Toon posts:

Zoek Canon voor luchtvaartfotografie...

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben haastig op zoek naar een digitale camera. Ik twijfel tussen de:
- Canon Powershot G5 omwille van het #pixels, degelijkheid, prijs, kwaliteit,...
- Canon Powershot S1 IS omwille van de 10x optische zoom...

Nu heeft de S1 "maar" 3.2mp en heeft de G5 naar het schijnt veel last van chromatische aberatie en zou hij slechts een afkooksel zijn van de G3.

Welke camera zouden jullie kopen moest je hem vnl gebruiken om vliegtuigen (stilstaan en vliegend) te fotograferen?
De camera moet dus goed bewegende beelden bij vnl daglicht kunnen trekken én moet eigenlijk een goede zoom hebben! Als ik nu voor de G5 zou kiezen, kan ik daar dan nog een extra lens opzetten zodat ik én het aantal pixels én de zoom heb (en wat zou me dat kosten)? Ik neem aan dat ik bij de S1 geen lens kan monteren...

Natuurlijk zou een EOS... veel beter geschikt zijn maar daar heb ik spijtig genoeg niet het budget voor.

ps: Ik heb hier al gelezen dat een SLR noodzakelijk is om vliegtuigen mooi te "spotten", maar ik kan aantonen dat het niet noodzakelijk is. M'n vriend heeft al zeer mooie foto's gemaakt van vliegende vliegtuigen met een G3 dus... ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Haast is niet goed op een forum, ren dan naar een foto-speciaalzaak en laat je informeren. Bovendien had je best even een halve minuut de tijd mogen nemen, dan had je namelijk dit topic in Fotografie gevonden:
Welke Digicam voor Vliegtuigspotten?

Vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.