Toon posts:

Chello Downgrade na abbo-wijzigingen zonder kosten mogelijk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat de nieuwe abbonementsvormen van Chello bekend werden, vond ik dat de hogere kosten voor het plus abbo niet meer in verhouding stonden.

Het verschil in upload die eerst 300% van de upload van classic was, is nog maar 30%, terwijl er een dikke 30 euro voor moet worden bijbetaald per maand.

Hierover heb ik contact opgenomen met UPC, en het omzetten kan (mits het een eurodocsis modem is) zonder moeite plaatsvinden op 2 voorwaarden:
- ingang van een nieuw jaarcontract
- eenmalig 30 euro

Het jaarcontract vond ik geen probleem, maar die 30 euro gaat me uit principe te ver. Volgens de medewerker staat UPC er volledig mee in zijn recht, en kan ook het huidige abbo niet opgezegd worden bij wijzigingen die uitsluitend ten goede van de klant kunnen worden uitgelegd.

Hierop heb ik hem gewezen op artikel 22 in hun eigen voorwaarden:
Artikel 22 WIJZIGINGEN
22.1 UPC kan de chello Service al dan niet op verzoek van de Klant op elk gewenst moment uitbreiden of wijzigen.UPC
kan nieuwe software en/of updates aan de Klant ter beschikking stellen.Voor gebruik van additionele functies of
diensten kan door UPC een vergoeding worden gevraagd.Indien het gevolg van de uitbreiding of wijziging is dat de
Klant een hogere vergoeding moet betalen,heeft de Klant het recht de Overeenkomst op te zeggen tegen de
datum waarop de niet-uitgebreide of ongewijzigde diensten niet meer beschikbaar zijn.
22.2 UPC kan de Algemene Voorwaarden en de prijzen-en tarieven voor de chello Service wijzigen.Een wijziging geldt
ook ten aanzien van Overeenkomsten aangegaan vóór het tijdstip van de wijziging.Een wijziging treedt niet eerder
in werking dan twee (2)weken na kennisgeving aan de Klant.Indien de Klant niet instemt met de wijziging heeft
de Klant het recht de Overeenkomst op te zeggen vóór en tegen de datum waarop de wijziging van kracht wordt.
Ik stem dus niet in met de wijziging omdat naar verhouding het plus abbo nu veel te duur is voor wat het biedt.

Ze hebben het overlegd, en uiteindelijk is besloten dat ik die 30 euro dus NIET hoef te betalen :7

Ik heb gesproken met Dhr. Rijcken, klantenservice regio Oost

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:36 ]

Verwijderd

Netjes :) heel netjes..

Verwijderd

Het jaarcontract vond ik geen probleem, maar die 30 euro gaat me uit principe te ver. Volgens de medewerker staat UPC er volledig mee in zijn recht, en kan ook het huidige abbo niet opgezegd worden bij wijzigingen die uitsluitend ten goede van de klant kunnen worden uitgelegd.
daar hebben ze natuurlijk wel gelijk in.

maargoed, ze zijn heel coulant geweest, ben ik eerlijk gezegd niet gewend van UPC

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 16:34:
Ze hebben het overlegd, en uiteindelijk is besloten dat ik die 30 euro dus NIET hoef te betalen :7
dat heb je zwart op wit?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Faxen is iets wat ze niet doen bij UPC blijkbaar, maar de afdeling correspondentie zou eventueel een bevestiging kunnen opstellen. Daar zou wat tijd overheen kunnen gaan.

Voor mij is dan de mondelinge toezegging dat het geen € 30,= kost net zo goed als een mondelinge toezegging dat er een bevestiging wordt gestuurd; als ze ja zeggen en nee doen sturen ze dan simpelweg de bevestiging niet.

Mocht er idd toch 30 eurie worden berekend, dan bel ik wel weer :)
Verwijs ik ze wel naar dit topic ;)

Ik heb btw totaal GEEN klachten over Chello tot nu toe, het telefonisch contact was misschien wel heftig, maar van beide kanten fatsoenlijk (anders bereik je ook niks imho).
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 09:10:
[...]

daar hebben ze natuurlijk wel gelijk in.

maargoed, ze zijn heel coulant geweest, ben ik eerlijk gezegd niet gewend van UPC
Volgens hun eigen voorwaarden hebben ze daar geen gelijk in! Er staat dat bij wijzigingen zonder verder gevolg het abbo kan worden opgezegd. Bovendien lijkt mij een wijziging in de verhoudingen tussen abbonementen reden genoeg.
Als je die redenatie doortrekt dan hadden ze Chello Plus maar een paar Kb/s sneller hoeven laten zijn dan Classic, en dan had ik er toch aan vast gezeten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 12:01 ]

Verwijderd

ik snap niet precies wat je bedoelt. wat heeft het feit dat chello ook andere abo's aanbiedt überhaupt te maken met je eigen abo?

