Toon posts:

Pixel > Vector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logo ontworpen met photoshop wat dus pixel-georienteerd is, maar nadat ik de logo uitprint zie je allemaal zichtbare blokjes/pixels.

Met welke programma zet ik die logo om naar vector-georienteerd ? Zodat als ik hem uitprint de lijnen vloeiend lopen niet met een 'trappenhuis'.

Ik beschik over;
Photoshop 7.0
InDesign 2.0
Illustrator 10
QuarkXpress 5.0

Het is een .psd / .jpg

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-12 13:38
Met Fireworks kan het volgens mij.

Verwijderd

Illustrator kan het en dat heb je.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:11

Metten

ik hou het graag simpel

met macromedia fireworks of freehand kan het geloof ik idd wel, maar erg mooi zal het niet worden denk ik... Betere resultaten zal je krijgen als je het overtrekt in illustrator of freehand :)

Verwijderd

Topicstarter
Okey, ik zal het eens proberen met Illustrator, mijn dank.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet 100% gelukt, kleine -afbeeldingen/logos- zijn niet over te trekken, is er geen converter?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12 09:15
Ja, iets wat Adobe Streamline heet. Ik weet niet of het nog bestaat. Verder is er nog CorelTrace.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat ik die programma's niet heb.
Grotendeels ben ik klaar, alleen een klein afbeelding moet nog overgetrokken worden.

Is er misschien iemand die het leuk zal vinden om mij erbij te helpen ? Daarmee bedoel ik tips of zelfs het voor mij overtrekken :>

Het is best belangrijk, het wordt een logo voor een soort kaart die Nederland-wijd verspreid gaat worden.

Help me O-)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-12 14:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is ook wel logisch he, als je een logo ontwerpt van 50x50 pixels (of zoiets) dat het dan niet groter te maken is. En die trace programma's kunnen er dan ook niet heel veel van maken.

Zal je (denk ik) toch echt met de hand aan de slag moeten gaan... overtrekken ofzo :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 24 februari 2004 @ 17:29:
Is ook wel logisch he, als je een logo ontwerpt van 50x50 pixels (of zoiets) dat het dan niet groter te maken is. En die trace programma's kunnen er dan ook niet heel veel van maken.

Zal je (denk ik) toch echt met de hand aan de slag moeten gaan... overtrekken ofzo :)
Dat heb ik tot nu toe gedaan, met de hand overtrekken dus, maar de laatste kleine afbeelding lukt me niet.

Misschien dat iemand er wat meer handig in is, dus het vaker heeft gedaan, die me kan helpen ?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Boss schreef op 24 februari 2004 @ 17:29:
Inderdaad, deze vraag komt nogal eens aan de orde :)

Human Bobby

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 08:35

4VAlien

Intarweb!

Je hebt wel bicubic resize met anti-aliasing? Als je niet te ver hoeft te vergroten maakt dat soms het verschil tussen mooi of niet.

Verwijderd

Topicstarter
De laatste afbeelding overtrekken lukt niet, de penceel is te dik, hij is op 1pt, toch te dik, niemand die raad weet ?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee hoe ik een afbeelding over kan trekken ?
Ik heb het met de penceel van Illustrator geprobeert, maar zelfs op 1pt is de penceel te dik om over te trekken.

Het is een klein afbeelding wat ik moet overtrekken, vandaar dat het niet lukt.

Helemaal niemand die me erbij kan helpen ? Het moet morgen af zijn, morgen gaat het naar de copyshop.

Verwijderd

Okay, ik weet niet met welke TOOL je in PS het logo gemaakt hebt, maar als je met de PEN TOOL, of SHAPE TOOLS gebruikt, worden je figuren gemaakt in LINES ipv PIXELS, dus geen gepixel in je print.

Wil je minder probs? Illustrator, hoef je niet overnieuw te beginnen, gewoon inladen...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
te dik maakt niet uit bij vector, want daarna kan je de vorm toch oneindig vergroten, en daarna de puntgrootte alsnog verkleinen.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik na moet trekken is meer een plaatje in mijn logo.
Dus eigelijk is die afbeelding niet over te trekken want het is een plaatje.

