Toon posts:

PIII overklokken @???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je een PIII 800 (133mhz) goed overklokken?

ABIT VP6 (dual)
en ik wil er of 2 800 mhzjes of 2 850's of 2 866's ofzo. :P

Maar wil even weten of die dingen goed te overklokken zijn.

Wie heeft er ervaring?

Verwijderd

700E staat beter bekent voor overclocken, check this: www.Overclockers.com

Verwijderd

---

Verwijderd

Dit is onzin,, de p3 e heeft ook een vaste multiplier,, maar het voordeel van de 100mhz is dat die meestal wel op 133mhz draaid of zelf nog wel hoger, en de eb komen niet vaak hoger dan 150 omdat dat een kaart in je pc of je geheugen dat niet leuk vinden

Verwijderd

-

Verwijderd

De PIII EB is volgens mij moeilijk over te klokken, hij is nl. multiplier gelockt.
Je kunt beter voor de PIIIE gaan (100Mhz) Versie. Deze is niet multiplier gelockt.
Hij is goed :o

Alle P3 zijn multiplier gelockt, de reden dat een P3EB moeilijker te overclocken zijn dan een P3E is omdat ze een lage multiplier hebben en een hoge FSB van 133 MHZ, als je 100 MHZ FSB hebt dan kun je die nog goed opkrikken.

Verwijderd

Sorry, ge hebt gelijk, ik ben in de war...

Verwijderd

Zeg jij maar onzin. De PIII 800E is NIET multiplier gelockt. Ik heb zelf trouwens een PIII 600EB@643 (143) MHz FSB. Ik had echter nog veel verder kunnen gaan met een 600E
Hij word steeds beter |:(

Ze zijn allemaal gelockt, trust me

(of je moet een engineering sample hebben)

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 19:59

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

hij is dus echt wel gelockt hoor |:(

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Darkstar weet waar hij over praat :o

Een 800MHz P3 is geen overklokwonder alhoewel er toch echt wel mensen zijn die er met gemak 1Ghz uithalen. Van de 700/750E is bekent dat deze het echter heel wat beter doen qua overklokken.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

** dubbel ***

Verwijderd

Volgens mij moeten jullie nog even het verschil nog een keertje bekijken wat de multiplier en de fsb precies in houdt. Ik denk dat jullie de boel allemaal een beetje door de war halen....
Nagoed...
ik had een PIII650@800 lopen. Dus ja jouw 800 moet ook wel een stukkie hoger kunnen.
Suc6... >:)

Verwijderd

Dit noem je geen double-post, maar een triple post van Dennis. :(

Verwijderd

Ik heb een 800 EB op 900 lopen, met standaardkoeler, dus ja, eb is over te klokken, maar een 800 E zou het waarschijnlijk beter doen

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb een 800E... loopt nu op 904, maar kan veel hoger... ik ben wat aan het testen geweest en kwam rond de 1ghz uit... maar dan wordt ie wel wat warmer (nu is het temp verschil met orginele settings hooguit enkele graden..)

Je kunt inderdaad beter een 800E (met 100 mhz fsb) overclocken... dat geeft veel minder snelheids problemen met ram, etc. en 100 mhz ram werkt ook perfect op 113 mhz >:)

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Heb p3 700@933 Dus van een fsb 100 naar 133, voordeel is dat je geen duur geheugen nodig hebt, wat boven de 133mhz moet kunnen lopen. Ook nog een tip je kan je Busclock van je geheugen ook -33mhz tov de FSB van de cpu zetten. Vooral handig voor degene die een 133MHZ pentium willen overklokken.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
btw heb via chipset. ABIT VH6...
Pagina: 1