Toon posts:

[XP] Mappen verwijderen in Mijn Documenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de onderstaande mappen verwijder uit Mijn Documenten en de pc opnieuw aanzet zijn ze weer terug. Ik kan nergens een oplossing vinden om dit hinderlijke probleem tegen te gaan :S

- Mijn Afbeeldingen
- Mijn Muziek

wat ik zelf heb gedaan:
- de mappen verwijderd :P
- gezocht op o.a. tweakxp.com
- gezocht op GoT
- getest of mijn desktop hetzelfde probleem heeft (ja...)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:42 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

adeadone - je vergeet nog even te melden wat je zelf al gedaan hebt om dit op te lossen :)

Pas je topic start eventjes aan ;)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Tja.. het enigste wat ik zo kan bedenken is een batch-scriptje maken o.i.d. die je laat uitvoeren als je je computer opstart, zodat die mapjes verwijderd worden :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 24 februari 2004 @ 16:40:
adeadone - je vergeet nog even te melden wat je zelf al gedaan hebt om dit op te lossen :)

Pas je topic start eventjes aan ;)
done
pastapappie.NET schreef op 24 februari 2004 @ 16:41:
Tja.. het enigste wat ik zo kan bedenken is een batch-scriptje maken o.i.d. die je laat uitvoeren als je je computer opstart, zodat die mapjes verwijderd worden :)
ik hoopte eigenlijk op een soort tweak :P
je hebt ook een tweak om de koppelingen uit je favorieten menu te slopen vandaarf

• DUX
  • Laatst online: 14:16

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Check dit even (is eigenlijk voor 'my pictures'): klik

Sorry, dit is voor het start menu. Ik zoek nog even door...

Blijkt lastig. Dit is het enige wat GoT te bieden heeft:
[rml][ XP] Uitzetten automatisch aanmaken mappen?[/rml]
Ik word gek! Photoshop 7 maakt 'Mijn afbeeldingen'

[ Voor 62% gewijzigd door DUX op 24-02-2004 16:58 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Jah, vreemd inderdaad. Ik heb ze gewoon 'hidden' gemaakt. Nu zie ik ze dan ook niet meer :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• pasta
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Tja.. dan kan ik misschien deze tweak van Tweak XP aanraden, verander de waardes voor Mijn Afbeeldingen en Mijn Muziek naar je gewone Mijn documenten map, dan is volgens mij t probleem opgelost (durf ik niet met zekerheid te zeggen tho, zou je ff moeten uitproberen) :)
Darkvater schreef op 24 februari 2004 @ 16:46:
Jah, vreemd inderdaad. Ik heb ze gewoon 'hidden' gemaakt. Nu zie ik ze dan ook niet meer :)
Tja, ik heb standaard View hidden files and folders aanstaan, dus dan is het weer een beetje zinloos :)

[ Voor 33% gewijzigd door pasta op 24-02-2004 16:47 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
pastapappie.NET schreef op 24 februari 2004 @ 16:46:

Tja, ik heb standaard View hidden files and folders aanstaan, dus dan is het weer een beetje zinloos :)
same here

Verwijderd

Blijvend verwijderen is bijna niet te doen. Het zit nu eenmaal !@#$!@#$ diep in windows.

Een andere manier om dit probleem te omzeilen is niet om de mappen te verwijderen, maar om ze te verplaatsen. Maak bijvoorbeeld onder de map windows een map aan genaamd onzin en onder de map onzin de mappen mijn afbeeldingen en mijn muziek.

Download van microsoft het programmatje tweakui (http://www.microsoft.com/...o/downloads/powertoys.asp). In het programma tweakui kun je op een makkelijke manier deze mappen definitief verplaatsen naar bijvoorbeeld de onzin directory.

Als je daarna de mappen verwijderd op de oude plaats, komen ze daar ook niet meer terug.

Mijn afbeeldingen en mijn muziek zijn overigens zogenaamde special folders. Als je meerdere special folders naar 1 en dezelfde directory laat wijzen, bijvoorbeeld alles naar mijn documenten, kunnen er allerlei andere problemen ontstaan. Dit wordt dan ook afgeraden door o.a. microsoft.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik snap het niet goed: ik heb mijn map Mijn muziek gewoon via verkenner gedelete en die is nooit teruggekomen
(of heeft het te maken met het verschil tussen home en pro? - btw: ik heb pro)

• DUX
  • Laatst online: 14:16

DUX

blijft ook nu voor Oranje

@passer:
Zover ik weet worden die mappen aangemaakt bij gebruik bij zekere MS programma's als voorbeeldviewer en de nieuwe mediaspeler.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1