Ik heb zonet een geforce2Ti vervangen door een Asus radeon 9600xt. Ik heb er 2 monitoren aanhangen en in windows werkt het allemaal prima, zodra ik echter een spel opstart is het onmiddelijk reset pc. Ik heb de drivers van Asus en van Ati zelf geprobeerd maar ik blijf het probleem houden. Een vriend van me heeft dezelfde kaart en bij hem werkt alles prima
... wat is het probleem?
Je huidige probleem is dat je computer reset als er wat fout gaat, dat los je zo op:
Weet je trouwens zeker dat alle oude drivers van je Geforce 2 eraf zijn en dat je de nieuwste drivers voor je Radeon er goed op hebt staan?
Maar hierna zal je probleem niet gelijk opgelost zijn, want hij reset niet voor niks. Als je nu nieuwe errors krijgt kan je die hier melden en kunnen we misschien wat verder komenAls je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Weet je trouwens zeker dat alle oude drivers van je Geforce 2 eraf zijn en dat je de nieuwste drivers voor je Radeon er goed op hebt staan?
The devil is in the details.
ik heb de oude drivers van de geforce verwijderd ja en van de nieuwe heb ik die van asus en ati zelf geprobeerd. Ik kom er net trouwens achter dat NFSU wel goed draait, en beyond good en evil ook, maar dan zie ik het menu niet. Bij de andere spellen reset de pc meteen of vlak na het menu van het spel.
HEb je ook al zoon driver remover gebruikt? Bij ATI is dat de Detonator destroyer maar hoe ie bij nvidia heet weet ik niet, Wellicht kan je dat eens proberen?
edit:
Zet de fastwrites eens uit in de bios, staat me bij dat hier ook conflicten mee waren bij de 9600xt's
Zet de fastwrites eens uit in de bios, staat me bij dat hier ook conflicten mee waren bij de 9600xt's
[ Voor 28% gewijzigd door Pakjebakmeel op 24-02-2004 17:28 ]
Uuhm, andersom, bij Nvidia heet het Detonator Destroyer en aangezien dribbel nu een ATI videokaart heeft is dat genoegPakjebakmeel schreef op 24 februari 2004 @ 17:27:
HEb je ook al zoon driver remover gebruikt? Bij ATI is dat de Detonator destroyer maar hoe ie bij nvidia heet weet ik niet, Wellicht kan je dat eens proberen?
probeer eens een andere driver?
welke catalist/omega gebruik je nu?
welke catalist/omega gebruik je nu?
[ Voor 38% gewijzigd door RocketKoen op 24-02-2004 17:31 ]
hmmz, verder al eens vorige driver versies geprobeert of je Chipset drivers geupdate?
edit:
[ Voor 43% gewijzigd door Pakjebakmeel op 24-02-2004 17:31 ]
klinkt als een prob. met direct x installeer die maar eens opnieuw.
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Kun je wel OpenGL games zonder problemen draaien? Of zijn het alleen games met Direct3D die dwarsliggen
tot nu toe kan ik alleen need for speed underground normaal spelen. Ik heb geen id of dat Opengl of D3d is, maar de rest van de spellen crasht meteen of ietsje later. Ik gebruik de laatste versies van de drivers (4.2?). Fastwrite had ik ook al uitgezet maakt ook nix uit
[ Voor 11% gewijzigd door dribbel op 24-02-2004 17:43 ]
Geef eens wat meer specs van je pc? Wat voor voeding heb je erin steken? Draait 3dmark01se of 03 wel?
Ik had dat ook eens een keer met mijn GeForce 4 Ti gehad -> dat kwam toen door een gare Refresh Rate tool, toen ik daar alle originele instellingen had terrug gezet deed ie het weer
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Welk mobo gebruik je ?
Een radeon kaart met een nForce chip op mobo is dikwijls vragen om problemen.
Beter een radeon combineren met een Via chip mobo.
