Welk dvdtype moet ik kiezen, om de beste dvd's te branden voor een standalone dvd speler? DVD-r of DVD+r?
neem er 1 die het allebei kan...
stp - PSN ID: stp_4
+ heeft een iets betere compatibiliteit. De meeste nieuwe spelers kunnen + en - wel lezen en aangezien - goedkoper is, zou je daarvoor kunnen gaan.
Ik gebruik zelf +.
Ik gebruik zelf +.
Groetjes, FaceDown.
Hier kun je lezen dat de gasten van CDRinfo.com er proefondervindelijk achter zijn gekomen dat DVD-R vaker geslikt wordt dan DVD+R, ondanks dat DVD+R uitgeroepen is tot wereldstandaard. Je kan hier ook ff kijken of het type DVD-speler waar je het schijfje voor brandt ertussen staat, dan weet je meteen wat ie het liefst eet.
Een site met zoveel popups en spyware vertrouw ik bij voorbaat al niet.Basje2001 schreef op 24 februari 2004 @ 14:55:
Hier kun je lezen dat de gasten van CDRinfo.com er proefondervindelijk achter zijn gekomen dat DVD-R vaker geslikt wordt dan DVD+R, ondanks dat DVD+R uitgeroepen is tot wereldstandaard. Je kan hier ook ff kijken of het type DVD-speler waar je het schijfje voor brandt ertussen staat, dan weet je meteen wat ie het liefst eet.
Groetjes, FaceDown.
Dvdrhelp.com heeft de grootste database met standalone spelers, en hun statistiek is als volgt:
DVD-R: 92%
DVD-RW: 76%
DVD+R: 87%
DVD+RW: 76%
Overigens geldt bij +R wel de truc met de bitsetting die Nomolus vermeldt, zonder die bitsetting is het percentage een stuk lager...
DVD-R: 92%
DVD-RW: 76%
DVD+R: 87%
DVD+RW: 76%
Overigens geldt bij +R wel de truc met de bitsetting die Nomolus vermeldt, zonder die bitsetting is het percentage een stuk lager...
Je kunt in de technische toelichting van de dvdspeler lezen welke media hij het beste ondersteund.
De meeste JVC spelers werken het beste met de dvd-r maar kunnen vaak wel ook bepaalde merken van dvd+r afspelen.
Zelf heb ik ondervonden dat mijn JVCspeler de DVD-r het beste afspeeld.
De meeste JVC spelers werken het beste met de dvd-r maar kunnen vaak wel ook bepaalde merken van dvd+r afspelen.
Zelf heb ik ondervonden dat mijn JVCspeler de DVD-r het beste afspeeld.
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
Pagina: 1