Toon posts:

[Prog]Geintervalleerd een pagina bezoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel is misschien ietwat vreemd maar een andere manier om het te uiten kon ik zo 123 niet verzinnen.
Mijn vraag:
Ik heb een forum met een XML-output voor Hottopic. Het genereren hiervan gebeurt 1 keer per 2 minuten. Dit doe ik doormiddel van een pagina die aanroep. Vroeger deed ik dat met
code:
1
wget --spider --delete-after http://www.site.nl/xmlcreate.asp

Deze had ik op de server geschedulet. Mijn probleem is alleen, als je op die server aan hetwerk bent wordt je gestoord van de dos-box die continue tevoorschijn floept. Bestaat er misschien een programma wat dit op de achtergrond kan doen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het gaat dus puur om de aanroep? Dan kan je een stukje VBScript gebruiken:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
Set objIE = CreateObject( "InternetExplorer.Application" )
objIE.Navigate "http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/863288"
Do Until objIE.ReadyState = 4
    WScript.Sleep 10
Loop
TextFromHTML = objIE.Document.Body.InnerText

Natuurlijk kan je hier nog een loopje omheen bouwen die steeds 120 seconden slaapt.

edit:

Oeh, die URL was trouwens niet als stille hint bedoeld, die zat toevallig in m'n ctrl-v :D

Ik blij dat er geen pr0n URL stond :+

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2004 14:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Kan je niet beter het vbscript uit die asp pagina halen en die elke x minuten laten starten dmv wscript.exe...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:02:
Kan je niet beter het vbscript uit die asp pagina halen en die elke x minuten laten starten dmv wscript.exe...
Afhankelijk van de rechten die damiaans op de server heeft is dat inderdaad handiger. Maar de rechten om serverside te schedulen moeten er dan natuurlijk wel zijn :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 14:18:
Deze had ik op de server geschedulet. Mijn probleem is alleen, als je op die server aan hetwerk bent wordt je gestoord van de dos-box die continue tevoorschijn floept. Bestaat er misschien een programma wat dit op de achtergrond kan doen?
Je kan natuurlijk de 'wget' die je geeft ook in batch steken (zeg maar de batch variant van wat F_J_K post):

code:
1
2
3
4
:loop
wget ....
sleep 10
goto loop

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, met wscript ging het niet helemaal fantastisch en de optie van elevator bleef maar wgetten zonder interval. De Oplossing: wget met als extra parameter -quiet aanroepen met een cronjob op een Linuxbak. Daarop werk ik toch niet met een scherm, alleen via SSH, dus dat is wel zo makkelijk.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1