Ik heb onlangs op een PC, waar al Windows 2000 op stond, Fedora Core 1 Linux geinstalleerd (ernaast). Dit ging allemaal vrij vlekkeloos. Na de installatie met "grub-install /dev/hda" netjes grub geinstalleerd. Na reboot kreeg ik mooi het grub bootmenu met Windows 2000 & Fedora Linux erin. Linux dat bootte prima, ook de keren daarop. Maar nu komt het ik ging vervolgens weer eens Windows 2000 starten (via grub) dit ging op zich goed alleen de volgende keer dat ik (re)bootte deed grub het niet meer, hij gaf 1 of andere error dat ie niet goed geinstalleerd was (ofzo). Ik vervolgens met een Linux boot-flip (RIP) opgestart. Bleken er opeens (met fdisk) ook allemaal rare partities bij te zijn gekomen en klopte de partitie types van AL mijn Linux partities niet meer. Na het verwijderen van de niet bestaande partitities, het terug zetten van de correcte partitie types (linux) en het opnieuw installeren van grub, werkte grub weer en bootte linux ook weer goed. Nou wil ik toch graag die Windows 2000 ook kunnen gebruiken maar telkens als ik die weer start begint het gelazer weer van voor af aan. Weet iemand waar dit probleem zit cq. hoe dit op te lossen is.
Nog even ter info mijn partitie layout:
Nog even ter info mijn partitie layout:
code:
1
2
3
4
5
| /dev/hda1 =Windows 2000 partitie (NTFS) /dev/hda2 = extended /dev/hda5 = linux / /dev/hda6 = linux /tmp /dev/hda7 = linux swap |
Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn