Toon posts:

CPU/VGAkaart meer dood als levend?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD ATHLON en een 9600XT in een compaq pc met 512 geheugen en een nogal mager moederbord. Ik speel vaak UT2003, maar nu heb ik het probleem dat het spel voor geen meter meer draaid. Ik krijg 40 fps en et schokt verschrikkelijk. Dus ik even 3Dmark03 draaien, en jawor 2861 marks. Dit vind ik wel bedroevend weinig want ik eerst had ik ruim 1000 meer. Ook zie ik bij video en cpu tests strepen door het beeld en "uitgelopen" textures. En 1 frame per second in een cpu test wil ook niet echt werken.

Wat moet ik doen of laten? Nieuwe mobo kopen, nieuw cpu? VGAkaart omruilen?

B.v.d

William

edit:

Handig ja, ik heb een 1700+ komt neer op 1.44 gherz

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:58 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Misschien is het ook handig als je vermeldt wat voor CPU je hebt ;)
En om nou te gaan upgraden omdat je nu ineens 1000 punten minder hebt bij 3DMark03 is natuurlijk een beetje vreemd, je kan beter kijken of je die 1000 punten terug kan krijgen voordat je daadwerkelijk gaat upgraden.

En als je dan uiteindelijk beslist om te gaan upgraden kan je hier terecht: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7 :)

The devil is in the details.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens naar je koeling of er onderdelen niet te warm worden. als het na een tijdje optreedt kan het daarmee te maken hebben. Ook is je voeding verdacht

Maar aangezien je voor de rest weinig info geeft over wat je hebt gedaan om het op te lossen, is dit wel natte vinger werk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb grote schoonmaak gehouden in harde schijf, verbruik van geheugen tot <200 verlaagd, nieuwe drivers videokaart, oude drivers geprobeert, Windows reinstall ga zo maar door.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heb je ook een complete format c gedaan. Want windows reinstall zegt niet zoveel.
Ik heb het met mijn geforce 3 ti wel eens gehad vroeger. Na een format c was het probleem verholpen. Heb er nu geen last meer van, maar heb ook andere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik eens doen, maar dat verklaart de strepen niet of wel?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Strepen en foute textures kunnen komen doordat je CPU of videokaart te warm worden, dat zou ik als eerste maar na gaan :)

The devil is in the details.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[zeikmodus]

Je topic titel aanpassen:
meer dood DAN levend

[/zeikmodus]

Verder:

Ons melden wat voor CPU je hebt, welk OS en iets van speedfan of Motherboard MOnitor installen om je temps te bekijken.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat een totaal onverzorgde, warrige en weinig informatieve topicstart :/

GoT Huisregels

Als je wilt dat anderen je serieus helpen met jouw vragen mag je ook zelf serieus de moeite doen op z'n minst de vraag fatsoenlijk en duidelijk te stellen met alle nodige informatie erbij. Het is niet de bedoeling dat je ons op een speurtocht leidt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.