[Cooling] specifieke S370/FCPGA koeler gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 17:08

Booster

Superuser

Topicstarter
Het verhaal is als volgt:

Op een slot1 -> socket370 converter die ik heb is een van de middelste haakjes om de koeler op zijn plek te houden afgebroken. De 'zij-haakjes' zitten er nog wel op.

Ik ging hiervoor op zoek naar een koeler met een brede bevestigingsclip. Deze zijn prima te vinden, maar ze zijn allemaal te breed.

Bovendien wil ik niet teveel gewicht op de slotconverter hangen en dus wil ik eigenlijk een hele dunne koeler. Deze hebben zover ik heb kunnen ontdekken allemaal een enkele clip (alleen voor de middelste bevestigingshaakjes dus) :(

Kijk bv naar de Spire Skivestream II, die is 7cm boven en (c.a.) 6.3 onderaan de heatsink. Dit past gewoon niet op mijn slotconverter. (ZIF-socket palletje komt dan klem te zitten)

Dus, eisen op een rijtje:
• maximaal 5cm breed
• brede clip voor bevestiging op 'zij-haakjes'
• niet te hoog/zwaar (140g of minder is acceptabel in ieder geval)

Weet iemand een koeler die aan deze eisen voldoet en ook nog enigsinds goedkoop te krijgen is?

Ik heb er ook aan gedachte om Arctic Silver Adhesive te gebruiken, maar ik vind een koelertje met een brede clip een wat nettere oplossing. ;)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Welke proc eronder?

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Een celly 700. Niet echt speciaal dus. Het koelblokje dat erbij zat was net 2cm hoog, met een 4cm slimline koelertje erop.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Kun je niet ff een pic scoren waar we goed op kunnen zien wat je bedoelt. Ik heb wel een idee maar het is nog niet geheel duidelijk.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Mh, een pic wordt lastig. (gisteren mijn digitale camera verkocht)

Maar met een tekeningetje wordt het denk ik wel wat duidelijker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
                            O  <-- ZIF-socket hendeltje
 __________-----___________   <-- CPU
+--------------------------+  <-- socket
|           \~/    \__/    |
             ^      ^
             |      |
klein (kapot) clipje in het midden, groot clipje rechts daarvan.

Het is niet helemaal op schaal, maar ik hoop dat het idee duidelijk is.

Het middelste clipje is afgebroken op de socket en hieraan is niks meer te bevestigen. Het rechtse clipje is nog in orde.

[ Voor 6% gewijzigd door Booster op 24-02-2004 19:29 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik heb hier beneden een P III 800 staan, uiteraard ook Socket 370, en daar zit gewoon de heatsink van een Volcano 9 op - met brede clip. Aan een kant is er ook een klein pinnetje afgebroken, maar toch draait ie al twee jaar perfect. Ik denk dat 't dus wel te doen is.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Mh strange. Zou je eens kunnen kijken waar jouw ZIF-socket hendeltje dan precies blijft? Als ik mijn slotconverter bekijk dan lijkt me het sterk dat het ding past zonder in de knoop te komen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Oh, iets te snel gelezen, je zit met een slotconverter :X

Tja, dan kan ik je ook niet verder helpen. Hier past het brede hendeltje van de Volcano 9 perfect, op een origineel Socket 370.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Well, ik hoop dat ze de socket toch redelijk gelijk hebben gehouden aan een 'originele' s370 ;)

Ik neem aan dat jij ook gewoon een hendeltje hebt, ben benieuwd wat daarmee gebeurt is dan :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dat hendeltje kan gewoon naar beneden hoor, de bevestigingsclip is niet breder dan het socket, en aangezien het hendeltje naast het socket zit... :)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt ;)

Zoals je op mijn tekeningetje ziet, komt het ZIF-hendeltje boven de core van CPU uit. Oftewel: als je hier een koeler op klemt die breder is dan 5cm, dan zit hij bovenop het ZIF-hendeltje, en niet op de CPU-core.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Oooh, op die manier, sorry voor 't misverstand :)

Nou, ik denk wel dat ik al een aantal Socket 370 / 462 (=A) - koelers heb gezien die niet breder zijn dan het socket, van die standaard modellen. Ik zou eens bij de lokale pc-boer langsgaan om te vragen of ie geen oude Socket 370-koeler heeft liggen (boxed Intel ding voor P III ofzo), met een brede bevestigingsclip.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:41
kan je niet kijken naar een koeler voor een 1U 19" rack? die dingen zijn klein, moet je waarschijnlijk wel een andere fan dr opschroeven :P die schijnen nogal herrie te maken

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
np Jupiler ;)

Ik had al wat rondgevraagt, maar de meeste mensen hadden niet echt P3 koelertjes meer liggen, alleen slot1-P3 koelers.

1U dingetjes heb ik ook naar gekeken, alleen degene die ik gezien heb hadden helaas geen brede clip. (bij sommige zag ik helemaal geen clip zelfs, maar dat kan aan het tijdstip gelegen hebben :+)

[ Voor 23% gewijzigd door Booster op 25-02-2004 14:23 ]

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 22:34

cdoens

Peugeot-gek

Is het geen idee om een brede clip op te snorren en die op je huidige heatsink te fabrieken??? Lijkt mij de weg van de minste weerstand?

Groetjes en succes. Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Verwijderd

probeer een el-cheapo socket a koeler of een socket 7 (bevestigingsmechanisme lijkt er op)

Verwijderd

Bedoel je zo een slot1 -> socket370 converter ?

Afbeeldingslocatie: http://www.allproducts.com.tw/computer/agama/03as370-l.jpg

Dan moet je op zoek naar een koeler die min of meer exact even groot is als de socket. Ik had ook een vergelijkbaar probleem met m'n oude s370, waar ook een koeler op moest die even groot was.

Ik heb toen gekozen voor een glacialtech silent breeze 462. Is ongeveer even groot als de s 370.

Voor het gewicht zou ik me niet teveel zorgen maken; Tenminste als je socket-converter maar goed "klikt" in de plastic retentionmodule en daadoor gewoonweg overeind wordt gehouden.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:41 ]

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:37:
Bedoel je zo een slot1 -> socket370 converter ?
[afbeelding
Yep, alleen ik zie hier dat het ZIF-hendeltje helemaal plat is en niet in de weg kan zitten. Lucky you ;)
Ik heb toen gekozen voor een glacialtech silent breeze 462. Is ongeveer even groot als de s 370.
Ok, maar de basis van deze koeler is 63mm bij 70mm, en dus geld helaas ook hier: hij is te groot.

Een andere clip op de koeler zetten is te proberen, maar ik hoopte eigenlijk op een kant en klare oplossing. ;)

Verwijderd

Booster schreef op 25 februari 2004 @ 17:21:
[...]

Yep, alleen ik zie hier dat het ZIF-hendeltje helemaal plat is en niet in de weg kan zitten. Lucky you ;)
Waarom gaat dat hendeltje nou niet plat bij jou dan ?. Dat moet wel volgens de officiele specificatie van deze (en andere) sockets.

edit:
Je kan ze nog steeds kopen die zgn. slockets (evt. zelfs met fcpga2 ondersteuning). Zijn niet duur, is misschien ook een optie

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 17:36 ]

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:32:
Waarom gaat dat hendeltje nou niet plat bij jou dan ?. Dat moet wel volgens de officiele specificatie van deze (en andere) sockets.
Komt door het ontwerp van het hendeltje, die ziet er zo uit, vanaf de zijkant gezien:
code:
1
2
_____
     \___________O

en zoals op dit plaatje.
Ik zie overigens veel meer sockets die een dergelijke constructie hebben, dus het zal toch wel binnen een bepaalde standaard vallen.

Verwijderd

Booster schreef op 25 februari 2004 @ 18:50:
[...]

Komt door het ontwerp van het hendeltje, die ziet er zo uit, vanaf de zijkant gezien:
code:
1
2
_____
     \___________O

en zoals op dit plaatje.
Ik zie overigens veel meer sockets die een dergelijke constructie hebben, dus het zal toch wel binnen een bepaalde standaard vallen.
Als jou handeltje ook metaal is kan je die niet bijbuigen dan, kan je e.a. ook weer passen.

Anders weet ik het ook niet, heb nog geen kleinere koeler gezien dan de standaard voorgeschreven maten koelers (zoals die van mij). Sorry.

edit:
Overigens heb ik wèl eens eerder zo'n metalen handeltje gezien, maar die stak niet boven de socket uit :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 18:58 ]

Verwijderd

Ik hoop dat je nog eens naar dit topic kijkt, als je je oude koeler nog kan gebruiken heb ik misschen wat voor je.

In mijn grote verzameling koelers e.d. vond ik een losse brede clip (met 3 bevestigingshaakjes aan beide kanten). Deze is officieel bedoeld als losse clip, om zelf op je koeler te monteren, en is eigenlijk voor socketA.

Maar aangezien socket a en socket 370 uitwisselbaar zijn kan jij misschien deze clip op je oude koeler monteren en gewoon weer lekker verder werken.

Reageer ff als je er wat aan hebt.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Bedankt voor je aanbod ;)

Ik ga eerst even kijken of ik in mijn directe omgeving iets vervangends kan vinden. De koeler die ik hier heb liggen is helaas ook verre van standaard, het is met een heel klem/hendel-mechanisme erop gebouwt makkelijk je koelblok op de socket te krijgen. Volgensmij gaat het er niet zomaar vanaf.

Als ik de clip graag wil hebben dan mail of post ik wel even :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:41
ik zat zo te denken, kan je geen mini orb kopen? die zijn voor baby/micro ATX borden gemaakt en dus kleiner/smaller als de normale modellen vanwege de kleine ruimte

edit: ik zie net dat ze de orbs die je dan dus zou moeten hebben van de site gehaald hebben

[ Voor 23% gewijzigd door MewBie op 27-02-2004 15:20 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Trap ;)

G_M_C, zou je eens contact met mij op willen nemen over die clip?
dont . do . this @ home . nl

Verwijderd

eeeh mischien beetje domme opmerking , waarom koop je niet een nieuwe slot 1 convertor, kost je waarschijnlijk 5 - 10 euro , ben je ook klaar.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Als jij ergens een winkel kunt vinden die ze voor die prijs wegdoet incl. verzenden, dan houd ik me aanbevolen. ;) Maar ik ben ze zelf nog niet tegen gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Booster op 10-03-2004 09:48 ]

Verwijderd

Booster schreef op 09 maart 2004 @ 23:56:
Trap ;)

G_M_C, zou je eens contact met mij op willen nemen over die clip?
dont . do . this @ home . nl
Cool mail-adres :P moet ik zeggen. Maarruh check your mail . . .
Pagina: 1