Ik wil een flitser kopen voor op mijn Dynax 505si. Als geld geen enkele rol zou spelen wist ik het wel, dan werd het een 5600HS van Minolta. Die voldoet aan alles wat ik in een flitser wil zien. Helaas valt dat ding buiten mijn budget en zijn ze tweedehands vrijwel niet te vinden.
Dan kom je op de 3600HS. Leuk ding, maar net niet wat ik eigenlijk wil.
Metz heeft echter hele leuke flitsers voor een redelijke prijs. De 54 MZ-3 kan volgens mij doorgaan voor een 5600HS.
Nog een punt in mijn afwegingen is: Wat als ik nu een Canon of Nikon DSLR ga kopen?
Wat ik graag wil weten:
- Klopt mijn beredenering dat de Metz door kan gaan voor een 5600HS?
- Is door het SCA adapter systeem van Metz de flitser volledig uitwisselbaar met bijvoorbeeld een Speedlite?
- Heeft iemand foto's van een Metz flitser en SCA adapter? Ik kan me geen enkele voorstelling maken hoe dat in elkaar zit.
Dan kom je op de 3600HS. Leuk ding, maar net niet wat ik eigenlijk wil.
Metz heeft echter hele leuke flitsers voor een redelijke prijs. De 54 MZ-3 kan volgens mij doorgaan voor een 5600HS.
Nog een punt in mijn afwegingen is: Wat als ik nu een Canon of Nikon DSLR ga kopen?
Wat ik graag wil weten:
- Klopt mijn beredenering dat de Metz door kan gaan voor een 5600HS?
- Is door het SCA adapter systeem van Metz de flitser volledig uitwisselbaar met bijvoorbeeld een Speedlite?
- Heeft iemand foto's van een Metz flitser en SCA adapter? Ik kan me geen enkele voorstelling maken hoe dat in elkaar zit.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"