Linux Redhat 9 Boot Failure

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb net een stroomstoring gehad, en nu ik mijn server opnieuw op wil starten komt linux met de melding dat hij het bestand op de locatie /etc/ioctl.save niet kan vinden. De melding 0_wrongly wordt dan gemaakt.

De eerste keer startte hij wel gewoon op, maar toen kreeg ik een soort scandisk. Deze zij: Opnieuw opstarten, dat deed ik dus, maar helaas. Kreeg hem niet meer aan de praat.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Er staan namelijk belangrijke dingen op die HD, waar ik geen kopietje van heb gemaakt :'(

Ik kan natuurlijk die HD's van mijn server overzetten naar mijn windows XP bak, maar hoop dat XP er dan geen dingen bij gaat schrijven. Dan heb ik tenminste mijn bestanden terug. Iemand wel een idee hoe ik dat bestand weer gefixed krijg?

[ Voor 20% gewijzigd door burlapp op 24-02-2004 10:22 ]

Verwijderd

Heeft geen zin om in je windows machine te zetten, want windows leest toch geen ext2/3 of reiserfs of xfs of wat je ook gebruikt. Heb je geen bootflop gemaakt tijdens de installatie? Of start op met de redhat cd en doe een fsck en mount de partities met de hand, weet je meteen of er schade is.

• burlapp
Ik had juist tijdens het opstarten fsck gedaan, en toen vroeg hij om een reboot (CTRL+d). Dat had ik dus gedaan, en toen deed hij het niet meer. Enig idee waar ik een bootflop vandaan kan toveren? Ik gebruik Clarkconnect 2, (onder red hat 9 dus)

oja, en nadat ik die foutmeling krijg, zegt ik Enter runlevel: Staan, maar heb geen idee wat dat betekend. Iemand??

Als ik dan een cijfer intyp (0,1,2 en 3 geprobeerd) dan krijg ik: Nothing left to boot ofzo, en kapt ie er dus mee. En moet ik weer resetten, omdat hij verder niks meer doet.

Weet iemand anders misschien waar ik een bootfloppy vandaan kan halen? Want ik kwam er wel achter dat als je dat bestand wist, dat hij dan gewoon weer moet booten

[ Voor 49% gewijzigd door burlapp op 24-02-2004 11:25 ]

Verwijderd

je kunt de cd van je linux distro gebruiken, of knoppix of een floppy distro, das allemaal niet zo moeilijk te vinden

en je kunt die hd wel in je windows bak zetten, en dan met een third party app die files redden..

• burlapp
De schijf waarop die bestanden beschadigd zijn, is een ext2 schijf. Ik hoorde dat als je er een ext3 schijf van maakt, het niet meer kan gebeuren. Is het mogelijk door iets in de command line in te voeren, er een ext3 schijf van te maken, zonder dat ik alle gegevens verlies???

Zeg maar net zoals in windows xp/nt/2000 kan om naar ntfs te gaan? Zoals Convert C: -ntfs

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Super_ik

haklust!

in singe user mode opstarten en de schrijf repair tooltjes gebruiken?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• burlapp
maar het lukt mij dus niet om in single user mode op te starten. Elke runlevel heb ik al geprobeerd. 0,1,2,3 en zelfs 4. Maar hij zegt dat er dan niks meer te booten valt.

Of moet je een runlevel anders invullen:?? e.g. #3 ofzo??

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Super_ik

haklust!

single :)
bij lilo doe je dus:

lilo: linux single

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1