Toon posts:

Welk medium kiezen voor standalone DVD-spelers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welk dvdtype moet ik kiezen, om de beste dvd's te branden voor een standalone dvd speler? DVD-r of DVD+r?

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
neem er 1 die het allebei kan...

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik, ik heb een brander die allebei kan, welke dvd's moet ik kopen? + of -?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 10:54

FaceDown

Storende factor.

+ heeft een iets betere compatibiliteit. De meeste nieuwe spelers kunnen + en - wel lezen en aangezien - goedkoper is, zou je daarvoor kunnen gaan.

Ik gebruik zelf +.

Groetjes, FaceDown.

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:09
Hier kun je lezen dat de gasten van CDRinfo.com er proefondervindelijk achter zijn gekomen dat DVD-R vaker geslikt wordt dan DVD+R, ondanks dat DVD+R uitgeroepen is tot wereldstandaard. Je kan hier ook ff kijken of het type DVD-speler waar je het schijfje voor brandt ertussen staat, dan weet je meteen wat ie het liefst eet.

Flickr

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 10:54

FaceDown

Storende factor.

Basje2001 schreef op 24 februari 2004 @ 14:55:
Hier kun je lezen dat de gasten van CDRinfo.com er proefondervindelijk achter zijn gekomen dat DVD-R vaker geslikt wordt dan DVD+R, ondanks dat DVD+R uitgeroepen is tot wereldstandaard. Je kan hier ook ff kijken of het type DVD-speler waar je het schijfje voor brandt ertussen staat, dan weet je meteen wat ie het liefst eet.
Een site met zoveel popups en spyware vertrouw ik bij voorbaat al niet.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

DVD+R veranderen in DVD+ROM dmv Bitsetting werkt het beste volgens mij

Verwijderd

Niks mis met CDR-info

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Dvdrhelp.com heeft de grootste database met standalone spelers, en hun statistiek is als volgt:
DVD-R: 92%
DVD-RW: 76%
DVD+R: 87%
DVD+RW: 76%

Overigens geldt bij +R wel de truc met de bitsetting die Nomolus vermeldt, zonder die bitsetting is het percentage een stuk lager...

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Je kunt in de technische toelichting van de dvdspeler lezen welke media hij het beste ondersteund.
De meeste JVC spelers werken het beste met de dvd-r maar kunnen vaak wel ook bepaalde merken van dvd+r afspelen.
Zelf heb ik ondervonden dat mijn JVCspeler de DVD-r het beste afspeeld.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Pagina: 1