Toon posts:

Systeeminfo remote verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb flink gezocht maar niet gevonden wat ik precies nodig heb.

Hier op het bedrijf hebben we alle info over gebruikers, hardware, software etc. etc. opgeslagen in een Access database. Omdat deze database niet alle functies ondersteunt die wij willen gebruiken heb ik een nieuwe database gemaakt.

De database is nu af en ik wil deze graag vullen. Het probleem is nu dat in de oude database de verschillende hardware de laatste tijd niet meer geupdate is en dus niet kloppend meer is. Mijn vraag is dus of er een tooltje is waarmee ik remote de systeeminfo van andere computers kan verkrijgen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Logische vraag: wat voor systeeminfor wil je verkrijgen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
De info zoals ik het in mijn database wil invullen:

CPU merk/snelheid
geheugen
HD merk/size
Videokaart merk/type
CDrom/CD-r
Geluidskaart
Moederbord

Ik weet niet of het mogelijk is, ik moet zeggen dat het vrij veel info is wat ik wil opvragen.
We draaien trouwens voornamelijk Windows 2000 en hebben nog een paar NT bakken.

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Onder windows 2000 kun je, zolang je maar een wachtwoord hebt van een remote administrator account via bijvoorbeeld dameware mini remote control dit soort gegevens wel uitlezen. Maar niet via de opdrachtregel, zodat je direct de database kunt vullen volgens mij.

Novell ZENWorks heeft hier wel een tool voor die automatisch de gegevens van de clients kan registreren. Kan de naam van dit programma even niet bedenken. ZEN kun je ook zonder Netware server gebruiken trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door TXC op 24-02-2004 11:01 . Reden: Wijziginkje ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Om hoeveel computers gaat het?

Als het er niet teveel zijn kan je gewoon Belarc Advisor gebruiken, toch te hopen dat je alsnog desktop control(vnc) hebt dan ;)

Is ook grats//

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om zo'n 50 computers en ik heb de beschikking over VNC. Maar ik wil juist voorkomen om dat te gaan gebruiken.

edit: Ik wil dus een tooltje gebruiken om als het ware over het netwerk te scannen naar welke computers (+systeem specs) er precies in het netwerk zit.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 11:49 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens naar WMI scripting gekeken?

Kijk eens naar de Script-o-matic voor een overzicht :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 24 februari 2004 @ 11:53:
Heb je al eens naar WMI scripting gekeken?

Kijk eens naar de Script-o-matic voor een overzicht :)
Ah kijken of ik daar een mooi scriptje van kan maken, bedankt!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Wat jij nodig hebt is AIDA :)

meuktracker: AIDA32 3.93

Ik heb hier @ work hetzelfde gefixed, gewoon een simpel login scriptje, die kijkt of er al een .mht file in een share staat van <pcnaam>. Zo nee-> genereren die handel (2 sec. *flits*) en zo ja -> die();

En klaar is je info :)

Verder maakt ie voro het importeren in de DB ook nog een .csv bestandje aan :)

Voor in je login script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
net use x: \\fileserver\aida$\reports
if not exist x:\%COMPUTERNAME%.mht goto mhtm
if not exist x:\%COMPUTERNAME%.csv goto csv
goto end

:mhtm
\\fileserver\aida$\AIDA32 /R \\fileserver\aida$\reports\$HOSTNAME /MHTM /SILENT /CUSTOM \\fileserver\aida$\ROI.rpf /SAFE
goto end

:csv
\\fileserver\aida$\AIDA32 /R \\fileserver\aida$\reports\$HOSTNAME /CSV /SILENT /CUSTOM \\fileserver\aida$\ROI.rpf /SAFE
goto end

:end
net use x: /delete /yes

[ Voor 53% gewijzigd door SchizoDuckie op 24-02-2004 14:48 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
perfect! dat Aida werkt echt goed :) Heb het gistermiddag en vanochtend even getest en morgen laat ik het meedraaien in het loginscript.. bedankt:)

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik weet dat het topic al een beetje ouder is maar toch heb ik nog een vraag wat naar mij mening goed aansluit in dit topic.

Ik verkrijg remote ook (bijna) alle info die in nodig heb in mooie rapportjes.

Maar nu lukt me 1 ding niet.

Als ik lokaal aida draai zie ik bij geheugen ook SPD informatie. Deze configuratie sla ik op als rpf file en vanuit deze rpf file gebruik ik om remote system info te krijgen.

Als ik nu mijn bat file uitvoer zie ik geen SPD informatie meer. Iemand een idee waar dat aan kan liggen??

Verwijderd

Papa Eend schreef op 24 februari 2004 @ 14:46:
Wat jij nodig hebt is AIDA :)

meuktracker: AIDA32 3.93

Ik heb hier @ work hetzelfde gefixed, gewoon een simpel login scriptje, die kijkt of er al een .mht file in een share staat van <pcnaam>. Zo nee-> genereren die handel (2 sec. *flits*) en zo ja -> die();

En klaar is je info :)

Verder maakt ie voro het importeren in de DB ook nog een .csv bestandje aan :)

Voor in je login script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
net use x: \\fileserver\aida$\reports
if not exist x:\%COMPUTERNAME%.mht goto mhtm
if not exist x:\%COMPUTERNAME%.csv goto csv
goto end

:mhtm
\\fileserver\aida$\AIDA32 /R \\fileserver\aida$\reports\$HOSTNAME /MHTM /SILENT /CUSTOM \\fileserver\aida$\ROI.rpf /SAFE
goto end

:csv
\\fileserver\aida$\AIDA32 /R \\fileserver\aida$\reports\$HOSTNAME /CSV /SILENT /CUSTOM \\fileserver\aida$\ROI.rpf /SAFE
goto end

:end
net use x: /delete /yes
als ik dit scriptje uitvoer dan pakt hij alle info van die pc's, maar is het ook nog mogelijk dat hij alleen bepaalde info van die pc opslaat zodat ik niet alle dll's enzo zie.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 16:29:
[...]

als ik dit scriptje uitvoer dan pakt hij alle info van die pc's, maar is het ook nog mogelijk dat hij alleen bepaalde info van die pc opslaat zodat ik niet alle dll's enzo zie.
Je kunt natuurlijk beginnen met het lezen van de documentatie?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1