Hyena schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:21:
Op verzoek van de helpdesk edit ik dit bericht. Dit bericht is niet bedoeld om het bedrijf in een kwaad daglicht te stellen. Ik wil aangeven dat ik hier puur mijn eigen mening vertolk en dat alle teksten zoals hierboven beschreven niet bedoeld zijn om lezers op enige wijze dan ook te beinvloeden betreffende hun visie van dit bedrijf.
Hm, wil niet veel zeggen, maar mijn ervaringen tijdens mijn werkzaamheden bij cambrium zijn toch compleet anders. er wel op en aanmerkingen, maar kan je gegaranderen dat ieder bedrijf dit heeft. eigenlijk het grootste probleem dat ik had was dat ik soms verantwoordelijkheid naar teveel personen moest afleggen. maar dat hebben ze nu aangepakt heb ik recentelijk gehoord door iemand de afdeling te laten managen.
Zelf ben ik gestopt met het helpdeskverhaal omdat ik het na een jaar of 3/4 wel gezien had met helpdesken in en extern. De koek is op zeg maar. en dat heeft niets te maken gehad met hoe cambrium hun helpdesk beheerde maar met mijn persoonlijke opvattingen dat helpdeskwerk met inkomende klanten gewoon niet meer mijn ding was.
Cambrium was in mijn tijdperk een skilled servicedesk waar de mensen tenministe iets wisten ipv dom geblaat zoals "deinstalleer je firewall maar dan kijken we verder" helaas waren er een aantal dingetjes dat ervoor gezorgd heeft dat toendertijd een aantal goede mensen zijn weggegaan, is er iemand schuldig geweest? nee. Uiteindelijk hebben we het zelf gedaan door geen alternatieven te bieden en enkel tegen de 'machtshebben' hebben zitten schoppen.
Oh, ik ben ook meteen in het diepe gegooid btw, nadat ik na een half uurtje naar het systeem heb gekeken. Uiteraard loop je dan de eerste en tweede dag een beetje aan anderen te hangen, maar daarna heb je het zo opgepakt. zoiets heet een beetje zelf redzaamheid. bij een bedrijf van 30 man hoef je geen training van een week te verwachten waarbij je hotelletje ook even betaald wordt. Als iets onduidelijk was, was er altijd wel iemand bereid om het mij uit te leggen. na een week zat ik zelf ook via shells te checken of dingen wel of niet binnenkwamen, maildingen aan te passen en weet ik wat.
Ook het wachtrij systeem waar hyena het overheeft (overigens op zo een goede manier heb je jouw verhaal geedit! prima joh! beetje respect naar oud werkgevers mag ook wel) waarbij een prioriteit aan reseller/wholesellers wordt gegeven is niet meer dan logisch en gebeurt bij ieder! bedrijf. Deze mensen hebben vaak meerdere lijnen, een aantal met meer lijnen dan je in een complete stad hebt zitten. Dit zijn dan ook de mensen die andere SLA afspraken hebben (gold/silver, etc...)
Verder over BBNed en het Tiscali Gebeuren, Dat heeft iedere! provider en doe je geen flikker aan. Vaak kon je met de informatie die je uit een poortcheck haalde exact achterhalen waar een probleem zit. en ja dat komt ook vaak door een klant. Overigens wil ik BBNed niet helemaal vrijspreken want daar kon het soms er ook bagger aan toe gaan, waar ik in mijn laatste periode voornamelijk problemen had met het opleveren van verbindingen. Tiscali heb ik niet meer echt actief meegemaakt. de paar lijnen waarmee ik te maken heb gehad stond aan het prille begin van het tiscali gebeuren.
Daarna je comment over de 10 uur per dag werken, er zijn wel eens dagen geweest dat we hebben overgewerkt in mijn tijd. misschien zelfs soms meer dan goed is. maar je hebt in ieder geval bij mij toch een binding met het bedrijf, en zeker als je meedeed met de storings/oproepdiensten gebeurde het wel eens dat je s'avonds zat te werken. Overigens is overwerk niet verplicht.
Ik heb misschien soms wat teveel geklaagd tijdens mijn werkperiode bij cambrium, maar het gras is altijd groener aan de overkant. En heb het absoluut niet slecht gehad bij cambrium.
Overigens kan ik niets zeggen over het 1e lijns helpdesk/uitzendkracht systeem aangezien dat na mijn tijd is geweest. Nee, jouw hele sneer richting het bedrijf is echt overbodig en nergens voor nodig. Leuk, je hebt je gal kunnen spuwen, voel je je beter?
[
Voor 18% gewijzigd door
Teckna op 11-12-2005 00:59
]