Helpt bij mij altijd met dit soort problemen.
suc6
suc6
Dat is natuurlijk onzin, een ATi videokaart kan perfect op een nForce moederbord werken, het zou wel erg laag van Nvidia zijn als dat niet zou kunnenWilzelf schreef op 24 februari 2004 @ 17:47:
Welk mobo gebruik je ?
suc6
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 24-02-2004 17:49 ]
Oohja sorry ik had de specs ff eerder moeten posten
Gigabyte 7vrx mobo (kt333)
512 ddr
1800xp
Dus geen nforce mobo, hiervoor had ik er dus 2 kaarten in, die geforce en een vga kaartje voor de 2e monitor.
512 ddr
1800xp
Dus geen nforce mobo, hiervoor had ik er dus 2 kaarten in, die geforce en een vga kaartje voor de 2e monitor.
idd , ken zat mensen die dit doen,. Loopt vaak uberstabiel.Dat is natuurlijk onzin, een ATi videokaart kan perfect op een nForce moederbord werken, het zou wel erg laag van Nvidia zijn als dat niet zou kunnen
nou ik heb catalyst 3.9 geinstalleerd en diretx opnieuw geinstalleerd. Beide hebben geen effect gehad
.. Dat wordt formatteren vanavond denk ik
ik heb een 400watt voeding dus dat lijkt me wel voldoende. Buiten games is de comp superstabiel. Alleen zodra een game start is het reset.
Koppel eens wat dingen los... trouwens een 400 watt voeding wilt niet meteen zeggen dat deze ook goed is hoor. 400 Watt is vaak de totaalheid van de voeding. Dus per lijn verschilt dit, dus zou best kunnen dat die ene lijn niet genoeg watt heeft waardoor die reset. Maar zoals December al had gezegd kijk eens wat je fout bericht is! Aan de hand daarvan weten we misschien meer.
iig probeer zoveel mogelijk los te halen dus alleen de basics en ga dan es 't spel opstarten. Koppel zo alles weer een voor een vast totdat je systeem zichelf reset.
suc6
iig probeer zoveel mogelijk los te halen dus alleen de basics en ga dan es 't spel opstarten. Koppel zo alles weer een voor een vast totdat je systeem zichelf reset.
suc6
Ik heb zo'n zelfde probleem gehad bij 2mx naar 8500, heb toen maar gekozen voor de makkelijkste oplossing en dat is een clean install
Je weet dat Catalyst 4.2 de nieuwste is hé? Niet 3.9...
[ Voor 15% gewijzigd door Gody op 24-02-2004 21:27 ]
ooh man... net een format gedaan en alles opnieuw geinstalleerd... Ik probeer een game te starten en tis gelijk weer reset. Het ligt dus aan de hardware
Koppel eens wat overbodige dingen los zoals cdrom/schrijver en dergelijke. Heb je een Q-tec voeding?
ja ik heb idd een q-tec voeding. Ik heb net wel 3dmark kunnen draaien en ik heb ook t gevoel dat de kaart veelste traag is. Een score van 9700 ofzo, je zou met zo'n kaart toch veel hoger moeten halen?
Of je kaart wel of niet goed doet in 3Dmark01 of 3Dmark03 kun je hier bekijken. Overige de hoogste scores zijn behaald door middel van leuke overklok resultaten.
ja maar goed games kappen er nog steeds mee... Wat moet ik nou veranderen als ik wil dat het werkt. Kan AGP voltage omhoog iets doen?
3dmark2k1. Je kan door wat settings in het ATI control panel wel wat performance gain krijgen. Zolang je pc niet stabiel draait is de score wel de laatste van je kopzorgendribbel schreef op 24 februari 2004 @ 22:03:
ja ik heb idd een q-tec voeding. Ik heb net wel 3dmark kunnen draaien en ik heb ook t gevoel dat de kaart veelste traag is. Een score van 9700 ofzo, je zou met zo'n kaart toch veel hoger moeten halen?
