[asp.net/word]Exporteren van pagina naar MS word

Pagina: 1
Acties:

• pinkwin|IA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04-2004
Nergens kan ik nuttige informatie vinden over het clientside exporteren van een een ASP.NET pagina naar een .doc document.

In mijn project heb ik een pagina welke opgeslagen moet worden op de computer van de client, zodat die deze vervolgens kan gaan aanpassen. Wat in theorie ook kan, is het laten downloaden van de huidige html pagina en die op te slaan als .doc document.

Heeft iemand hier ervaring mee, en belangrijker, wil iemand die ervaring met mij delen?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar nix. dan zeg ik al veel te veel.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Is het een optie om serverside .rtf bestanden te genereren? Ik vind deze iets eenvoudiger te maken dan MS Word bestanden en MS Word heeft er iig geen problemen mee.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pinkwin|IA
het moet óf .doc (word) óf .html zijn. er komen namelijk stukken in de html voor die uit een word template naar html ge-exporteerd. die mogen niet verloren gaan. En de server belasten met word instanties lijkt me ook geen goed plan omdat er meerdere gebruikers op de server werken. als die allemaal een word instantie gaan openen, dan loopt de applicatie de soep in..

het makkelijkste zou zijn om de html -die toch al op de computer van de client staat- op te (laten) slaan als een .doc document. kan dat zomaar?

• gorgi_19

gorgi_19

Op de client? :? Wat heeft dat met ASP.Net dan te maken?

En wie heeft het over Word instanties openen op de server? Heb je al eens een .rtf bestand bekeken met notepad?
het makkelijkste zou zijn om de html -die toch al op de computer van de client staat- op te (laten) slaan als een .doc document. kan dat zomaar?
Formatting is niet per definitie hetzelfde tussen HTML en MS Word.

[ Voor 43% gewijzigd door gorgi_19 op 24-02-2004 10:52 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
voor zover ik weet gebruiken alle grote applicaties die bestanden genereren die door word kunnen worden geopend ook het rich text format (rtf), dat is een formaat wat je zonder word op te starten kunt genereren. Mocht je door willen gaan met .doc dan is daarover op msdn veel te vinden (vba), je zult dan ook meteen lezen dat microsoft serverside gebruik van word afraad.

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet het niet zeker, maar je zou toch het contenttype naar application/ms word kunnen zetten en dan het document streamen naar de client?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• gorgi_19

gorgi_19

P_de_B schreef op 24 februari 2004 @ 10:52:
Ik weet het niet zeker, maar je zou toch het contenttype naar application/ms word kunnen zetten en dan het document streamen naar de client?
Dan kan je net zo goed een download forceren met de extensie .doc meegeven; MS Word interpreteert hem sowieso toch anders... :)

• pinkwin|IA
gorgi_19 schreef op 24 februari 2004 @ 10:56:
[...]

Dan kan je net zo goed een download forceren met de extensie .doc meegeven; MS Word interpreteert hem sowieso toch anders... :)
ik heb hier even naar gekeken en dat lijkt inderdaad te gaan werken.
de html pagina wordt nu als download aangeboden en opgeslagen als document.doc
precies wat ik wilde bereiken! -> geen word op de server opstarten en toch het document als word opstarten.

alleen de release.contenttype en release.appendheader meegeven. dan werkt het

Pagina: 1