Backup Exec IDR probleem

Pagina: 1
Acties:

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
info: server draait 2K server NL
backup exec versie 8.6 rev. 3878

Iedere dag zie in in de logfile van de backup de volgende error:

Error loading machine specific Intelligent Disaster Recovery information. Error: 111 the file name is too long.

Na de foutmelding te hebben opgezocht bij support.veritas.com een oplossing gevonden en toegepast. (het gebruik van een unc path wordt niet ondersteund)
De volgende dag keek ik in de logfile, backup weer ge-failed om dezelfde reden, kijk in in tools/options bij DR en staat daar weer het verkeerde (unc) path ingevuld en niet waarin ik het eerder heb veranderd.

nog maar eens gaan zoeken bij veritas, daar kwam in uit bij deze oplossing . bacup exec services stoppen, de waarde veranderen in de register en weer starten.

dit gaat goed, ik start backup exec en kijk in de options bij de DR waarde en hier staat hij nu goed.
sluit ik BE af en start ik hem weer opnieuw is de waarde weer veranderd... ook in het register is de waarde weer veranderd in een unc path.... |:(

ik snap er niets van.. is er misschien iemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt of me hier verder mee kan helpen?

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

staan de access-rechten van de backup-account wel goed op het path wat je aangeeft?
Heb je het ook geprobeerd met een kort pad-naam zoals d:\backup\ (om "gedoe" met lange namen en spaties te voorkomen)??

DPC Team ColdFusion

• flipper2k
  • Niet online
Iedereen full controll op die map dus dat moet werken.

Dat kort pad-naam is nou juist mijn probleem.. als ik \\server\c$\idr verander in c:\idr dan veranderd backup ecex dit weer vrolijk terug... (ook als ik het via her register aanpas)

Verwijderd

flipper2k schreef op 25 februari 2004 @ 09:58:
Iedereen full controll op die map dus dat moet werken.

Dat kort pad-naam is nou juist mijn probleem.. als ik \\server\c$\idr verander in c:\idr dan veranderd backup ecex dit weer vrolijk terug... (ook als ik het via her register aanpas)
mischien geen vaste oplossing maar meer een workaround, een scriptje maken die bij het opstarten je register aanpast met de nieuwe waarde (het goede path).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:53:
[...]

mischien geen vaste oplossing maar meer een workaround, een scriptje maken die bij het opstarten je register aanpast met de nieuwe waarde (het goede path).
leuk voor thuis, maar een productie server reboot je niet dagelijks.. ;)

@topicStarter: Is de locatie waar de IDR files komen te staan wel 'lokaal' dus op de server zelf, of op een netwerk drive :?

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 25-02-2004 11:43 ]

Verwijderd

CyberJ schreef op 25 februari 2004 @ 11:40:
[...]

leuk voor thuis, maar een productie server reboot je niet dagelijks.. ;)
dit gaat goed, ik start backup exec en kijk in de options bij de DR waarde en hier staat hij nu goed.
sluit ik BE af en start ik hem weer opnieuw is de waarde weer veranderd... ook in het register is de waarde weer veranderd in een unc path....

had hier overheen gelezen , dacht dat hij het alleen deed bij het rebooten van de server, mijn fout.

Verwijderd

Je moet je intelligent disaster recovery opnieuw configureren.
Aangezien je eerder (waarschijnlijk met de wizard) dit unc pad al hebt opgegeven veranderd hij deze steeds weer terug naar de waarde die je toen hebt opgegeven.

• flipper2k
  • Niet online
Na intern overleg ben ik er inmiddels achter dat we (voorlopig) IDR niet willen gebruiken..
het heeft niet zo veel zin omdat we het nu nog niet kunnen testen.

maar natuurlijk zou ik wel graag hebben dat er iedere morgen "succesfull" achter de backup staat ipv "failed" doordat idr niet werkt..
nu heb ik al ff gezocht en wat dingen geprobeerd maar helaas is nergens te vinden (ook niet in de BE manual) hoe ik die IDR kan uitschakelen..

(ja ik weet het ik ben lastig...)

Verwijderd

Even snel uit mijn hoofd:

Als je opties wilt verwijderen doe je dat door de setup vanaf cd te draaien.
Pagina: 1