Ik heb hier een verbinding van @Home (snelste), hier staan 2 PC's achter de
router.
Router Info - Q-TEC 790 RH 4 Pts
Ben van router veranderd omdat de andere router, standaard Sweex 4 Pts broadband router vaak onderuit ging waardoor je niets meer kon doen. Op de Sweex heeft het altijd perfect gewerkt voor zolang dat duurt. Maar nu ik deze heb werkt de helft maar, kijk verder voor meer details.
Een computer die dag en nacht aanstaan met VNC Server erop.
Nu krijg ik bepaalde dingen niet aan de gang.
Er draait ook nog IIS (Internet Information Services) op, en een FTP Server.
De FTP Server kun je wel vanaf het internet benaderen, IIS werkt ook via internet.
Settings:
Bulletproof FTP Server op poort 21
IIS op poort 1000
Werken alleen lokaal op het netwerk:
VNC Server (poort 5800 en 5900)
Apache (poort 5802) Dit is de VNC backup, mocht ooit VNC webservertje crashen dat ik nog een backup heb.
Ik heb de volgende poorten gemapt,
Poort 21 voor FTP.
Poort 1000 voor IIS.
Poort 5800 en 5900 voor VNC.
Poort 5802 voor Apache als backup.
De FTP en IIS werkte na het portmappen.
Zoals je in het screenshot hieronder kan zien zijn alle poorten TCP (icon voor items). In de webconfig van de router kun je niet instellen of deze TCP of UDP moet gebruiken. In deze router kun je ook maar 10 poorten kiezen die je wilt mappen, bij de Sweex was dat 20 en je kon nog kiezen of je UDP of TCP wilde gebruiken. Alle poorten waren toen gewoon met TCP gemapt.
Klik hier een screenshot van Active Ports
Heeft iemand hier ervaring mee, of een oplossing dan hoor ik het graag, alvast bedankt.
Ik kon vanuit thuis een computer ergens anders niet besturen.
Het probleem is nu deels opgelost, heb router en computer allebei opnieuw opgestart. En nu pakt ie het wel weer.
Nu werkt alleen apache server nog niet, ik ga hier nu mee stoeien. Kan iig de pc besturen, zolang je maar niet per ongeluk op "network disable" klikt als je juist wou zien hoe lang de computer aan staat
Zo heb ik mezelf een keer buitengesloten
Of proberen de VNC Service opnieuw te starten, maar als je 'm dan hebt afgesloten kun je de computer niet besturen en dus ook niet de VNC Service weer aanzetten...
router.
Router Info - Q-TEC 790 RH 4 Pts
Ben van router veranderd omdat de andere router, standaard Sweex 4 Pts broadband router vaak onderuit ging waardoor je niets meer kon doen. Op de Sweex heeft het altijd perfect gewerkt voor zolang dat duurt. Maar nu ik deze heb werkt de helft maar, kijk verder voor meer details.
Een computer die dag en nacht aanstaan met VNC Server erop.
Nu krijg ik bepaalde dingen niet aan de gang.
Er draait ook nog IIS (Internet Information Services) op, en een FTP Server.
De FTP Server kun je wel vanaf het internet benaderen, IIS werkt ook via internet.
Settings:
Bulletproof FTP Server op poort 21
IIS op poort 1000
Werken alleen lokaal op het netwerk:
VNC Server (poort 5800 en 5900)
Apache (poort 5802) Dit is de VNC backup, mocht ooit VNC webservertje crashen dat ik nog een backup heb.
Ik heb de volgende poorten gemapt,
Poort 21 voor FTP.
Poort 1000 voor IIS.
Poort 5800 en 5900 voor VNC.
Poort 5802 voor Apache als backup.
De FTP en IIS werkte na het portmappen.
Zoals je in het screenshot hieronder kan zien zijn alle poorten TCP (icon voor items). In de webconfig van de router kun je niet instellen of deze TCP of UDP moet gebruiken. In deze router kun je ook maar 10 poorten kiezen die je wilt mappen, bij de Sweex was dat 20 en je kon nog kiezen of je UDP of TCP wilde gebruiken. Alle poorten waren toen gewoon met TCP gemapt.
Klik hier een screenshot van Active Ports
Heeft iemand hier ervaring mee, of een oplossing dan hoor ik het graag, alvast bedankt.
edit:
En wat is een .dlf file, deze heb je voor verschillende besturingssystemen. Dat snap ik niet helemaal, het moet toch voor de router zijn...?
En wat is een .dlf file, deze heb je voor verschillende besturingssystemen. Dat snap ik niet helemaal, het moet toch voor de router zijn...?
Ik kon vanuit thuis een computer ergens anders niet besturen.
Het probleem is nu deels opgelost, heb router en computer allebei opnieuw opgestart. En nu pakt ie het wel weer.
Nu werkt alleen apache server nog niet, ik ga hier nu mee stoeien. Kan iig de pc besturen, zolang je maar niet per ongeluk op "network disable" klikt als je juist wou zien hoe lang de computer aan staat
Zo heb ik mezelf een keer buitengesloten
[ Voor 20% gewijzigd door KoalaBear84 op 24-02-2004 21:13 ]
<Homepage>