Toon posts:

Sis 315, s-video past niet ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zaterdag ben ik op de pc-dump dag op zoek geweest naar een radeon 700 of iets in die richting. Aangezien de goedkoopste 29 euro was, wat ik belachelijk vond, wilde ik een 9200SE proberen, voor 42 euro. Maar die was al niet meer te krijgen. Toen zag ik voor 35 euro een 3DForce S-64 Quad (64MB Sis 315) liggen. Lang getwijfeld, toch maar gedaan. Op de doos stond Multiple Output Options (waaronder TV(S-Video/RCA)). Dat had ik echt nodig, want het wordt een multi-media pc voor bij de TV :P

Dus ik kom thuis, pak 'm uit. Ligt alleen een videokaart in de doos. Opzich geen probleem, boekjes/software download ik wel :+. Ik probeer dus een s-video stekkertje in dat ding te pluggen, maar past niet. De aansluiting heeft ook veel meer gaatjes dan een normale S-video.
En dus kijk ik op tweakers... kan niks vinden over die niet-passende tv-out, maar de meningen over de kaart zijn niet zo goed, hij zou presteren als een GeForce 2 MX ... heel erg jammer, maar mee te leven, maar dan moet de TV-out wel werken...

pic van de aansluiting op http://haqdaq.mine.nu/~haqdaq/pics/svideo.jpg ... weet iemand wat ik hiermee kan, om hem toch op de tv te krijgen?

Verwijderd

Daar heb je een ander kabeltje voor nodig, een nieuwere. Ik kon ook niet met het kabeltje wat bij mijn Geforce 2MX zat gebruiken voor mijn Radeon 9600. Hij heeft meer pinnetjes dan de "oude". Die van het plaatje (en van mijn Radeon 9600) heeft 8 pinnetjes en die "oude" heeft 4 pinnetjes, en nog wat andere rechthoekige pinnetjes.
De enigste oplossing is een nieuwe kopen/er zelf één maken (als je dat kan)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Volgens mij had er wel een soort van kabel/breakoutboxje bij moeten zitten want dit is geen standaard aansluiting. Heb je al gekeken of er eventueel een extra kabeltje bij hoorde te zitten die bij jouw exemplaar ontbreekt ?

Verwijderd

Topicstarter
er staat niet op de doos wat erin hoorde te zitten, het zit er iig niet in...
en mijn TV heeft ook alleen maar svideo en composite in, niet zo'n rare; heb je dan een converter nodig ofzo, en waar zou je die kunnen kopen voor hoeveel?

edit - ik zie nu dat mijn radeon 9700 zeven gaatjes heeft, terwijl mijn svideo kabel er 4 heeft. Maar die paste wel! en in deze dus niet :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:24 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is een vrij standaard aansluiting die ATi ook gebruikt- het is S-Video en Composite in één, je hebt een kabel nodig die dit in de losse uitgangen splitst.

* dion_b heeft op dezelfde beurs een ATi AIW 128 gescoord met die uitgang en de kabels, maar helaas hou ik die kabel lekker zelf :P

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 24 februari 2004 @ 17:49:
Dat is een vrij standaard aansluiting die ATi ook gebruikt- het is S-Video en Composite in één, je hebt een kabel nodig die dit in de losse uitgangen splitst.

* dion_b heeft op dezelfde beurs een ATi AIW 128 gescoord met die uitgang en de kabels, maar helaas hou ik die kabel lekker zelf :P
ik heb dus zelf een ati radeon 9700, met 7 gaatjes (deze heeft er 9) ... de kabels / verloopstukjes die ik daarbij gekregen heb passen allemaal niet in deze :'( dus volgens mij is het niet die 'standaard' aansluiting ... of toch wel maar doe ik iets verkeerd?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hrrmmph... die 'standaard' valt idd mee... :'(

De TV-Out op m'n AIW 128 heeft heeft 8 pins, op m'n Xpert 98 ook 8 pins maar met een ander ontwerp...

Oslik blyat! Oslik!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Elk merk heeft weer zijn eigen oplossingen om alles in 1 kabel en aansluiting te krijgen... behoorlijk irri als je het mij vraagt... Check eens deze link... Heb je deze kaart ? Kijk ook even naar de doos etc. en zaten er helemaal geen boekjes of andere documentatie bij ???

http://xbitlabs.dealtime.com/xPF-Jaton_3DForce_S_64Quad

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet eens elk merk apart- de Radeon 9700 van de TS en mijn AIW 128 (Rage128 chip) en Xpert98 (Rage Turbo chip) zijn alledrie van ATi...

Leve de standaarden...

Oslik blyat! Oslik!

• under-world

under-world

ooh-la dots

toch zou de TS bij Jaton ofzo kunnen vragen hoe het zit. Als jij zegt dat je op een beurs die doos zonder kabel hebt gekocht willen ze je vast wel helpen aan een nieuwe of iig kunnen ze je vertellen of er ook daadwerkelijk een kabel bijzat. Is er dan echt helemaal niemand die het kaartje ooit in zijn handen heeft gehad ?
edit:
Misschien een topicchange naar "Welke video-out kabel voor Jaton 3D-force of iets ??"

