Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Gisteren nog niet, dus blijkbaar iets in de update van vandaag
Maar lijkt me sterk dat er in Reason een virus zit
Kan natuurlijk best een keer een corrupte (als in: false positive) virusdefinitie zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Iig zou ik niet zomaar een melding van een besmet bestand zonder meer negeren en gewoonweg terugzetten maar er wat dieper naar kijken. Wel is bekend dat voornamelijk heuristic scans vele false positives kan geven.
Verwijderd
Dan willen false positives nog wel eens voorkomen.
Mike, sind wanneer gebruik je(weer)NAV
Je mag de file ook naar mij sturen, dan kijk ik eens of het een backdoor is of niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 11:34 ]
Mike, sind wanneer gebruik je(weer)NAV
Ik zit bij die kennis op dat vakantiepark weet je nog
Alleen dan met Edonkey
Heb probleem sinds NAV vandaag auto update deed!
@Schouw
Prog ik dat ik gebruik is Edonkey v0.52
En Norton Antivirus 2004 Prof
[ Voor 31% gewijzigd door BigB op 24-02-2004 12:49 ]
Verwijderd
Als het kan/mag linkje naar prog.
Dan kan ik dit vermelden bij Symantec.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Toen ServU geflagged werd, was ik ook kennelijk de eerste die het rapporteerde.
(Wat niet wegneemt dat ServU geflagged zou moeten worden, maar alleen niet met standaardbases).
Maar goed dit is volledig ongeterecht en echt een fout want reason heeft niks virusachtigs in zich
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde.BigB schreef op 24 februari 2004 @ 12:46:
Ik ook zelfde probleem
Alleen dan met Edonkey
Heb probleem sinds NAV vandaag auto update deed!
@Schouw
Prog ik dat ik gebruik is Edonkey v0.52
En Norton Antivirus 2004 Prof
Hoop dat dit snel wordt opgelost
Verwijderd
Zojuist installer gedownload van site.Bor_de_Wollef schreef op 24 februari 2004 @ 13:08:
Hebben jullie een officiele versie van Reason? Norton kan ook nog wel eens gelijk hebben namelijk.
NAV flagde de file, dus het is wel degelijk een FP.
Download @ 45 MB, installer gestript --> 5 MB over
Ik heb het tijdelijk opgelost door NAV auto protect maar ff uit te zettenVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:15:
[...]
Ik heb precies hetzelfde.
Hoop dat dit snel wordt opgelost
Geen zin om Edonkey af te sluiten op dit moment
Volgens mij maar één keer per dag, zoals je zelf ook al gemerkt hebt aan overnet.exe hekend als backdoor (Backdoor.Blarul)Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:59:
Topic zal nog wel niet opgenomen zijn in de searchdatabase.
Dat gebeurt uurlijks afaik.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
From The props board:
"A recent virus definition update for Norton Anti Virus detects our software titles Reason, ReCycle and ReFill packer as the backdoor.blarul virus. We have checked the software and as far as we can see, the software has not been tampered with after build time, meaning that any virus would be introduced as we compile the code, and that's unlikely.
Also, no other virus protection software detects these files as infected, so it looks like what Symantec calls a false positive, meaning that the files are being detected as infected even if they are not.
We have submitted the software in question to Symantec, who will investigate this further and hopefully give us a response shortly. We hope to have more information available by tomorrow.
To keep using our software in the meantime, you can set Norton Anti Virus to skip the Reason.exe, ReCycle.exe and ReFill packer.exe when scanning the system
Or buy a Mac"
Op die manier loop je niet het risico dat je download map ook ge-exclude wordt en je daardoor het risico loopt ongemerkt een virus te downen. Voor je gaat excluden trouwens auto-protect heel ff uitschakelen, anders wordt die .exe file verwijderd en kun je hem niet excluden.
Zodra NAV geupdate is kun je hem dan weer uit je exclude lijst halen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Hoe kan ik dit oplossen?