Maar zonder dat ik die plaatje vergroot, dus gewoon op zijn 100% uitprint, zie je blokjes.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inzoomen?

Iemand die kan helpen: werven lijkt me niet de bedoeling op GoT. Maar ik verplaats je topic wel even naar de experts van W&G voor wat tips voor het vectoriseren. Al wil je ondertussen wel even in dat subforum zoeken aangezien je niet bepaald de eerste bent die dit vraagt :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

een voorbeeld zou al enorm helpen.... daarbij: "paden" zijn je vrienden in Illustrator.
Inladen alleen vanuit PS in Illustrator is onzin, dan laadt je gewoon een plaatje in.

Als er al een soort foto/plaatje inzit zorg dat je deze op high-res hebt, zeker voor drukwerk. 300dpi zou al moeten voldoen, maar ik weet niet tot hoe groot je deze wil schalen.

Ik hoop voor je dat dit "plaatje" niet zo`n geript 72dpi gevalletje is van een of andere site, daar kun je dus niks mee dan ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 22:51 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het is idd niet de bedoeling, maar als je echt zo in nood zit, ram hem dan even naar het chello adres in mijn profiel (een kleine jpeg/png/gif van doe eens 500x500 pixels beeldvullend zeg maar).

Ennuh, je zegt eerst dat dit een landelijk verspreid ding gaat worden op een kaart... maar anderzijds ga je het bij een printshop (lees: kleine dure oplage) laten printen. Wat spoort hier niet aan, of wat voor speciale service doet jouw printshop? :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
  • Laatst online: 22-12 16:29
Overtrekken.

Toch beter proberen. :)

Verwijderd

Bij Illustrator is de kleinste puntdikte (lees: stroke weight) 0.25, dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn. Als je een bitmap voor print wilt gebruiken en deze is niet minimaal 300 dpi, dan kun je het wel uit je hoofd zetten, tenzij je het dus wilt overtrekken. En niet lullig bedoeld, maar als het om een produkt gaat dat nationaal gebruikt moet gaan worden, dan kunnen ze toch op z'n minst een professional nemen die dat Illustratorwerk gaat doen (of het werk uitbesteden).

• Fluxie
  • Laatst online: 14:36
Ik ben het toch met veel van de bovenstaande reacties eens. Mocht je ondanks alles toch persé willen tracen, probeer het dan met de silhouette plugin voor illustrator. Dat is de enige trace-tool waar ik wel goede ervaringen mee heb.

Daarnaast begrijp ik het hele nederland-wijs -> copyshop idee van jou (je werkgever) niet. Het lijkt mij dat je beter iets kan laten printen/drukken waar garantie en kwaliteit geen scheldwoorden zijn. (mijn ervaring met die bedrijven is zeer slecht te noemen)

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 20:39
Tracen --> Flash --> trace bitmap. Reken maar dat dit er niet mooi uit gaat zien.

Maareuh... je hebt een plaatje (als in "foto") gebruikt in je logo? Da's een no-no voor 2d reclame/concept tekenaars :P
En dan ook nog eens iets creëren in Photoshop (een programma wat bedoeld is voor nabewerking).

Voortaan dus al je werk m.b.t. huisstijl in Illustrator o.i.d. maken ;)

• Dark Blue
  • Laatst online: 10:47

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als het goed is hebben de persen :? of de printers vandaag al staan draaien, en ik heb geen mail gehad... (niet dat dat noodzakelijk was)... dus, hoe heeft de TS dit opgelost?

En ja, ik ben het wel eens met Estupendo en Fluxie... of jouw inschatting van 'nationaal' is iets mis aan, of de inschatting van je baas zn portemonnee... maar goed, ieder heeft zo zn redenen en dat hoeven wij niet allemaal te weten, ik wil je er niet op aankijken, ik hoop gewoon dat het gelukt is al met al :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1