Nadat de nieuwe abbonementsvormen van Chello bekend werden, vond ik dat de hogere kosten voor het plus abbo niet meer in verhouding stonden.
Het verschil in upload die eerst 300% van de upload van classic was, is nog maar 30%, terwijl er een dikke 30 euro voor moet worden bijbetaald per maand.
Hierover heb ik contact opgenomen met UPC, en het omzetten kan (mits het een eurodocsis modem is) zonder moeite plaatsvinden op 2 voorwaarden:
- ingang van een nieuw jaarcontract
- eenmalig 30 euro
Het jaarcontract vond ik geen probleem, maar die 30 euro gaat me uit principe te ver. Volgens de medewerker staat UPC er volledig mee in zijn recht, en kan ook het huidige abbo niet opgezegd worden bij wijzigingen die uitsluitend ten goede van de klant kunnen worden uitgelegd.
Hierop heb ik hem gewezen op artikel 22 in hun eigen voorwaarden:
Ze hebben het overlegd, en uiteindelijk is besloten dat ik die 30 euro dus NIET hoef te betalen
Ik heb gesproken met Dhr. Rijcken, klantenservice regio Oost
Het verschil in upload die eerst 300% van de upload van classic was, is nog maar 30%, terwijl er een dikke 30 euro voor moet worden bijbetaald per maand.
Hierover heb ik contact opgenomen met UPC, en het omzetten kan (mits het een eurodocsis modem is) zonder moeite plaatsvinden op 2 voorwaarden:
- ingang van een nieuw jaarcontract
- eenmalig 30 euro
Het jaarcontract vond ik geen probleem, maar die 30 euro gaat me uit principe te ver. Volgens de medewerker staat UPC er volledig mee in zijn recht, en kan ook het huidige abbo niet opgezegd worden bij wijzigingen die uitsluitend ten goede van de klant kunnen worden uitgelegd.
Hierop heb ik hem gewezen op artikel 22 in hun eigen voorwaarden:
Ik stem dus niet in met de wijziging omdat naar verhouding het plus abbo nu veel te duur is voor wat het biedt.Artikel 22 WIJZIGINGEN
22.1 UPC kan de chello Service al dan niet op verzoek van de Klant op elk gewenst moment uitbreiden of wijzigen.UPC
kan nieuwe software en/of updates aan de Klant ter beschikking stellen.Voor gebruik van additionele functies of
diensten kan door UPC een vergoeding worden gevraagd.Indien het gevolg van de uitbreiding of wijziging is dat de
Klant een hogere vergoeding moet betalen,heeft de Klant het recht de Overeenkomst op te zeggen tegen de
datum waarop de niet-uitgebreide of ongewijzigde diensten niet meer beschikbaar zijn.
22.2 UPC kan de Algemene Voorwaarden en de prijzen-en tarieven voor de chello Service wijzigen.Een wijziging geldt
ook ten aanzien van Overeenkomsten aangegaan vóór het tijdstip van de wijziging.Een wijziging treedt niet eerder
in werking dan twee (2)weken na kennisgeving aan de Klant.Indien de Klant niet instemt met de wijziging heeft
de Klant het recht de Overeenkomst op te zeggen vóór en tegen de datum waarop de wijziging van kracht wordt.
Ze hebben het overlegd, en uiteindelijk is besloten dat ik die 30 euro dus NIET hoef te betalen
Ik heb gesproken met Dhr. Rijcken, klantenservice regio Oost
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:36 ]