Toon posts:

Verbinding naar router switcht tussen 10/100 Mbit om de 5sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Situatie
2 PC's met een 100 Mbit Realtek NIC verbonden met een E-tech router op @home.
Het heeft altijd goed gewerkt, tot nu.

Probleem
De ene PC heeft geen verbinding, niet met de andere PC, noch met het internet. Er verschijnt om de 5 seconden een melding van "Netwerkkabel is niet verbonden" en dan is hij weer weg en dan heeft hij verbinding op 100 Mbit, 5 seconden later weer die melding, en dan is het 10 Mbit. De verbinding switcht dus steeds tussen 10 en 100 Mbit.

Achtergrond
Mijn broertje van 13 is nogal een ruwe klant dus was zijn netwerkstekker kapot. Het is een kabel van 20 meter naar de 2e verdieping, zijn kamer. Dit heeft altijd gefunctioneerd, maar nu floepte de stekker eruit zodra je de PC iets naar voren trok. Het "weerhaakje" was er namelijk af. Met de kapotte stekker werkte het desondanks nog een paar maanden, maar laatst kreeg ik een telefoontje dat het internet het niet meer deed. Dus ik kijken, en het werkte inderdaad helemaal niet meer ("netwerkkabel niet verbonden" melding, constant, dus niet knipperend). Ik heb er toen een nieuwe stekker op gezet en daarbij goed gekeken naar de illustratie in de NT-FAQ, ik kan daarbij niets fout gedaan hebben. Daarnaast was de stekker die ik maakte een exacte kopie van de kapotte stekker. Met deze nieuwe stekker treedt het probleem op wat ik hierboven beschrijf: het switchen tussen 100 en 10 Mbit. Waarom is mij een raadsel.

Oorzaak?
Dat het aan mijn zelf gemonteerde stekker ligt dacht ik eerst, dus heb ik die er maar weer afgeknipt en het een tweede keer gedaan, met hetzelfde resultaat. Ik heb het idee dat het aan de NIC ligt, maar dat lijkt me wel een beetje stug.
De search leverde topics op met hetzelfde probleem als ik, alleen werden die nooit opgelost.

Wat heb ik geprobeerd
- Router resetten
- Router naar factory defaults
- Router upgraden naar nieuwste firmware
- NIC naar ander PCI slot
- NIC en alle protocollen uninstallen, reboot, IP instellen

Allemaal zonder resultaat.

Dus bij deze, suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 17:21 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Je kan in windows bij de instellingen van je NIC hem ipv op "auto-sense" hem op 100mbit of 10mbit instellen. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je dat eens probeert...

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 24-02-2004 17:24 . Reden: formulering ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
Alles al geprobeerd, zowel 10 als 100 Mbit en half- en fullduplex. Was ook mijn eerste ingeving maar geen succes.

Verwijderd

Topicstarter
Even een kick...

Verwijderd

Topicstarter
En nog een... Mijn broertje is internetjunk en belt de telefoon plat hier :r

edit: Nee, helaas kan ik die niet verwisselen. Is een erg lange namelijk, dwars door plafonds etc. En ik snap het niet, ik heb de FAQ gevolgd, tot twee keer toe en twee keer heb ik exact dezelfde stekker geproduceerd die er ook op zat.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 15:42 ]

Verwijderd

ik verdenk toch je kabel ervan .....
mogelijkheid om de kabel te wisselen met een andere ?

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12
Ook gehad... Netwerkkabel wel/niet verbonden melding continu afwisselend in beeld.
Dit kwam bij mij voor bij het gebruik van stugge utp kabel met zo'n budget RJ45-tang om plugjes aan te knijpen. Bij mij hielp het om gewoon een keer extra hard de stekker aan te knijpen aan de kabel. Gewoon het plugje wat er nu op zit ff doorknijpen zeg maar...

Het lijkt er dan op dat de kopercontactjes net niet ver genoeg doorgedrukt zitten in de kabel. Probeer het eens zou ik zeggen...

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Aight. Ik heb met 'flinke kracht' die tang ingedrukt (die ik met 19,99 bij de Praxis niet budget zou willen noemen) maar nu zal ik even wat Danoontje Powerrrrrr erop loslaten >:)
Laat nog wel weten of het gelukt is.
Pagina: 1