Creative Dxr3 DVD DTS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Moi

First of all, hier mijn configuratie om alles in een goed perspectief te zetten:

DVD Kit, Creative PC DVD 5X met Dxr3 Decoder kaart.
Versterker: JVC RX 884 RBK Dolby Digital Versterker (met vermeende DTS ondersteuning)

Dit alles is verbonden door een dubbele tulpstekker van 10m. Eén tulpuitgang voor het
beeld, de ander voor het (digitale) geluid.

OK, hier het probleem. Ik heb onlangs een DTS sample CD aangeschaft en wilde deze dus
even testen. Helaas geen geluid! Op het display alleen een indicatie dat het om een Dolby Digital (duhh) signaal ging en dat er maar 2 boxen aangestuurd werden. Maar die 2 boxen produceerden geen geluid. Ik had vorige week hetzelfde probleem en mij is toen verteld dat het aan de driver/player lag van de Dxr3. Dus de nieuwste drivers/player gedownload.
Inderdaad, bij de options staat nu als Sound Output: AC3/DTS (vroeger stond er alleen AC3). Maar het mocht dus niet baten! Dolby Digital 5.1 samples worden zonder enige moeite geslikt en als zodanig afgespeeld maar DTS samples laten het flink afweten!
Hoe kan dit? Ik weet vrij zeker dat mijn versterker DTS aankan , althans dat vertelde de verkoper mij (tevens de verkoper die beweerde dat er geen pc-dvd-decoders bestonden die DTS aan konden......). Ligt het alsnog aan de drivers? Of aan de kabel misschien, dat die niet zo'n hoge bitrate (3 maal hoger dan 5.1 dacht ik) aan zou kunnen? Of zijn er nog andere mogelijkheden....?????
Alvast bedankt

Red Devil

Verwijderd

De 884 van jvc heeft geen dts decoder de 888 is de eerste jvc met een dts decoder.Staat op je versterker het DTS logo?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Damn
Damn
en nog eens Damn
Ik kreeg inderdaad al wat argwaan omdat die gast het mis had met de PC Decoder kaarten:
Quote:

"Gelukkig voor u meneer dat ik me wat in dat medium verdiept heb, er zijn op dit moment
GEEN decoders op de markt voor PC die DTS ondersteunen*

Ik dacht, dit is de expert, dus die heeft gelijk..

Quote:
"Het ligt dus duidelijk aan uw decoder meneer, aangezien de 884 wel degelijk DTS ondersteunt"

En ik met mijn domme kop nooit zoeken naar het welbekende DTS embleempje.

*Red Devil slaat zichzelf met zijn 884 voor de kop*

Ik ga morgen gelijk bellen, ik ga die 888 eisen, zo niet dan komt morgen de naam van het bedrijf hier op Tweakers.

Hufters

Red Devil