd spoor zet! Als je iets niet weet moet je niet zomaar gaan blaten :X !
Probeer je videokaart eens op een ander systeem :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 23:01 ]

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:59:
[...]

Denk eerder dat er hardware matig iets niet snor zit. Een format C: direct zeggen slaat niet direct ergens op ofwel soms :?
Probeer je videokaart eens op een ander systeem :9
ne maar als ie bsod krijgt bij het opstarten van Windows XP dan lijkt me het meest logische gewoon ff een clean-install doen .... en wie weet... ;)

Verwijderd

Zotn_Dré schreef op 24 februari 2004 @ 23:01:
[...]

ne maar als ie bsod krijgt bij het opstarten van Windows XP dan lijkt me het meest logische gewoon ff een clean-install doen .... en wie weet... ;)
Ik heb brak geheugen= BSOD, is een format C: :? Sjesus je moet nogal wat leren! :'( . Ik zelf ben ook neit de beste maar zomaar wat te blaten is wel erg vreemd :r

Verwijderd

Ik heb dit soort problemen al vaker gezien en vaak is het op te lossen met een firmware upgrade van je moederbord...

het kan natuurlijk ook zijn dat de kaart kapot is. maar ik zou eerst de matrox kaart terugplaatsen en een firmware upgrade doen van je moederbord.

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:13
De Asus A7xvx blijkt dus niet samen te werken met een radeo 9600 videokaart. Ik heb hem omgeruild voor een 5600FX en nou werkt alles OK!
Een week na deze omruilactie kwam een bios upgrade uit die betere samenwerking met ATI kaarten beloofde 8)7
Pagina: 1