Verwijderd

Topicstarter
Dit was de situatie:

Classic: 49,95 - 1,5Mbit down / 128Kbit up
Plus: 79,95 - 3Mbit down / 384Kbit up

Nu voor dezelfde prijs:

Classic: 2,5Mbit down / 384Kbit up
Plus: 4,5Mbit down / 512Kbit up

Bij mij was met name de hogere upstream van belang omdat ik wat dingen remote beheer, en vaak thuis werk met bestanden op de server van de zaak.

De verhouding wás 384/128*100% = 300%
De verhouding ís 512/384*100%=133%

300% vind ik zeer acceptabel voor 30 euro meer (60% hogere abboprijs)
133% zeker NIET!

Verwijderd

wat je dus eigenlijk zegt is: ik krijg een cadeautje, maar andere mensen krijgen een groter cadeau en da's niet eerlijk.
da's net zo flauw als al die mxtream-basic klanten die begonnen te zeiken dat mxstream-lite veel beter verbeterd was dan hun eigen abo...

mja, ik denk dat je mazzel hebt dat UPC die AV niet zo handig heeft opgeschreven, want op zich kan ik me goed vinden in de argumenten van UPC (voor het eerst in mijn leven)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt;

Ik ben een klant, en neem een product af waarvan ik vind dat het voldoet aan mijn eisen en wat prijstechnisch volgens mij de beste keuze is. Dingen als service, mogelijkheden en betrouwbaarheid horen daar allemaal bij.

Kadootjes zijn er in het zakenleven echt niet bij, de enige reden dat er in dit geval een verandering van abbo heeft plaatsgevonden is dat UPC in een concurrerende positie wil blijven.

Op het moment dat ze de abbonementen wijzigen, wijzigt daarmee (mogelijk) de positionering van die abbonementen in de markt. Ik kan dus opnieuw beoordelen of het product voldoet aan mijn eisen, voor de gestelde prijs. In dit geval heeft die overweging uitgewezen dat een stap terug in abbo de beste keuze was.

Ik neem dus nog steeds het product af van mijn keuze, waarvoor ik bereid ben het gestelde bedrag te betalen. En daarom hebben we in Nederland een markteconomie: als je niet biedt wat de markt vraagt, dan verlies je marktaandeel.

Verwijderd

Ik kan dus opnieuw beoordelen of het product voldoet aan mijn eisen, voor de gestelde prijs.
ik ben het met je eens dat de AV van chello je die mogelijkheid biedt, maar over het algemeen is dat natuurlijk onzin.

dan zou iedereen maar lopende contracten kunnen opzeggen omdat het gras ergens anders ineens groener is.

stel je voor, je hebt een OV-jaarkaart: na 6 maanden bel je de NS op: ja, er ligt een nieuwe snelweg en nou wil ik van die kaart af...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die vergelijking gaat niet op; je hebt het hier over iets wat totaal buiten de door jou genoemde NS ligt.

Je zou het kunnen vergelijken met een abbo bij de NS voor 1e klas reizen:

Stel dat 1e klas als extra biedt dat je een internet aansluiting in de trein hebt. Specifiek om deze reden koop jij steeds een maandabbo 1e klasse.

Vervolgens wordt 1e klas uitgebreid met TV in de trein, iets wat voor jou vrijwel geen meerwaarde heeft, en 2e klas krijgt ook een internet aansluiting terwijl 2e klas veel voordeliger is.

Wat koop jij de volgende maand? een 1e klas of een 2e klas abbo?
En wat zeg je tegen die vriendelijke kaartjes automaat als hij je de eerste keer dat je voor een 2e klas kaart gaat vertelt dat je kaart éénmalig 30 euro duurder is?

precies.

ps. Je verhaal zou ik nog anders vinden als ik voor een geheel nieuw abbo wél aansluitkosten betaal, wat dus niet het geval is.

Het verhaal is dus ook niet dat het gras ergens anders groener is, maar dat ik zelf mag beoordelen of het veranderde grasveld waar ik al zit voldoet aan mijn eisen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 14:41:
ps. Je verhaal zou ik nog anders vinden als ik voor een geheel nieuw abbo wél aansluitkosten betaal, wat dus niet het geval is.
ow wacht ff, dat wist ik niet, zet de boel wel ff in een ander perspectief.
dan is die 30 euro idd wel heel vreemd jah.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 10:46
kijk je wel uit voor de veel lagere datalimiet bij classic

Digital Media Junkie

Pagina: 1