Combinatie XS4all Lite - Linksys BEFSX41 Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
Zijn er mensen die deze combinatie hebben? En zouden zij mij ook kunnen vertellen of dit gaat werken, wat voor instellingen ik dan moet gebruiken.
Ik heb Gekozen voor de Thomson 510 ethernet modem, zijn er dan nog speciale dingen waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94800

Ik heb een tijdje geleden een LInksys BEFSR41 ism een Speedtouch 510 geinstalleerd. Ik heb toen ook grote problemen gehad om deze combinatie aan de praat te krijgen. Uiteindelijk heb ik het opgelost. Het probleem was dat de ST510 een router is en de Linksys BEFSR41 ook. En dit bijt elkaar!!!
De truc zit hem erin dat je de speedtouch de DHCP moet laten gebruiken van de Linksys BEFSR41.
1. Zet in de configuratie van de ST510 "DHCP Server" "Server Config" op "Auto DHCP"
2. Apply deze setting
3. Zet de Speedtouch en de Linksys BEFSR41 beide uit.
4. Start alleen de Linksys BEFSR41 op. En wacht tenminste een paar minuten alvorens verder te gaan.
5. Start de Speedtouch op.

Nu zal de Speedtouch de DHCP van de Lnksys gebruiken.

Bij mij loste bovenstaande het probleem op. En het draait al probleemloos een paar maanden.

Maar de combinatie Linksys BEFSR41 met de Speedtouch 510 wordt niet ondersteund door KPN telecom!!!! En zou volgens hun helpdesk helemaal niet moeten werken. Maar ok, met een beetje gezond verstand is het toch gelukt ;)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-06 00:45
als je zeker weet dat je die linksys wilt gebruiken dan lijkt me het beste om die speedtouch in bridgemode zet (dus speedtouch laten bridgen ipv routeren). Hoef je alleen de linksys nog te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
Ik las net ook wat over een ini file van KPN uploaden naar je modem, en dan zou het ook moeten werken heeft iemand hier ervaring mee.

En hoe stel je dat bridgen in?

[ Voor 12% gewijzigd door The_Scarabial op 24-02-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-06 00:45
The_Scarabial schreef op 24 februari 2004 @ 19:44:
Ik las net ook wat over een ini file van KPN uploaden naar je modem, en dan zou het ook moeten werken heeft iemand hier ervaring mee.

En hoe stel je dat bridgen in?
probeer eens zelf eens wat ipv steeds weer vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53
Je kan meerder dingen doen:

- pptp.ini naar de thompsen uplaoden, dan word het een modem ipv een router
- de linksys als bridge gebruiken (immers is de thompsen al een router)
- De thompsen in een normale poort van de linksys te proppen (1 van de 4), en dus niet de wan, dan gebruik je dus enkel de draadloze interface als het ware
Pagina: 1