Toon posts:

PC restart soms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem met mijn computer. Soms start de computer zomaar opnieuw op. Tijdens het internetten , of cd branden of wanneer ik een cd in mijn cd-rom stop. Ik heb al een nieuwe cd-rom ingebouwd , maar dat heeft het probleem ook niet opgelost.

Ik ben bang dat het aan de voeding ligt...

CPU Temp. = 52 C / 123 F
System Temp. = 45 C / 114 F
Vcore = 1.728 V
VTT = 1.216 V
VIO = 3.200 V
+5.0 V = 4.893 V
+ 12.0 V = 11.680 V
-12.0 = 11.825 V
- 5.0 = 4.926 V
Battery = 3.136 V

Ik heb dit in het BIOS gevonden. Is hier wat mis mee of is het gewoon goed?

Mijn computer:

AMD Thunderbird 1200 Mhz
MSI K7T266 Pro
2 x 256 MB PC2100/266 geheugen
ASUS V7100 Pro (Geforce 2 MX 400 64 MB)
Onboard AC97 sound
3Com netwerkkaart
Lite-On 52x/32x/52x cd brander
Lite-On 52x cd-rom
Alcatel Speed Touch USB ADSL modem
Maxtor 40 GB 5400rpm hardeschijf
300 Watt voeding
Win98 SE

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat je toch moet gaan kijken bij de voeding jah, alleen weet ik niet zeker of het de voeding is :P

Verwijderd

Hier anders te maken met een systeem waar heel wat meer in zit en dat op een 230 Watt voeding gewoon stabiel draait, dus die 300 Watt is misschien niet riant, maar wel genoeg.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je Windows al een keer opnieuw ge-installeerd? Dat kan het misschien verhelpen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Had trouwens dat USB modem geen problemen met de KT266(A) chipset? :?
Dus haal evt. je modem er eens uit, en kijk of hij nog vastloopt.

[ Voor 33% gewijzigd door Frietsaus op 24-02-2004 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Win98 SE heb ik al een paar keer opnieuw geinstalleerd en de USB modem heeft altijd goed gewerkt , nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Ik denk dat je toch iets meer zelf moet testen voor dat je hier vragen over kunt stellen.

Zoals bijv: alles eruit trekken en dan 1 voor 1 aansluiten dan per apperaat kijken of dit problemen geeft.

Of is dit probleem zomaar onstaan na een lange tijd of heb je zelf iets verandert aan je config.
Of heb je nieuwe drivers geinstaleerd o.i.d.

Todat je met je handen in je haar zit dan kom je hier weer terug en vertel wat je allemaal hebt gedaan en stel je jouw vraag opnieuw. :)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
Wellicht een beetje offtopic, maar waarom nog steeds win98?
Met jou configuratie kun je makkelijk naar bijvoorbeeld XP.

Voltage's en temps zien er namelijk helemaal niet verkeerd uit. En misschien dat een nieuwere windows versie je hardware gewoon wat beter ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 18:34:
Ik denk dat je toch iets meer zelf moet testen voor dat je hier vragen over kunt stellen.

Zoals bijv: alles eruit trekken en dan 1 voor 1 aansluiten dan per apperaat kijken of dit problemen geeft.

Of is dit probleem zomaar onstaan na een lange tijd of heb je zelf iets verandert aan je config.
Of heb je nieuwe drivers geinstaleerd o.i.d.

Todat je met je handen in je haar zit dan kom je hier weer terug en vertel wat je allemaal hebt gedaan en stel je jouw vraag opnieuw. :)
Ik vraag alleen maar of de voltages en temps ok zijn...

Maar ik zal WinXP eens proberen.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Waardes in de bios zien er redelijk normaal uit.

Probeer es een Memtest te doen.

Heb een soort gelijk probleem gehad en na veel testen kwam ik erachter dat 1 geheugen bank van mn mamaplank dood was.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
Carp_Hunter schreef op 24 februari 2004 @ 21:51:
Waardes in de bios zien er redelijk normaal uit.

Probeer es een Memtest te doen.

Heb een soort gelijk probleem gehad en na veel testen kwam ik erachter dat 1 geheugen bank van mn mamaplank dood was.
Ik zal morgen Memtest en Windows Memory Diagnotic een tijdje laten draaien.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
En probeer eens je memory timings op default te zetten. De computer heeft in de Bios een optie voor Hi Performance Defaults en een optie voor normale settings.

Daarnaast kan het zijn dat je voeding te weinig spanning heeft, schokt je mouse cursor wel eens wanneer je harddisk aan het ratelen is? Dan kun je ervanuit gaan dat je de voeding moet vervangen.

Ik moest in het begin ook mijn voeding vervangen omdat mijn systeem spontane resets had, daarnaast had de computer ook veel leesfouten met cd's. Wat nadat ik een Q-Technology 300Watt geïnstalleerd had verholpen was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen van 10.00 tot 14.00 uur Windows Memory Diagnotic gedraaid. Er zijn geen fouten gevonden :)

Ik ga denk ik een nieuwe voeding proberen en als dat niet helpt laat ik de winkel waar ik 'm 2 jaar geleden had gekocht er naar kijken.

Verwijderd

Het kan je voeding in theorie niet zijn.
Ik heb een

AMD Athlon XP 2600+
Asus A7N8X-X
512Mb DDR 400Mhz
GeForce FX 5200 128Mb
dvd-rom

op 300 Watt.

Verwijderd

Tja,

eigenlijk was het advies alles eruit trekken en met het minimum opstarten het beste; als het dan nog steeds optreedt heb je de keuze:

0. Kaal windows op een geformatteerde schijf zetten en Sandra 2004 burn In test doen
1. een goede voeding kopen; 350 watt zegt niks: kies voor een goede naam: Zalman, Antech, etc.
2. Mem testen met bijv. Windows Memory Diagnostic van Microsoft
3. IDE-Disk testen met bijv. IBM Drive Fitness
4. Nieuwe BIOS flashen
5. CPU vervangen
6. Motherboard vervangen

Ik had ook zoiets onderhanden en bij punt 6: BINGO! Weer een stabiel systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het probleem soms is. Het kan soms wel 3 weken duren dat ie weer eens restart...

Die burn-in test van Sandra , wat doet die test precies?

Verwijderd

die stressed je complete systeem, wanneer het aan je temps zou liggen zou je pc wanneer je die burn in test draait moeten rebooten....

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat eens proberen...
Pagina: 1