S.M.A.R.T. fout ghosten naar andere HD

Pagina: 1
Acties:

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb hier op mijn stage een systeem waarvan de BIOS (dus het SMART-systeem) zegt dat hij bijna gaat overlijden.

Dus ik neem die PC mee naar de T.D. en vraag aan de systeembeheerder of ik een nieuw hd mag hebben om hem te ghosten en daarna weer terug te geven.

Toen zei hij: Nee, zet de standaard image terug, want misschien ghost je de fouten mee, zoals Bad sectors. Er moeten dan wel data-bestanden van de gebruiker gebackupped worden :|

Maar nou heb ik nog nooit een HD gezien (met bad sectors) die dan een SMART melding gaf.

Ik heb al vaker na een SMART foutmelding een HD ge-ghost en daarna werkte het weer perfect!! :Y)

Dus de vraag is wat is wijsheid??

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bad sectors zijn fysieke fouten op de harddisk. Lijkt me stug dat ghost ook stofjes etc kan clonen. Zou mooi zijn, dan hebben we ineens een mini-startrek-transporter.

https://discord.com/invite/tweakers

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Dat Ghost je fouten mee-imaged klopt, maar daar zijn wel parameters voor meen ik.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• htol
Ik weet wel wat Bad sectors zijn, maar ik vermoed niet dat die erop zitten.
Volgens mij geeft de SMART GEEN ;) foutmelding als een HD Bad Sectors heeft.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

wat is wijsheid
das voor wetenschap en levensbeschouwing :D

ik denk dat je gewoon je HD wil vervangen door een andere met een image van dezelfde data op ??

gewoon ghosten zoals jij zegt... SMART gaat over et algemeen over de fitness van de schijf zelf... eventuele fouten kunnen altijd voorkomen, maar beter mét fouten dan helemaal niets...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• htol
HIGHGuY schreef op 24 februari 2004 @ 14:39:
[...]
ik denk dat je gewoon je HD wil vervangen door een andere met een image van dezelfde data op ??
PRECIES!! :)

Dus gewoon een nieuwe HD pakken en dan de "smart" HD ghosten naar de nieuwe ;)

[ Voor 16% gewijzigd door htol op 24-02-2004 14:40 ]

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

niet helemaal juist
redfoxert schreef op 24 februari 2004 @ 14:37:
Bad sectors zijn fysieke fouten op de harddisk. Lijkt me stug dat ghost ook stofjes etc kan clonen. Zou mooi zijn, dan hebben we ineens een mini-startrek-transporter.
....deze worden opgenomen in je filetable, dus hij 'denk' dat bepaalde sectoren beschadigd zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door k-oz op 24-02-2004 14:41 . Reden: oeps ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Pagina: 1