Betalen voor windows

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vraag me af.. wil ik niet betalen voor windows XP, door bijvoorbeeld linux te draaien, (of de keychanger te gebruiken ) hoe doe ik dat dan als ik een nieuwe pc koop? bijvoorbeeld die laptop die de aldi morgen heeft.. kan ik dan het geld voor windows ergens terugvragen? en voor de andere software? Of moet ik zowiezo een eigen bak bouwen.. Is lastig voor een laptop, niet..
Vraag de verkoper werkt niet in een supermarkt (toch?), dus is er een andere manier? Ook voor andere dure software die wel geleverd wordt maar ik niet nodig heb?

(sorrie, was eerst geplaatst onder verkeerde categorie.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

JdM

Humbled

Ik vind het een leuk onderwerp , maar kan er helaas geen touw aan vast knopen......

Je wil niet voor windows betalen en het liefst linux ofzo ergens op zetten?
Of wil je die aldi pc zónder XP? als ie erbij geleverd wordt heb je denk ik gewoon pech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geluk hebt kan je de computer kopen zonder windows, heb je pech dan moet je m erbij kopen. Let wel op dat een keychanger niet legaal is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan koop je die pc niet bij de Aldi maar ergens anders waar je de keuze hebt om die software NIET erbij te nemen. Aangezien de software er gewoon bij zit kan je dat "geld" ook nergens terugvragen. Je betaald maar gewoon voor je software, ook als je dat liever niet wilt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee je kan je geld niet terugvragen. Je kan wel een leverancier proberen te zoeken die jou een systeem zonder OS levert. Of je bouwt gewoon zelf. Dit is doodnormaal.

Keychanger = fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:17

w0w

De computers die je in een supermarkt koopt zijn gewoon kant-en-klaar, en je kunt er geen onderdeel (in dit geval windows) 'uitslopen'. Je kunt naar een echte computer winkel gaan (wat mij zowieso verstandiger lijkt), en daar vragen of ze een pc willen bouwen voor jou, zonder OS, of vragen of ze misschien een laptop hebben zonder OS, hoewel de kans op zo'n laptop niet groot is. Maar je betaalt niet veel voor Windows hoor, ze kopen die licenties per duizenden (mss zelfs miljoenen ?) in, dus het zal echt niet zo veel zijn.

edit; nouja, veelste laat, maar wel het langste verhaal :)

[ Voor 8% gewijzigd door w0w op 24-02-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Vaak is het verplicht de software af te nemen, zijn al eens vaker topics over geweest alleen toen met dell geloof ik. Heeft iets met oem afspraken te maken dacht ik, kan alleen bij bedrijven die zelf systemen bouwen, maar merken als compaq/dell/hp/fujitsu zijn allemaal incliusief een windows licentie :) En die zit OP de kast geplakt en is er erg lastig (lees: onmogelijk) eraf te halen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Kuch kuch....
Toen wij een nieuwe computer kochten met Windows XP Home erbij betaalde je daar toch echt 150 euro voor :(
Dus het kan een aardig eindje schelen om het er niet op te laten zetten :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn laptop bij Mycom kochtte kon ik ook gewoon kiezen zonder windows, dat scheelde toch alweer 135 eurotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kijk in plaats van Medion naar Promedion, volgens mij kon je er daar voor kiezen een laptop zonder OS te kopen.

-edit-
www.promedion.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 24-02-2004 15:05 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Waarom vraag je het niet na bij Aldi in plaats van ons te laten raden? ;)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 08:13
Toen ik mijn computer kocht, zag ik op het lijstje staan dat ik moest betalen voor m'n Windows. Ik heb toen gevraagd of hij deze weg kon laten, omdat ik zelf nog een Windows versie had liggen. Hij moest echter de pc wel configureren, dus met Windows. We hebben afgesproken dat hij Windows wel zou installeren, maar dat ik geen cd kreeg, waar deze op staat. Deze had ik zelf thuis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Dxta schreef op 24 februari 2004 @ 15:02:
Kuch kuch....
Toen wij een nieuwe computer kochten met Windows XP Home erbij betaalde je daar toch echt 150 euro voor :(
Als je die keuze hebt. Bij zaken zoals de Aldi heb je het maar gewoon te kopen of anders helemaal geen PC. :)
Bij sommige notebooks kan je nog wel kiezen maar veel merken leveren XP pre-installed erbij.
Als je een custom PC laat bouwen (meestal bij kleinere winkels) dan kan je idd kiezen welk OS erbij moet.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Dxta schreef op 24 februari 2004 @ 15:02:
Kuch kuch....
Dat is veel, aangezien een Oem versie rond de 100€ verkoop kost en Xp pro 160€, laatst nog eentje gekocht (oem xp pro) :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Bij de aldi koop je een compleet pakket en ik denk niet dat je dan veel keuze hebt om de windows xp weg te laten en dus minder hoeft te betalen. Dan zal je je pc bij een gewone pc boer moeten kopen en dan heb je die keuze wel.

Btw is de keychanger gewoon legaal en is zelfs van MS zelf. Het gaat om de key die je gebruikt die dan waarschijnlijk minder legaal zal zijn.

Anyway is dit gewoon iets dat je na zou kunnen vragen bij de aldi zelf.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.