Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Alle Flash MP3 Spelers] MP3 of WMA @ welke bitrate?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Moet het toch nog even vragen.
Wat is nou het beste kwaliteit dat ook nog het kleinste is en redelijk klinkt voor een Flash MP3 Speler.

Kom dus niet met die HDD dingen want daar gooi je met hoge kwaliteit tog nog een heleboel shit op :P

Ik heb ene Flash Speler van 256 mb (Xen EMP-200) en zit echt te klooien met welke ik nou steeds wil van kwaliteit.

Ik heb altijd een heleboel nummers die ik erop wil.

WMA op MP3-spelers klinken een stuk beter dan op de PC heb ik duidelijk gemerkt.

Ik zat te denken aan deze:
WMA 64kbit (klinkt het slechts)
WMA VBR50 (iets van 50-80kbit)
WMA 80kbit
MP3 112kbit (tog niet zo mooi geluid)
MP3 128kbit (het beste)
Of MP3 VBR.
Maar ik weet niet welke VBR :S

Als 1 van jullie dat nou weet en je mening over de kwaliteiten van 64-192kbit geven voor MP3-spelers.. is ut welkom :)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

SD5k

>4&X

Je moet natuurlijk wel alle nummers direct van CD omzetten naar de gewenste bitrate, van een hoge naar een wat lagere bitrate omzetten kost ook weer wat kwaliteit.

Maargoed, ik lees overal wel dat WMA@64kbps gelijk staat aan MP3@128kbps, maar hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Naar mijn idee staat WMA ongeveer gelijk aan MP3 kwa kwaliteit/bitrate verhouding.

Wat wel behoorlijk goed werkt is dat OGG Vorbis, maar dat ondersteunen de meeste spelers helaas niet.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het ligt er natuurlijk ook aan in welke omstandigheden jij naar je MP3-speler luistert. Als je het bijvoorbeeld alleen in de metro luistert dan heb je op zich geen hoge bitrate nodig omdat je het toch niet goed hoort. Als je in een redelijk stille ruimte luistert kan je natuurlijk beter een hogere bitrate nemen..

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Tom S. schreef op 24 februari 2004 @ 16:23:
Het ligt er natuurlijk ook aan in welke omstandigheden jij naar je MP3-speler luistert. Als je het bijvoorbeeld alleen in de metro luistert dan heb je op zich geen hoge bitrate nodig omdat je het toch niet goed hoort. Als je in een redelijk stille ruimte luistert kan je natuurlijk beter een hogere bitrate nemen..
Laten we zeggen..
In de auto, op school, tijdens me folderwijk.

En ik luister altijd veel dus wil er ook veel op.
Het verschil kan ik zeker horen tussen WMA 64kbit en MP3 128kbit.
MP3 is meer helder en diepere bass vergeleken met WMA