Toon posts:

Aktieve schakeling... ofzoiets :))

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een volgend idee. maar ik vraag me af of er wel zoiets bestaat. En waar is het nou beter te posten dan hier... hehehe :)

Is er een schakelkastje dat tussen 2 computers hangt, die elk hun eigen touchscreen hebben, maar wel een toetsenbord delen. En dus dat dit kastje kan zien welke monitor op dat moment de "aktieve" werkplek is?
Dit zou nl. voorkomen dat de gebruiker zelf moet schakelen mbv. zo'n standaard kastje.

Is er iemand die hier verstand van heeft??

tnx,
pzz^flutsjhh-=

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik geloof dat ik hem niet helemaal snap, dat kastje moet aan de monitor detecteren (dus die moet ook op het kastje zitten) of die aan of uit is, en aan de hand daarvan een bepaalde keyboard-poort op zichzelf activeren, zodat de gebruiker niet zelf A of B op een kastje hoeft te kiezen ?

Als het er al is, lijkt dat me duur...

En hoe moet het kastje dan weten welke PC naar het keyboard gescahkeld moet worden als beide monitoren aan staan ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
nahja het zijn touchscreen schermen... dus via de muis interface ervan zou dat kastje het dus moeten merken eigenlijk... tenminste zo verzin ik het, maar ik ben benieuwd of het dus bestaat.. dus niet speciaal de monitor die het doorgeeft maar als je de monitor aanraakt zou er dus een signaal via de muiskabel door het kastje gaan en zou het weten welke keyboard poort geactiveerd moet worden... :?
Maar het is idd een beetje wazig omdat ik dit vanuit gewenste situatie probeer te vertalen naar een verhaal. :)
prijs boeit niet zo omdat het toch voor een professionele situatie is.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Ahja, touchscreen = mouseinput...

Hmm... dus dan zou het kastje moeten omschakelen op het moment dat hij bijvoorbeeld op muispoort A activiteit detecteert, ook keyboard naar poort A moeten schakelen...

Ik denk niet dat het er is, omdat KVM switches altijd voor een setje muis + keyboard + Monitor en XXX PC's zijn, sommige kun je ook twee setjes input op prikken, maar niet om intelligent te schakelen, maar meer als je een switchbox hebt voor 8 PC's, dat je toch twee "Terminals" ter beschikking hebt om mee te werken. (Wel handig als het 8 servers zijn, hoef je niet op elkaar te wachten.)

Wat jij dus bedoelt is een kastje waar meerdere inputs op zitten, en die dan _alleen_ het keyboard signaal doorschakelt naar een PC, als op een bepaalde muisinput activiteit gedetecteerd wordt.

Ik denk dat je dat zelf in elkaar moet solderen...

Aannames zijn fataal.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Waarom haal je niet voor drie knaken een tweede toetsenboard? Is volgens mij het makkelijks

Verwijderd

Topicstarter
tjah maar 2 toetsenboarden is weer niet ergonomisch.... en aangezien het een belangrijk deel is moet dat... |:(

Maar zou het lastig zijn om zelf te maken? Of te laten maken? ik weet namelijk vrij weinig van elektronika etc... :'(
Pagina: 1