Toon posts:

Athlon 700/800 niet krachtig genoeg.

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd brand op mijn Teac 6x brander met mijn 40x Plextor cd-rom (on the fly met 4x), en dan photoshop of bv UT open dan is cd stuk. Ik dacht dat mijn SCSI-kaart alles regelde (Een of andere bootable Fast SCSI-kaart). Mijn comp heeft een Athlon die tussen de 700 en de 800 loopt (hangt van me bui af) en 128 mb dimm. Is dit niet voldoende, of moet ik een SCSI-kaart kopen die wel 100% zelfstandig is? Zo ja, welke?
Bedankt :P

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Het hangt ook erg af van de software die je gebruikt. Ik weet dat als je aan het branden bent met NERO, je je PC het beste ff met rust kan laten. CDRWIN en Discdupe(plextor) kunnen een heleboel narigheid hebben(surfen, online gamen) en EZ-CD creator kan ook wel tegen een stootje.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Kan het zijn dat Unreal T./Photoshop naar een
CD gaan zoeken terwijl je aan het branden bent?
(Unreal zal dit wel automatisch doen en Photoshop doet dit als je een bestand opent).

Probeer eens Unreal op te starten, daaruit te alt-tabben, cd copy starten en terug naar Unreal.

Verwijderd

Grappenmaker :) Dat kan ik iig met een K6-2 400, dus......

Software speelt uiteraard een grote rol.
Wat je nog kan checken is of dat je SCSI kaart in een busmaster PCI slot zit. De onderste(geshared met ISA) wil dat in een >4 PCI systeem nog al eens niet zijn.

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 08:21

VorteX

held

Ik brand altijd on-th-fly met nero en ik kan ondertussen echt alles doen (kweken, fotowinkelen...alles), we hebben het hier trouwens over een C300A@464 160mb ram, een teac cd-r55s (4x) en een plextor 40x

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:30

afterburn

No more...

Het heeft niks met je CPU of je SCSI te maken. Meeste makers van burn proggies raden het af om tijdens het on-the-fly burnen intensieve taken te doen. Niet omdat het niet kan, maar omdat de kans op fouten aanzienlijk groter is. Dit komt omdat tijdens het burnen je CDR een continue stroom data toegevoerd moet worden. Als deze langer onderbroken wordt dan de buffer in je CDR door swappen of andere disk access, dan is je cd verkloot. De meeste proggies bieden echter ook de mogelijkheid om je data die van je HD/cd naar je CDR gaat te bufferen met een soort van cache. Probeer dat eens, en kijk dan of het goed gaat. Beste blijft ten alle tijden om gewoon even geduldig die 20 minuten (of korter) af te wachten. Mijn putertje heeft er ook geen problemen me, zeker niet onder Win2K, maar het blijft zonde van zo'n plaatje..

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
Disc dupe werkt toch alleen met een Plextor brander met een Plextor lezer? Verder eens de tips uitproberen.
Bedankt :P

Verwijderd

gewoon een gedachte van me:
ik weet niet of er in UT een optie voor muziek van cd spelen zit en oftie dat automatisch gaat doen maar ik weet wel dat als je een glimplaatje gaat benaderen als een andere toepassing ervan aan het lezen is dat veel ha-ha-haper geeft. weettrouwens ook niet of Neuroot de audiotracks eerst helemaal inleest, dan zou het niet echt moeten uitmaken behalve dat het laaaaang duurt.

wist je trouwens dat je van dat plakspul aan je vingers na het knippen van 30 gram wiet hele lekkere sjekkies kan draaien
Pagina: 1