Toon posts:

Beetje logisch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe qtec kast gekocht en nu zit ik een beetje met de cooling.
De plaatjes hieronder geven weer hoe het zit. De blauwe "fan" is een optie, maar ik vraag me af of dit helpt aangezien hij geen lucht kan pakken van voor de kast, aangezien dat niet weg te halen is. Het tweede plaatjes is trouwens een "getailleerd" over zicht van bovenin achterin met 2 fans voor mijn qtec 400w voeding, 2 casefans (ook op plaatje 1), en de cpu fan.

Zit dit er een beetje logisch uit of klopt er niks van. En is die ene fan toch nog een optie? Mijn AMD athlon 1700+ loopt namelijk 53 graden C stressed. 45 graden C normaal. Mijn Coolermaster koelblok is waarschijnlijk ook oud hoor, maar ik krijg dat ding erniet vanaf, omdat die beugel niet meer flexibel is.

Geen commentaar alsjeblieft op mijn paint vaardigheden :9 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fjnrykee/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fjnrykee/1.jpg

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

ik vindt die onderste voedingsfan niet logisch... die blaast warme lucht op de proc :S :S 8)7

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Verwijderd

Topicstarter
vond ik idd ook een beetje vaag.... maarja... trouwens die ene voedingsfan blaast volgens mij niet naar buiten maar zuigt naar binnen (de warme lucht uit mijn kast ) :/

Oja... die fan die op de proc blaast zit wel iets meer naar het midden toe... hij blaast over het koelblok heen...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 18:29 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 18:24:
Zit dit er een beetje logisch uit of klopt er niks van. En is die ene fan toch nog een optie? Mijn AMD athlon 1700+ loopt namelijk 53 graden C stressed. 45 graden C normaal.
De fan onder in de voeding zou de warme lucht moeten afvoeren maar dat is al gezegd. Verder is alles kloppend maar i.m.o. overbodig. Je haalt zeker geen indrukwekkende temperatuursverlaging zonder de koeler van de CPU zelf te vervangen.

Ook zou ik me geen zorgen maken over de temperatuur. Die is vrij normaal. Op welk MB zit hij?

Over airflow en CPU-temps is trouwens veel te vinden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 24 februari 2004 @ 18:32:
[...]

De fan onder in de voeding zou de warme lucht moeten afvoeren maar dat is al gezegd. Verder is alles kloppend maar i.m.o. overbodig. Je haalt zeker geen indrukwekkende temperatuursverlaging zonder de koeler van de CPU zelf te vervangen.

Ook zou ik me geen zorgen maken over de temperatuur. Die is vrij normaal. Op welk MB zit hij?

Over airflow en CPU-temps is trouwens veel te vinden.
Nee, ik wilde ff mijn systteem laten "keuren", maar ik weet wel genoeg... ik moet gewoon een keer een flinke cooler kopen...

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Er zijn hier op GoT al heeeeeel veel topics over airflow en plaatsing van ventilators voorbij gekomen. Als je een beetje had gezocht dan had je dat kunnen vinden. Hiervoor hebben we de 'Search' ;)

De fan van je voeding onderin moet andersom! (Al gezegd maargoed)

Verwijderd

Trouwens het is slecht om meer intake dan outtake te hebben. Meer lucht binnen = overdruk = warmte. Net zoals een fietspomp als je pompt wordt het ding ook warm. Nu met 1 fan minder ga je er niet veel van merken hoor maar ik zou er toch op letten. Ik heb al plaatsen gezien waar het toch zeker 5à10 graden scheelde (dit was echter wel alles naar binnen en niks naar buiten) maar het is toch niet te verwaarlozen
Pagina: 1