Toon posts:

website in 15 inch

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn website op een 17"monitor bekijk ziet deze er netjes uit, maar als ik op een 15"kijk mis ik de helft en heb ik allemaal schuif balken.

Kan ik in Dreamwaver MX gewoon mijn frame pagina zich laten aanpassen aan de monitor grootte van de bezoeker ???

http://www.dedeurbel.nl

Alvast bedankt!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
Het ligt niet aan de grootte van het scherm, maar aan de resolutie waar je 'm voor hebt gemaakt. Zo op het eerste gezicht lijkt het gemaakt voor 1280x1024 en dat draait niet iedereen. Het beste is om een site te maken voor 800x600, vrijwel niemand draait een lagere resolutie.
Of je kan er voor kiezen om je site geschikt te maken voor meerdere resoluties zodat mensen kunnen kiezen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Die site ziet er hier @ 1280x960 op een 17" ook niet lekker uit hoor :? Allemaal foto's die over tekst heenvallen enz, en het past ook niet lekker. Heb nog steeds een horizontale schuifbalk omdat rechts 2 verdwaalde plaatjes staan. Ik zou de hele lay-out maar nog een nakijken en aanpassen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 16:22

Remy

I usually get 100% accuracy

Een goede website werkt resolutie-onafhankelijk, waarbij de verschillende delen zich dus aanpassen aan de resolutie waarop het bekeken wordt, en iemand niet zijn reso aan hoeft te passen (of te kiezen) bij jouw site.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Ja dus moet ik mijn eigen scherm resolutie in mijn configuratie scherm veranderen ???

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
zoekertje lijkt me dit he... Je kunt gewoon zorgen dat je je website fatsoenlijk opbouwt waardoor hij groot EN klein er goed uitziet. Je pagina rechts bijvoorbeeld is zo slecht opgebouwd dat ik hem zelfs in 1152-864 maar net goed kan zien. (op 1 cam na ofzo) Even googlen of hier op tweakers rondkijken....

Verwijderd

Er is wel een optie bij flash, om je je flash site automatisch te maximaliseren, maar dan worden de figuurtjes enzo niet zo mooi, beste optie is hierboven al vermeld :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is GEEN programming & webscripting. Dit topic hoort eerder thuis in Webdesign & graphics, maar ik denk niet dat het daar een lang leven heeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.