Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dane elec SD kaartje (wil er vanaf/garantiepolicy)

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 14:54

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Ik heb met mijn stomme kop ooit eens gedacht om een 256 mb DANE ELEC kaartje voor mijn smartphone (SPV) te kopen.
Stom want nu ben ik een jaar verder en heb ik de SPV de deur uit gedaan, en verwisseld voor een E200!
Maar die telefoon kan niet schrijven op een Dane elec kaartje!
ZoRr0
UT2004 addict!

Door ZoRr0 - Thursday 29 January 2004 16:25

Dan zou ik hem maar gaan ruilen als ik jou was. Ik heb een paar weken geleden een SD kaartje van Dane-elec met 256 MB gekocht en daar kon ik ook niks opzetten . Ik heb hem toen teruggestuurd en geruild voor een SD kaartje van Sandisk van 256 MB. Dit kaartje werkt wel perfect en heb er al een behoorlijk zooi mp3's opgezet . Op Modaco is een topic over verschillende merken SD kaartjes die wel of niet werken met de SPV E-200. Met kaartjes van het merk Sandisk zijn nog nooit problemen geweest.

Misschien een beetje een n00b opmerking maar je schuifje op je SD kaartje moet natuurlijk niet op 'lock' staan .
Nou zit ik dus met die dane elec, maar nu is mijn vraag:
wat zouden jullie in mijn geval doen?
Ik heb al een mailtje gestuurd naar dane elec, geen reply...
hun hebben zoiets van niet ons probleem volgens mij...
maar ik heb er zo niets aan!
ik heb levenslang garantie op t kaartje!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Smarron

The bend

Ik zou even bellen ipv mailen. Dat werkt wat beter. Je hebt dus geen winkelgarantie meer? Ik weet niet of Dane Elec snel geld retourneert.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Euh? Je hebt dus iets gekocht wat je niet meer gebruikt en je wilt nu proberen na weet ik hoe lang geld terug te krijgen voor een gebruikt product? |:(

Waarom niet gewoon dat ding op de 2e hands markt gooien? Ja, dan krijg je er misschien minder geld voor, maar dan had je beter na moeten denken toen je het ding kocht.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
Het idee is toch dat al die SD kaarten compatible zijn (of begrijp ik dat verkeerd)? Als dat het geval is, mag je verwachten dat je Dane kaart het gewoon in elk SD-compatible apparaat doet. Doet 'ie het niet, dan lijkt me dat een gebrek in het product van Dane en dan mag je daar best over reclameren.

Verwijderd

De vraag is natuurlijk of dit een gebrek is van Dane of van de maker van je smartphone.
Veel firma's hebben trouwens wel ergens een compatabiliteits-lijstje ofzo waar je kan zien welke SD-kaarten ondersteunt zijn.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Er vanuit gaande dat er maar 1 SD standaard is... zou je toch denken ieder kaartje aan te kunnen schaffen!
Euh? Je hebt dus iets gekocht wat je niet meer gebruikt en je wilt nu proberen na weet ik hoe lang geld terug te krijgen voor een gebruikt product?

Waarom niet gewoon dat ding op de 2e hands markt gooien? Ja, dan krijg je er misschien minder geld voor, maar dan had je beter na moeten denken toen je het ding kocht.
Ik kon deze ontdekking alleen doen toen ik de nieuwe telefoon binnen kreeg!

maar idd het product is een jaar gebruikt, en zal dus niet meer onder de winkel garantie vallen. maar is garantie niet gewoon het recht op een werkend product?
De fout ligt dus eigenlijk bij ORANGE want die melden niet dat hij niet compatible is met mijn SD kaartje, ik val nu mooi tussen wal en schip met mijn 100 euro kaartje.

Ik kan misschien t kaartje naar Dane elec sturen met een melding dat ie t niet doet om em terug te krijgen in nieuw verpakking?
en hem zo beter te kunnen verkopen maar wat zouden jullie in mijn geval doen?
Ik weet zo gauw niet wie een SD kaart van 256 mb moet hebben :/
offtopic:
Dus mensen die hem willen kopen??
40 euro en hij is voor jou!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Nou nadat ik een 15 min met Orange had gebeld hadden ze eindelijk door dat een SD kaartje dus NIET je sim kaart was... :| (leuk is dat als je dat als klant moet gaan uitleggen, en dat hun je daarna vertellen dat je Orange had moeten bellen VOOR je aankoop....)
"Hallo Orange? jah met mij weer eeeuh ik sta in de winkel een SD kaartje te bestellen en ik vroeg me af of jullie al weten of hij ook kan lezen EN schrijven in de e200 die jullie pas lanceren in de kerst"
"Eeeuh meneer, wat is een e200 en wat is een SD kaart en waarom valt u ons hiermee lastig?"
:+
ik heb t gevoel dat verkoop een betere oplossing is, gelukkig ken ik ook iemand bij orange die wel verstand van zaken heeft... ik ga hem maar eens aanspreken denk ik.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 19:46

w0w

De fout ligt dus eigenlijk bij ORANGE want die melden niet dat hij niet compatible is met mijn SD kaartje, ik val nu mooi tussen wal en schip met mijn 100 euro kaartje.
Ik denk dat het niet aan Orange is, maar eerder aan de maker van de telefoon, daarbij _hoeven_ ze niet te vertellen met welke dingen het allemaal niet werkt, dan kunnen ze er ook bij zetten dat het met een bananenschil ook niet zal werken.
Ik zou eerst op internet kijken of dit een bekend probleem is, als het niet zo is dan zou ik je kaartje retourneren, en hopen dat je een wel werkende krijgt. Werkt deze nog steeds niet in je telefoon, moet je weer contact op nemen met de technische dienst van Dane, en uitleggen dat het kaartje dat zij leveren, niet deugt.
Waarschijnlijk nemen ze je kaartje terug, of bieden een ander goed alternatief.
scuces!
Pagina: 1