[HTML] formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik heb een formulier met html gemaakt en de bedoeling is dat als het ingevuld is dat het verzonden wordt naar m'n email. Hiervoor heb ik <form action="mailto:mail@hotmail.com"> gebruikt. Probleem is dat bij veel mensen hun email programma niet ingesteld is omdat ze bv hotmail gebruiken.

Is er geen andere mogelijkheid om dat formulier naar m'n email te sturen? Met een script zodat je geen email programma moet gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 24-02-2004 15:43 ]

March of the Eagles

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja met een script php/asp/cgi whatever je wil, je hebt dan nog wel een mail server nodig.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Y0ur1 schreef op 24 februari 2004 @ 15:44:
Je hebt dan nog wel een mail server nodig.
Als je je eigen ISP-email pakt kun je ook gewoon je ISP-mailserver pakken :)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Als je een formulier gebruikt dan hoef je toch geen mailprogramma te gebruiken :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 14:00
Hacku schreef op 24 februari 2004 @ 15:43:
Ik heb een formulier met html gemaakt en de bedoeling is dat als het ingevuld is dat het verzonden wordt naar m'n email. Hiervoor heb ik <form action="mailto:mail@hotmail.com"> gebruikt. Probleem is dat bij veel mensen hun email programma niet ingesteld is omdat ze bv hotmail gebruiken.

Is er geen andere mogelijkheid om dat formulier naar m'n email te sturen? Met een script zodat je geen email programma moet gebruiken?
Je kan het het makkelijkst via php / cgi / asp doen..
Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.resourceindex.com voor handige mailscripts..
GGS_VR6 schreef op 24 februari 2004 @ 15:45:
Als je een formulier gebruikt dan hoef je toch geen mailprogramma te gebruiken :?
Lees de vraag even.. Hij doet het nu met een [..]action="mailto:blabla"[..]

[ Voor 62% gewijzigd door JozyDaPozy op 24-02-2004 15:48 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Toch wel als je op "send" klikt wordt outlook geopend om de inhoud van het formulier te verzenden.

March of the Eagles

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
Je moet dus een PHP/ASP/CGI/Perl achtig script gebruiken waarnaar je de waarden in het form verstuurd. Daarvoor zijn genoeg linkjes gegeven, en ook in de FAQ staan er ook een aantal opties genoemd.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
Je weet zelf al dat je geen mailto moet gebruiken, maar op onderstaande link staan aardig wat tips (voor jou helemaal onderaan, het gedeelte over remotely-hosted formmail scripts)

http://www.isolani.co.uk/articles/mailto.html

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

http://www.thalasson.com als voorbeeld is een optie als je zelf geen servide scripts kan draaien, en je provider geen formmailer aanbiedt.
Had je met de search makkelijk kunnen vinden lijkt me...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.