Toon posts:

AMD Athlon 2500+

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik kan mijn nieuwe amd ahtlon 2500+ barton niet overclocken, omdat ik in de bios mijn FBS niet omhoog kan zetten en heb geen idee hoe het komt, weet iemand toevallig hoe het zit?

specs

Amd athlon 2500+ (coolermaster JET7)
Asus A7V8X-MX ( VIA KM400 chipset)
en een Award BIOS.

B.v.d. dank

Groeten Tempel

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ga met je BIOS en je moboboekje aan de slag, en zoek dan vooral zaken op in je BIOS die op 'auto' staan. Zet die allemaal op manual, en je zal zien dat de fsb-instellingen te voorschijn komen. Op een normaal socket A mobo loopt die van 100-200/230, op zowat alle nForce2 mobo's (die jij niet hebt) van 100-250. Good luck :)

LinkedIn
Instagram

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 22:46
dat komt omdat hy is gelockt, je moet hem eerst unlocken dan kan je met je fsb spelen.
als je wil weten hoe je hem unlock, dan moet je de search ff gebruiken had je ook kunnen doen voor je dit topic opende want er zijn zat topic's die hier over gaan.

• Remy

Remy

badboynova, unlocken heeft niks met de fsb te maken, maar met de multiplier. Wel weten waar je over praat he ;)

De fsb kan je altijd instellen in je BIOS, behalve als hij zeer beperkt is, en dat lijkt me stug op de Asus van de topicstarter :)

[ Voor 38% gewijzigd door Remy op 24-02-2004 18:32 ]

LinkedIn
Instagram

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

badboynova schreef op 24 februari 2004 @ 18:31:
dat komt omdat hy is gelockt, je moet hem eerst unlocken dan kan je met je fsb spelen.
als je wil weten hoe je hem unlock, dan moet je de search ff gebruiken had je ook kunnen doen voor je dit topic opende want er zijn zat topic's die hier over gaan.
Die lock heeft betrekking op de MP en niet op de FSB volgens mij hoor... ;)

edit:
Grmbl... Meneer GJ-tje komt weer naar voren als spuit 11 hoor :/

* CH4OS kijkt lievv naar reemF :> O-)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2004 18:38 ]

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 22:46
sorry had ff verkeerd gelezen dacht dat hy het over de mp had.
zal me leren om te tweaken en eten tergelijk :+

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet ik die multplier omhoog dan?

... tempel B)

Verwijderd

multiplier is gelockt , FSB ( Front Side Bus ) niet

mp is 11
FSB is standaard 166

11 x 166 maakt 1833 = snelheid processor

FSB kan je in de bios van je mobo veranderen , dit staat in je handleiding

doe het wel is kleine stappen anders kan het wel eens mis gaan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus juist het punt, ik kan op geen enkele manier de fsb veranderen, zelfs niet na 10 het moederbord boekie door te hebben gelezen en de bios te hebben geflashed..

Grtz Tempel

• Remy

Remy

Zet in je BIOS bovenin CPU-speed eens op Manual, zoals ik in mijn eerste post in dit topic zei, dan kan je de FSB wel aanpassen:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/5069/asus/a7v8x-bios_overclock.jpg

LinkedIn
Instagram

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik heb eventjes de manual van je mobo doorgekeken en ik zie nergens de mogelijkheid om FSB te verhogen
je kan wel de snelheid van je ram bepalen, maar of dat is wat je wilt :?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde heb je een scherm met GoT Huisregels te lezen gekregen. Misschien ben je daar te snel doorgeklikt, want er staat veel dat hier van toepassing zou zijn.

Zo wordt het aangeraden als je een vraag hebt eerst het juiste forum te bekijken. Voor overclocken hebben we een aparte subforum, namelijk Diehard Overclocking&Cooling.

Daar staat ook een FAQ, waar eea in te vinden is:

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Wat hier relevant is, maar er niet instaat is hoe je je FSB kunt verhogen als je geen BIOS instellingen ervoor hebt. Doe maar eens een search op CPUFSB...

En tenslotte doen wij tweakers elkaar constant de groeten dus hoef je niet onder iedere post 'Grtz Tempel' te zetten. Als je wel per se extra groeten wilt plaatsen kan dat in je sig, daar is hij namelijk voor ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.