Install gewoon es de laatste drivers. Kijk eens naar de lijnen die je voeding aangeven in rust (12V+ en 5V+ svp) en bij stress.
BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG
Verwijderd
jah je hebt gelijk, vaak problemen, heb er zelf ook een gehad... als je een beetje engels spreekt en rond gaat op forums op internet kom je allemaal mensen tegen met dezelfde problemen...Wilzelf schreef op 24 februari 2004 @ 17:47:
Welk mobo gebruik je ?
suc6
vaak word het opgelost door van 8x agp naar 4x te gaan, fast write uit te zetten, of je koeling habngt eraf, kijk of je koelign goed op de kaart vast zit...
veel succes
hmm andere games die het eerst niet deden doen het nu allemaal wel, het zal dan toch wel aan die ene game liggen die ik gister starte. Alleen ik heb toch nog een beetje het gevoel dat die niet zo snel is als zou moeten. Met 3dmark01 kom ik niet boven de 10k uit en 3dmark03 iets van 3500.
Nouja iig werken de games nu wel weer
Nouja iig werken de games nu wel weer
Wat zijn de rest van je specs dan? want rond de 10 klinkt redelijk normaal met een 9600. Maar das ook afhankelijk van de rest van je HW. Heb je iets van een 1800XP met ddr2100 dan is dit normaal . Heb je echt iets van een 2800 of 3200 met DDR333 of 400 dan zou je toch wel 11500 of iets moeten halen Probeer ook je setting op performance mode te zetten in je driver , AGP8 enabled etc etc.? SUcces!;)
Pakjebakmeel schreef op 25 februari 2004 @ 11:47:
Wat zijn de rest van je specs dan? want rond de 10 klinkt redelijk normaal met een 9600. Maar das ook afhankelijk van de rest van je HW. Heb je iets van een 1800XP met ddr2100 dan is dit normaal . Heb je echt iets van een 2800 of 3200 met DDR333 of 400 dan zou je toch wel 11500 of iets moeten halen Probeer ook je setting op performance mode te zetten in je driver , AGP8 enabled etc etc.? SUcces!;)
Mij lijkt die score normaal voor een standaard 1800+ en een kt333. Misschien kan je nog wat punten halen door de kwaliteit wat naar beneden te doen, strakkere timings enz... Die 03 score lijkt me ook normaal voor een standaard 9600, klok je gpu wat over en dan kan je de 4000 wel halen.dribbel schreef op 24 februari 2004 @ 17:49:
Oohja sorry ik had de specs ff eerder moeten posten
512 ddr
1800xp
jezus zeg in heel dit topic heb ik het maar 2 x naar vooren zien komen.
deze user heeft een 400 W Q-tec voeding de 400 W van q-tec zijn nog niet eens 350 tru power. en ook nog eens niet stabiel. (alleen de 550 W is fatsoenlijk.)
oftewel kijk eens met speedfan hoe je spaningen op je mobo zijn.
geeft ook even de complete specs van je sysje dan kunnen we daar ook mee verder kijken.
deze user heeft een 400 W Q-tec voeding de 400 W van q-tec zijn nog niet eens 350 tru power. en ook nog eens niet stabiel. (alleen de 550 W is fatsoenlijk.)
geeft ook even de complete specs van je sysje dan kunnen we daar ook mee verder kijken.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
ja maar ik had al gezegd dat alles eigenlijk wel weer goed werkt behalve 1 spel dan. Maar dat zal dan wel aan die game zelf liggen.
geef je specs eens dan? Hoort trouwens in je openingspost 
*overheen gelezen
*overheen gelezen
[ Voor 20% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-03-2004 09:32 ]
Tsja dan nog ik heb een 350watt Q-tec voeding en draai een 9800Pro dus dan zal het met een 9600Xt wel moeten lukken lijkt mij.Shunt schreef op 25 februari 2004 @ 11:55:
jezus zeg in heel dit topic heb ik het maar 2 x naar vooren zien komen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Pagina: 1