Toon posts:

[XP] Windows herkent CD-Rom drives niet meer?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Original CD Emulator en Virtual-CD eens geinstalleerd, maar een paar dagen nadat ik ze weer verwijderd heb/had ben ik erachter gekomen dat mijn computer ook mijn originele CD-Rom-drivers niet meer ziet. (Not shown in 'Deze Computer')

Afbeeldingslocatie: http://upload.saiyanarena.com/uploads/got1.gif
Afbeeldingslocatie: http://upload.saiyanarena.com/uploads/got2.gif

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

EN wat heb je vervolgens gedaan? Heb je een poging tot probleem oplossen uitgevoerd? Of de wizard hardware toevoegen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15
Denk dat de oplossing in dit KB artikel bij jou ook wel werkt. :)

Verwijderd

Jester.NL schreef op 24 februari 2004 @ 14:20:
EN wat heb je vervolgens gedaan? Heb je een poging tot probleem oplossen uitgevoerd? Of de wizard hardware toevoegen?
Idd, wat heb je er nu zelf al aan gedaan ?
Ik zou iig even proberen de cd-roms softwarematig uit je systeem te gooien en vervolgens even te rebooten. Je kan ze ook nog even uitschakelen in de bios, of gewoon de stekkers eruit sjorren natuurlijk. anwyay, zorg ervoor dat je systeem de cd-roms opnieuw moet herkennen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers hierop verwijderd. Ge-restart en windows herkende ze weer. Nogmaals werkten ze niet. (Zelfde vraagtekentjes)

Verwijderd

je zou kunnen proberen je cdroms of te draaien.. dus ide kabels omwisselen en drivers te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 24 februari 2004 @ 14:37:
Denk dat de oplossing in dit KB artikel bij jou ook wel werkt. :)
Ik heb nooit Easy CD-Creator noch DirectCD op deze computer gehad.

Na het verwijderen van betreffende keys werkte mijn muis en keyboard niet meer. (Inloggen was niet meer mogelijk in WinXP)

Muis en keyboard werkten wel tijdens het opstarten. Daardoor heb ik de laatste juiste configuratie terug gezet. Ik probeer nu even de drivers te re-pluggen.

Wizard Nieuwe Hardware had ik al uitgevoerd. Hij herkende ze wel (na verwijdering), maar geen verschil.

Gedaan... maar hielp niet
Het betreft hier overigens een ALDI/MEDION-Titanium-PC met P4 2.66ghz

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 15:45 . Reden: Update ]

• Nielson
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:30:
[...]
Ik heb nooit Easy CD-Creator noch DirectCD op deze computer gehad.
Het probleem kan ook met andere software dan Easy CD Creator:
There may be other third-party CD-writing software products that exhibit similar behavior. Some or all of the troubleshooting steps in this article might apply if such a product also adds entries under the UpperFilters or LowerFilters value in the registry, either by adding its own filter drivers or by removing the registry keys and values outlined in this article that begin with:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Na het verwijderen van betreffende keys werkte mijn muis en keyboard niet meer. (Inloggen was niet meer mogelijk in WinXP)
Je moet die keys niet verwijderen, alleen de waarde die er in staat. Verkeerd gelezen, verwijderen moet je ze juist wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 24-02-2004 16:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat 'XP' in de topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het nog niet gelukt. Ik ben er bijna zeker van dat het software-matig zit, maar hoe los ik dit op?

Hij reinstalleert bij apparaatbeheer-removal gewoon via de ouders drivers de cd-roms weer... dit heeft dus geen effect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet de
JLMS DVD-ROM LTD-165H en de...
SONY CD-RW CRX210E1

opnieuw installeren, maar dit kan niet aan de hand van de drivers-cd-rom! Ook staan deze drivers niet op D:\Driver

Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:40:
Ik moet de
JLMS DVD-ROM LTD-165H en de...
SONY CD-RW CRX210E1

opnieuw installeren, maar dit kan niet aan de hand van de drivers-cd-rom! Ook staan deze drivers niet op D:\Driver

Hoe los ik dit op?
Trek ze gewoon eerst eens beide los, en installeer ze dan 1 voor 1, kijk of alles is verwijdert uit het systeem, sluit de eerste aan, start op...en check of die het wel doet, installeer hem, en doe datzelfde vervolgens met de tweede.
kijk ook goed in je bios of alle devices wel op enabled staan !

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt standaard wel herkend in de BIOS.
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 15:45:
[...]Trek ze gewoon eerst eens beide los, en installeer ze dan 1 voor 1, kijk of alles is verwijdert uit het systeem, sluit de eerste aan, start op...en check of die het wel doet, installeer hem, en doe datzelfde vervolgens met de tweede.
kijk ook goed in je bios of alle devices wel op enabled staan !
Allebei losgetrokken, hierna was er niets meer van de drives te zien in de BIOS noch in windows.

Installeren? Ik heb de drivers alleen op een CD-ROM... staan ze niet in Windows?

ERROR
Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Drives
Ik heb wel Virtual-CD en met OriginalCDEmulator extra driveletters toegewezen om deze te gebruiken als virtual-drive. Maar ik heb deze inmiddels alweer verwijderd.

What should I do?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 17:10 . Reden: info ++ ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds GEEN idee hoe ik dit fix!

Hoe krijg ik weer een goede CD-ROM Registry?
Afbeeldingslocatie: http://upload.saiyanarena.com/uploads/plaatje1.jpg

Mijn muis noch keyboard werkt niet meer indien ik alle upperkeys voor {dingus} verwijder. Maar ik heb volgens mij ook erg veel van diezelfde keys...

Indien ik dit doe dan start Windows-XP gewoon op, maar dan werkt muis/keyboard niet en kan ik dus niet inloggen. Ik moet dan via booting->f8->(laatst bekende configuratie terugzetten) de boel fixen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 12:31 ]

• Nielson
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 11:40:
Ik heb nog steeds GEEN idee hoe ik dit fix!

Hoe krijg ik weer een goede CD-ROM Registry?
[afbeelding]

Mijn muis noch keyboard werkt niet meer indien ik alle upperkeys voor {dingus} verwijder. Maar ik heb volgens mij ook erg veel van diezelfde keys...
Als je goed kijkt zie je dat je dus géén dezelfde keys hebt, je moet dus wel goed opletten welke key je moet hebben, anders kan het inderdaad rare gevolgen hebben. Hieronder een plaatje van mijn registry :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Reg_CD_Filters.jpg
Pagina: 1