[ Voor 15% gewijzigd door under-world op 25-02-2004 16:44 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jammer het plaatje werkt niet. Maar mijn laptop heeft ook een 9 pins aansluiten alsmede de laptop van mijn zwager. Toch werkt daarop gewoon het kabeltje dat in de FAQ staat en zelf soldeerd. Dat is een 4 pins s-videostekker -> tulp

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 25 februari 2004 @ 09:19:
Elk merk heeft weer zijn eigen oplossingen om alles in 1 kabel en aansluiting te krijgen... behoorlijk irri als je het mij vraagt... Check eens deze link... Heb je deze kaart ? Kijk ook even naar de doos etc. en zaten er helemaal geen boekjes of andere documentatie bij ???

http://xbitlabs.dealtime.com/xPF-Jaton_3DForce_S_64Quad
ja klopt die heb ik ;)

en nee er zat dus geen kabeltje in de doos, volgens mij zat dat in allemaal niet (had eerst bij een andere doos gekeken, daar was het me niet opgevallen dat er eentje inzat) ... en ik kan dus niet meer terug naar hun, was beurs :P

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb nu waarschijnlijk met ma kunnen ruilen voor een GF2MX ... dus dat komt wel goed, zij gebruikt haar tv-out toch niet ...

maar als iemand nog iets weet, waar ik zo'n los convertertje zou kunnen krijgen, of hoe ik zelf iets in elkaar zou kunnen solderen, graag :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nu ik het plaatje gezien hebt, verwijs ik je naar de FAQ. In dat plugje past namelijk wel een standaard 4 pins s-videostekkertje. Die kun je zo dan zelf solderen naar een composite of s-videoplugje. (in de FAQ staat hoe dat moet).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 25 februari 2004 @ 22:34:
Nu ik het plaatje gezien hebt, verwijs ik je naar de FAQ. In dat plugje past namelijk wel een standaard 4 pins s-videostekkertje. Die kun je zo dan zelf solderen naar een composite of s-videoplugje. (in de FAQ staat hoe dat moet).
zucht ... zoals je al ziet op het plaatje heb ik echt 500 keer geprobeerd er een standaard s-video stekkertje in te douwen ... dat past dus niet! (anders was het hele probleem er niet :/)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

wat ik op het plaatje zie, is een standaard 9-pins mini din connector. Hierin past geen 7 pins, 5 ping of 8 pins mini-din. Echter een 4-pins mini din zou moeten passen. Als die niet past, past geen enkele mini-din stekker en vraag ik me af wat het dan wel is. Dan is het namelijk geen standaard stekker en is deze niet los te krijgen. Is het een 9-pins din (waar het wel naar uit ziet), dan past een 4 pins din wel. Net 5 niet 6 niet 7 niet 8, maar 4 pins. En zoals je in deze deze pdf kunt zien, is het een standaard 9 pins mini din conector (MD-9PIN). In de PDF staat een vergroting van dit plaatje
Afbeeldingslocatie: http://db.jaton.com/asp/images/Sseries_layout.gif

4-pin's mini din is s-vhs. Let wel, die stekkertjes die je bij een ATI en MX krijgt zijn GEEN s-vhs pluggen, maar meestal 7/8/9 polige mini-din omdat zij nog eigen signalen hebben. Die passen dus NIET.

Nou heb ik dus toch weer de moeite gedaan die ik niet wilde nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 27 februari 2004 @ 19:58:
wat ik op het plaatje zie, is een standaard 9-pins mini din connector. Hierin past geen 7 pins, 5 ping of 8 pins mini-din. Echter een 4-pins mini din zou moeten passen. Als die niet past, past geen enkele mini-din stekker en vraag ik me af wat het dan wel is. Dan is het namelijk geen standaard stekker en is deze niet los te krijgen. Is het een 9-pins din (waar het wel naar uit ziet), dan past een 4 pins din wel. Net 5 niet 6 niet 7 niet 8, maar 4 pins. En zoals je in deze deze pdf kunt zien, is het een standaard 9 pins mini din conector (MD-9PIN). In de PDF staat een vergroting van dit plaatje
[afbeelding]

4-pin's mini din is s-vhs. Let wel, die stekkertjes die je bij een ATI en MX krijgt zijn GEEN s-vhs pluggen, maar meestal 7/8/9 polige mini-din omdat zij nog eigen signalen hebben. Die passen dus NIET.

Nou heb ik dus toch weer de moeite gedaan die ik niet wilde nemen.
lief ;)

nouwja we hebben hier thuis drie verschillende s-video kabels liggen, een die ik bij m'n radeon 8500 kreeg, een van m'n 9700, en eentje die we in de winkel hebben gekocht ... ze passen allemaal niet en volgens mij zijn het allemaal 4 pins kabels (met een dik plastic stukje midden-boven, voor de stevigheid ofzo?), ook heb ik nog een 7 pins verloopstekkertje van m'n radeon 9700 geprobeerd, maar die paste dus ook niet :'(

leuk :( in dat manualtje: 'If we use powerfull CPUs, such as Pentium(tm) 200, can a standard 2D graphics card archieve 3D performance'.... hmm... dus nog slechter/ouder dan een GF2MX :(

ik zie idd in die manual staan dat een vier pin s-video stekker (MD 4Pin cable available for S-64Quad or S-128Quad adapter only) moet passen, maar hij past echt niet :o

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat plastic blokje moet ook onder.......

In een uiterst geval kun je dat blokje eruit breken... Dat is er voor dat je de connector niet op zijn kop erin kunt steken.

[ Voor 62% gewijzigd door Cyberpope op 27-02-2004 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 27 februari 2004 @ 23:40:
Dat plastic blokje moet ook onder.......

In een uiterst geval kun je dat blokje eruit breken... Dat is er voor dat je de connector niet op zijn kop erin kunt steken.
ik loop dat dingetje rondjes te draaien als een gek (in alle mogelijke manieren proberen ... dus dat is het niet ... dat blokje eruit breken hmm ... maakt hij dan wel contact met de goede pinnetje dat je geen 'verkeerde' verbindingen maakt?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, zolang je dat (waar eerst het blokje zat) maar onder houdt.

Pagina: 1