[Novell NW 6] Fout tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik krijg iedere keer als ik Novell NW 6.0 wil installeren de volgende error: "Cannot load te file Z:\INSTALL\DRDOS\COMMAND.COM" Als ik dan aangeef in welke dir hij staat zie ik niks. Ik heb ook al geprobeerd om DR-DOS los te installeren en dan de locatie aan te wijzen, maar werkt ook niet! Ik heb ook al geprobeerd om met een WIN98 cd Novell te booten maar had gelezen dat dat niet mocht (De Novell cd is bootable). Heb ook al geprobeerd om met de diskettes van DR-DOS te installeren maar werkt ook niet. Ik ben ten einde raad. Heeft iemand misschien een idee om dit op te lossen?

Verwijderd

Heb NW6 al meerdere malen zonder problemen geinstalleerd. Maar wat ik niet uit je verhaal kan halen is waar de fout zich voordoet.. is dit voor het configureren erna of tijdens een bepaalde actie?

• RutgerLAN
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 18:00:
Heb NW6 al meerdere malen zonder problemen geinstalleerd. Maar wat ik niet uit je verhaal kan halen is waar de fout zich voordoet.. is dit voor het configureren erna of tijdens een bepaalde actie?
Sorry vergeten te vermelden >:) Als ik boot van de Novell cd kies ik voor de optie Both omdat de andere opties niet werken :? Dan krijg ik een blauw scherm, dan kies ik voor Englisg, Accept, dan de boot partition, dan krijg ik een zwart scherm dan gaan de hdd's ratelen. Dan krijg ik boven in het zwarte beeld die error.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik denk dat je cd brak is. . .

Leven is meervoud van lef

• RutgerLAN
Loesje schreef op 24 februari 2004 @ 18:25:
Ik denk dat je cd brak is. . .
Denk ut niet. Heeft altijd W2K Server op gedraait, nooit problemen!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

RutgerLAN schreef op 24 februari 2004 @ 18:27:
[...]

Denk ut niet. Heeft altijd W2K Server op gedraait, nooit problemen!
Draai jij W2K server van CD :?

ieeeepppppp :P

• Loesje
Sterker nog: Draai jij W2K van een NW6 installatie-cd? En dan vind je het gek dat die CD niet in staat is om NW te installeren?

(ik bedoel dus: de CD, niet de CD-speler 8)7 )

• RutgerLAN
Loesje schreef op 24 februari 2004 @ 19:04:
Sterker nog: Draai jij W2K van een NW6 installatie-cd? En dan vind je het gek dat die CD niet in staat is om NW te installeren?

(ik bedoel dus: de CD, niet de CD-speler 8)7 )
Nee, ik had voor ik Novell wou W2K server draaien. Toen heb ik de schijf geformateerd en wil ik er Novell op draaien. Sorry, ik had niet goed gelezen 8)7. En het lijkt me sterk dat de cd brak is, hij deed het elders goed....

[ Voor 13% gewijzigd door RutgerLAN op 24-02-2004 19:22 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

RutgerLAN schreef op 24 februari 2004 @ 19:19:
[...]

Nee, ik had voor ik Novell wou W2K server draaien. Toen heb ik de schijf geformateerd en wil ik er Novell op draaien. Sorry, ik had niet goed gelezen 8)7. En het lijkt me sterk dat de cd brak is, hij deed het elders goed....
Probeer hem anders gewoon eens in een andere PC uit. Even in de explorer de volledige inhoud selecteren en kopieren naar een willekeurige map :) Binnen een paar minuten weet je dan of het aan je CD ligt.

ieeeepppppp :P

• RutgerLAN
VROEM! schreef op 24 februari 2004 @ 19:24:
[...]

Probeer hem anders gewoon eens in een andere PC uit. Even in de explorer de volledige inhoud selecteren en kopieren naar een willekeurige map :) Binnen een paar minuten weet je dan of het aan je CD ligt.
Heb ik ff uitgeprobeerd. De cd is gewoon goed. Heb hem nl. vorige week nog gebruikt om hem ergens anders te installeren. Daarna is er niks meer mee gebeurt. Tijdens het kopieren krijg ik ook geen fouten... :? Iemand misschien nog een idee?

• Loesje
Tja...

Dat kopieren dat is ook geen oplossing. Ik vermoedde dat het boot-gedeelte van de CD niet goed is. Maar de vorige keer dat je hem gebruikt hebt heb je hem ook bootable gebruikt?

Wanneer krijg je de melding? En wanneer als je met drdos diskettes werkt?

• RutgerLAN
Loesje schreef op 25 februari 2004 @ 14:51:
Tja...

Dat kopieren dat is ook geen oplossing. Ik vermoedde dat het boot-gedeelte van de CD niet goed is. Maar de vorige keer dat je hem gebruikt hebt heb je hem ook bootable gebruikt?

Wanneer krijg je de melding? En wanneer als je met drdos diskettes werkt?
Ik heb de cd bootable geprobeerd en met DR-DOS 7.02 Diskettes de cd geboot...
Beide werken ze wel maar krijg ik na dat het blauwe scherm is verdwenen die foutmelding... :?
Pagina: 1