Abit AN7 + Zalman?

Pagina: 1
Acties:

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 20:03
Hallo mensen! :)

Ik sta dus op het punt een Upgrade setje te halen voor mijn oude pc:
- Athlon XP 2500+ (Barton, L2 512kb, 333mhz FSB) € 85,-
- Corsair CMX256A-3200C2PT PC3200, 400 MHz, -, 2, 256 MB € 68x2= 136

Het is misschien handig als jullie weten dat ik wil gaan overklocken >:) en vandaar een duurder geheugen wil en een goede cooling.

- En een goed moederboord. Ik heb altijd goede ervaringen met Abit gehad dus mijn eerste keus ging naar een NF7-S maar die schijnt niet te kunnen werken met een Zalman CNPS7000A-Cu de koeler die ik ingedachten had.
Dus toen ben ik gaan kijken naar de Abit AN7, ik ben bij dit moederboord geen berichten op google tegen gekomen dat hij niet zou werken met een Zalman CNPS7000A-Cu . Maar ik wou het hier nog een keer vragen voor de zekerheid dus.

Wat zouden jullie doen?
De Abit NF7-S kopen en dan een andere CPU cooler
De Abit AN7 kopen met/zonder Zalman CNPS7000A-Cu
Of gewoon zeggen, een ander merk is net zo goed dus haal ik die wel.

En wat vinden jullie trouwens van de gemaakte keuzes bij de processor en het geheugen?

Alvast bedankt!

[Updated spec's]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Processor vind ik persoonlijk wel oke. Klokt vaak lekker ver over. soms verder dan andere bartons/ CPU cooler is helemaal oke. Heb hem zelf en moet zeggen dat mijn athlon 2800@400Mhz FSB idle 34 is en load 42-44 . Prima temps dacht ik zoow. Verder hoor je hem HELEMAAL NIET op low speed.

Corsair is altijd leuk . Voor PC3200 . Dan kan je 200MHZ FSB zonder je mem over te klokken.

Ik zou dus gaan voor je 2e optie . AN7 met Zalman :) Maarjah, das mijn mening.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je zou ook de Thermalright SP-97 kunnen kopen (en je kunt dan je eigen fan uitzoeken!), deze past wel prima op een NF7-S. :)

• Gaming247
Ik heb nog wat op GOT zitten zoeken en toe kwam ik dit tegen:

Abit NF7-S en Zalman 7000A-Cu?

Als iemand de plaatjes uit post 3 van ken naar mij zou kunnen sturen, dan zou ik ook tevreden zijn. Want daar kan je percies zien wat/hoe je het wel werkend zou moeten krijgen.
xabre16v schreef op 24 februari 2004 @ 17:36:
Je zou ook de Thermalright SP-97 kunnen kopen (en je kunt dan je eigen fan uitzoeken!), deze past wel prima op een NF7-S. :)
Ja maar ik vind de Zalman er zo cool uit zien :) en hij is ook lekker stil

Ik kreeg trouwens ook een e-mail terug van Salland Automatisering:
Salland Automatisering:
Geachte heer Pleyte,

De Abit An7 is niet stabiel met geheugen en andere onderdelen.
Ik raad u de Abit nfs-7 aan, want die is stabieler en die werkt goed met het geheugen en andere onderdelen.

De zalman CNPS7000A-CU past net niet op de moederborden. Abit NF7-S en Zalman 7000A-Cu?
Ik raad u de CNPS6000 Copper series aan.
Deze past wel op het moederbord.

Hierbij hopen wij u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,

Omid Saidi,
Salland Automatisering
Afdeling Helpdesk
Is de AN7 echt zo *onstabiel*?

[ Voor 63% gewijzigd door Gaming247 op 24-02-2004 18:20 ]

[Updated spec's]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Naja ik heb die Zalman ook gehad en ik had gewoon een stukje van het linker pootjes afgezaagd + linker en rechter staanders opgewisseld, dan past ie niet meer op Athlon64 borden maar wel op je NF7-S.

[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 24-02-2004 19:17 ]

• Gaming247
Om nou meteen z'n mooie koeler kapot te zagen vind ik ook nog al wat, zjin er geen (goedkopere) alternatieven die ik (tijdelijk) kan gebruiken en als ik later dan nog een Zalman wil hem als nog haal?

[Updated spec's]

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
xabre16v schreef op 24 februari 2004 @ 17:36:
past ook uitstekend op een AN7 :P >> see sign

binnenkort een hele dikke casemod :P

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:18
Gaming247 schreef op 24 februari 2004 @ 18:15:
Is de AN7 echt zo *onstabiel*?
ik heb em zelf..

ik heb echt verschillende soorten geheugen erin gehad en het werkte altijd perfect.
(bh5, bh6, ch.. enz)

je kan aleen de fsb niet echt verder dan 230 krijgen (mij niet gelukt)
en Uguru (wat erbij zit) is ook crap.. het werkt voor geen meter!
verder vind ik het een relaxt bordje hij is zeker stabiel, hoge overvolt opties enzo :) als je de an7 koopt gooi dan meteen bios 14 erop dat bespaart je een hoop problemen :9

ps: als je wilt weten wat de ervaringen met crosair geheugen zijn op dit bordje surf dan ff naar www.abit-usa.com en druk op forum, post wel in het goeie forum :)

• Gaming247
Zit er nou ook nog vershil tussen de AN7 en de NF7(-s) kwa overklock mogelijkheden?
joon schreef op 25 februari 2004 @ 12:05:
[...]

ik heb em zelf..

ik heb echt verschillende soorten geheugen erin gehad en het werkte altijd perfect.
(bh5, bh6, ch.. enz)

je kan aleen de fsb niet echt verder dan 230 krijgen (mij niet gelukt)
en Uguru (wat erbij zit) is ook crap.. het werkt voor geen meter!
verder vind ik het een relaxt bordje hij is zeker stabiel, hoge overvolt opties enzo :) als je de an7 koopt gooi dan meteen bios 14 erop dat bespaart je een hoop problemen :9

ps: als je wilt weten wat de ervaringen met crosair geheugen zijn op dit bordje surf dan ff naar www.abit-usa.com en druk op forum, post wel in het goeie forum :)
Welke CPU koeler heb jij? :)

[ Voor 82% gewijzigd door Gaming247 op 27-02-2004 09:52 ]

[Updated spec's]

Pagina: 1