Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verzendkosten kloppen niet altijd

Pagina: 1
Acties:

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Goedemiddag,

Wat mij de laatste tijd erg opvalt is dat de verschillende shops nogal frauderen met hun verzendkosten. Zo ben ik momenteel op zoek naar een Maxtor 160 gig, en afgaande op de pricewatch kom je dan bij de volgende 10 shops uit:

Winkel Prijs Gegeven rem. echte rem.
Yorcom 104.50 7.50 13.50
Kant en Klaar PC 103 ? ?
Digital Revolution 105 4.85 9.85
PC Megastore 105.50 2 11.90
Gistron 106.90 7.90 7.90!!
DigitStore 108 7.50 16.90
Partsupplies 108 7.25 12.50
Denteq Computers 108 7.50 Geen rembours
Alternate 109 13.50 13.50 !
MaxPC 109 3 18

Yorcom adverteerd overigens met een prijs van € 103,-. Dit is 104.50
Kant en Klaar verkoopt het product niet eens :?

Zoals te zien is weten slechts 2 van de 10 hun belofte waar te maken, met als negatief uitschietenden MaxPC en PC Megastore de ipv 3 resp 2 maar liefst 18 resp 11.90 durven te vragen!

Persoonlijk vraag ik me dus een beetje af of hier niks aan gedaan kan worden, want hoewel hij op plaats 5 staat, is uiteindelijk Gistron het voordeligst, en ook nog eens 1 van de 2 die wel eerlijk zijn rembours kosten vermeld. Alleen al vanwege dat laatste feit zal ik daar mijn spul kopen, en gaan vanaf heden alle winkels die er > 5,- naast zaten op mijn blocklijst.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoezo is dit dan fraude? De verzendkosten die in de PW/ShS direct terug zijn te vinden, zijn niet de rembourskosten, maar de minimale verzendkosten. Wanneer je in de PW boven het bedrag van de verzendkosten hovered, krijg je alle verzendkosten te zien (dus ook de rembours en dergelijke). Ik zie dus niet in waarom dit fraude is en het lijkt mij dan ook meer een geval van onjuiste informatie oid. Of kun je me uitleggen waarom het wel fraude is, als je deze informatie ook meeneemt?

Titeledit.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
hmm ok, dat verklaart al een hoop, ik was in de veronderstelling dat het altijd om rembourskosten ging, en volgens mij hanteren een aantal bedrijven dit ook, zoals bij Gistron zijn de minimale verzendkosten 3.45, en daar staat wel keurig 7.90.

Kan je me daar overigens een linkje naartoe geven? De pricewatch FAQ maakt namelijk geen melding van dat het de minimale verzendkosten zijn die een bedrijf hanteert.

Bedankt voor de hovertip trouwens, ik gebruik de pricewatch al jaren maar had tot nu toe nog nooit opgemerkt dat dat weergegeven word :D

[ Voor 15% gewijzigd door zion op 24-02-2004 13:26 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Is ook een vrij recente wijziging (van rembours naar minimaal), ik denk nog geen half jaar geleden gebeurd. Dat hoverding is er ws. op hetzelfde moment ingekomen :).

Professioneel Hyves-weigeraar