ASUS Smartdocter

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een ASUS 9600XT videokaart, hierbij wordt het enkele software geleverd van ASUS, waaronder Smartdocter. Dit controleert de spanningen op de Video kaart.

Volgens dat programma krijgt m'n videokaart niet genoeg spanning op het AGP slot, de melding is: Moederbord levert niet een stabiele 3,3 V AGP spanning!!!

Het rare is nu dat er maar 1,5V op hoeft te staan (4X AGP), en er staat 1,5V op het AGP slot volgens smartdocter. :?
Is dit nu echt een hardware matig probleem, of heeft smartdocter het gewoon helemaal fout en is deze software niet goed???

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Heb je Smartdoctor al eens geupdate? Want ik denk dat dit gewoon een softwarematige fout is die, zoals je zelf al zegt, denkt dat je 3.3v nodig hebt terwijl het maar 1.5v hoeft te zijn :)

The devil is in the details.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik ben persoonlijk nog nooit echt onder de indruk geweest van die Asus Monitor Tools... Veel foute metingene en daardoor onjuiste gegevens...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 07:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Merely schreef op 24 februari 2004 @ 15:53:
Ik ben persoonlijk nog nooit echt onder de indruk geweest van die Asus Monitor Tools... Veel foute metingene en daardoor onjuiste gegevens...
Idd.. kreeg op een gegeven ogenblik op mij 9600 XT ook de mening dat mijn kaart niet deugde ofzo..

terwijl hij prima draaide :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dat is dus ook het rare, m'n videokaart werkt gewoon helemaal perfect.

Ik heb al eens geprobeerd een nieuwere versie te installeren maar dat ging mis. En heb het eigenlijk daarna niet weer geprobeerd.

Kortweg komt het er dus op neer dat die f*cking smartdocter gewoon niet moet laden, want als ik hem wegklikt werkt alles gewoon perfectos.

Heb ASUS ookal emails gestuurd hierover, maar die lui reageren niet eens terug :(

Verwijderd

Timo002 schreef op 24 februari 2004 @ 15:52:
Hoi,

Ik heb een ASUS 9600XT videokaart, hierbij wordt het enkele software geleverd van ASUS, waaronder Smartdocter. Dit controleert de spanningen op de Video kaart.

Volgens dat programma krijgt m'n videokaart niet genoeg spanning op het AGP slot, de melding is: Moederbord levert niet een stabiele 3,3 V AGP spanning!!!

Het rare is nu dat er maar 1,5V op hoeft te staan (4X AGP), en er staat 1,5V op het AGP slot volgens smartdocter. :?
Is dit nu echt een hardware matig probleem, of heeft smartdocter het gewoon helemaal fout en is deze software niet goed???
ik heb ook de asus Ati 9600 XT. Smartdoctor gaf bij mij ook icm de Asus drivers constant problemen... de ene maffe melding na de andere. begon zelfs te zeuren dat de fan kapot was. yeah right. Ik heb de Asus drivers en smartdoctor eraf gegooid en netjes Catalyst 4.2 geinstalleerd. Nu loopt alles als een zonnetje.

Conclusie: Smartdoctor zuigt en gebruik gewoon lekker de Ati Catalyst drivers.
Pagina: 1