Verwijderd
Yup, alle AVs hebben hier wel eens last van, de een wat meer dan de ander.BounceMeister schreef op 24 februari 2004 @ 19:37:
Hebben de "andere" virusscanners dat ook wel eens? Want het is geen goede reclame natuurlijk. NAV begint doodleuk met het verwijderen van files waar helemaal geen virus in zit...
Alleen lastig dat NAV auto-delete.
Mogelijk 'solutions':
-De desbetreffende exe's excluden
-Progs zolang niet aanraken.
Nog een mail:
Symantec will be re-releasing the virus definitions to correct it. Thanks
for reporting it!
Brendon
Laat ze maar opschieten, vind het best wel irri.Symantec will be re-releasing the virus definitions to correct it. Thanks
for reporting it!
Brendon
[ Voor 43% gewijzigd door Westereen op 24-02-2004 20:31 ]
Verwijderd
Nee, dat zou er los van moeten staan.Ajaxno1 schreef op 24 februari 2004 @ 22:19:
Is dit ook de reden dat Live Update niet meer werkt op het moment?
Oke, ik weet ook niet of iedereen er last van heeft, maar hier werkt het iig de hele dag al niet..
Verwijderd
LiveUpdate is beschikbaar, updaten maar
En hier nog linkje voor IU
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 23:08 ]
En nu werkt het opeens weer wel
[ Voor 27% gewijzigd door Tentacle1 op 24-02-2004 23:10 ]
Probleem is dus nog niet opgelost..?
Edit:
Ik heb nu edonkey2000.exe excluded als tijdelijke oplossing.
[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 25-02-2004 08:24 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 10:28 ]
Verwijderd
Zo niet: doe dat eens.
Doublecheck eens of je wel de laatste defs hebt.(maw: manual LU runnen)
dit is nou juist de reden waarom je virusscanners niet op auto-clean/auto-delete moet zetten?
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
Mwhoa, ben het er helemaal mee eens iig.Jimbolino schreef op 25 februari 2004 @ 14:43:
ben ik nou erg offtopic/flaimbait als ik zeg:
dit is nou juist de reden waarom je virusscanners niet op auto-clean/auto-delete moet zetten?
(Wel na een herstart)
[ Voor 18% gewijzigd door Dessie op 25-02-2004 16:48 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Verwijderd
Oplossing is zeer eenvoudig.Westereen schreef op 24 februari 2004 @ 19:54:
Hmmm, ik heb er last van met overnet
Hoe kan ik dit oplossen?
NAV updaten (als dat al niet automatisch gebeurd is) en nieuwe versie van overnet downen. Versie nr is hetzelfde, maar de exe file is iets aangepast waardaar deze niet meer herkend word door NAV als virus.
Verwijderd
Misschien dat overnet een 'extra' versie heeft ge-upload om het probleem te omzeilen met oude defs, maar die nieuwe versie downloaden zou onnodig moeten zijn als je laatste NAV defs hebt.Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:01:
[...]
Oplossing is zeer eenvoudig.
NAV updaten (als dat al niet automatisch gebeurd is) en nieuwe versie van overnet downen. Versie nr is hetzelfde, maar de exe file is iets aangepast waardaar deze niet meer herkend word door NAV als virus.
Verwijderd
Ik had met de oude overnet en de nieuwe defs van NAV nog steeds dat ik hem niet opnieuw kon installeren (nav had overnet.exe weggepleurd)Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:04:
[...]
Misschien dat overnet een 'extra' versie heeft ge-upload om het probleem te omzeilen met oude defs, maar die nieuwe versie downloaden zou onnodig moeten zijn als je laatste NAV defs hebt.
Volgens de site van overnet zelf, hebben ze de exe file in de installatie gewijzigd om dit probleem te voorkomen, wat dus ook idd het geval was. Beide was versie 0.52, maar de nieuw gedownloade versie was wel te installen.
Van de site van overnet:
News
2.24.04: Virus Hoax
There is no virus or backdoor in Overnet or eDonkey2000. Norton antivirus is incorrectly detecting this. No other virus software is having problems with our exe.
We have updated our exe so it no longer sets off Norton.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 16:18 ]