Toon posts:

De laatste stap courier-imap

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het installeren van een mailserver, op een debian distributie.
Ik heb op dit moment sendmail draaien en fetchmail.
Ik heb het al voor mekaar gekregen dat ik via Windows (outlook express) e-mails kan versturen via sendmail.
Ook kan ik via fetchmail e-mails binnen halen en komen die bij sendmail in bij de user te staan. (dit allemaal te zien via webmin modules)
Nu moet ik alleen de laatste stap nog.
Van Debian de nieuwe mails naar Windows (outlook express)
Dit kan heel goed met courier-imap.
Maar ik kan geen howto's vinden over hoe je deze met sendmail moet laten samenwerken.

Kan iemand mij op weg helpen???

Mischien weten jullie een goede howto waar ik mee aan de slag kan??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom begin je niet gewoon daar waar iedereen zou beginnen die met een dergelijke vraag zit :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al gezien, maar ik zie daar niks over samenwerking met sendmail instaan!!!

Verwijderd

Courier-IMAP werkt NIET met sendmail's mbox formaat maar met maildir van qmail (www.qmail.org). Ik geloof wel dat 't mogelijk is om sendmail via procmail in maildirs te laten afleveren maar dat lijkt me een hoop gedoe. Makkelijkst is waarschijnlijk sendmail vervangen door qmail en fetchmail door getmail (die levert standaard af in maildirs).

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hoeft toch niet alles voorgekauwt te krijgen ;)
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 10:49:
Courier-IMAP werkt NIET met sendmail's mbox formaat maar met maildir van qmail (www.qmail.org). Ik geloof wel dat 't mogelijk is om sendmail via procmail in maildirs te laten afleveren maar dat lijkt me een hoop gedoe. Makkelijkst is waarschijnlijk sendmail vervangen door qmail en fetchmail door getmail (die levert standaard af in maildirs).
In dit geval zijn LifeWithQmail en QmailRocks erg nuttig :)

[ Voor 68% gewijzigd door Spider.007 op 24-02-2004 10:55 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan ga ik verder met procmail
Eens kijken of ik daar wat over kan vinden??

Iemand trouwens nog goede howto van procmail??

Verwijderd

man procmail? www.procmail.org?

Lees eerst de documentatie over maildirs eens want als je geen maildirs hebt kan je gaan prutsen aan procmail tot je een ons weegt.

• Wilke
  • Laatst online: 00:03
Dit begint me nu echt te veel op een helpdesk te lijken; die howto's kun je ook zelf wel vinden.

Waar het op neer komt: als de mailtjes maar op je server terechtkomen (en dat gebeurt blijkbaar al), kun je gewoon een imap-server installeren die hetzelfde mail-formaat (dus mbox of maildir) ondersteunt. Courier-imap is specifiek gericht op het maildir-formaat, en werkt dus goed samen met bv. qmail. uw-imap werkt ook met mbox.

Dit topic gaat dus dicht, succes met de documentatie en configuratie verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.