Toon posts:

3com gigabit nic op IS7-G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus bovenstaand moederbord. Sinds het weekend was mijn systeem supertraag, heb geprobeerd alle drivers opnieuw te installeren zonder resultaat, echter opeens gisteravond werd mijn ethernet controller niet meer herkend, en als ik de drivers probeer te installeren dan krijg ik de foutmelding dat dit niet de drivers voor mijn hardware zijn? Er zit op zeker een 3com gigabit nic in, aangezien deze een half jaar heeft gedraaid zonder problemen met diezelfde driver.

Het systeem reageert nu wel sneller zonder de nic geinstalleerd. Is dit een hardware probleem of is er iets zwaar fout met de XP pro installatie? Ik installeer liever niet win XP opnieuw.

Hoop dat iemand een oplossing heeft

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

De NIC is dus niet meer in Device Manager te vinden? Al geprobeerd via Hardware Toevoegen XP te laten zoeken naar de NIC? Welke type is het eigenlijk?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
de nic staat in systeem beheer als ethernet controller. Als ik XP zelf laat zoeken naar de driver krijg ik de foutmelding geen driver voor hardware gevonden. Als ik de driver handmatig wil installeren (via systeem beheer - update driver, overige apparaten) kom ik er ook niet.

Ik heb geen netwerk of niks op het moment, wa er wel wordt herkend is een 1394 firewire net adapter, maar daar heb ik niks aanhangen

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06

talin

ES-MA

kijk je log file eens na of daar foutmeldingen of gegevns waar je wat aan hebt worden weergegeven .

bureablad > rechtermuisknop op : Mijn computer > beheren / manage > event viewer > en dan system of aplication eens even doornemen .

opletten op rode of uitroeptekens .
kijk eens of je er wat uit kunt halen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Niks geks in de event viewer. Gister avond na koude herstart werd de NIC wel weer herkend zonder problemen, echter de algehele performance van het systeem lijkt nog steeds erg traag. Vooral in windows zelf heb ik vertragingen in het start menu, en soms wordt het start menu ook verkeerd weergegeven (groepen die verwijderd zijn staan er nog)

Heb het volgende geprobeerd :
defrag
regclean
bootvis
virusscan (avg)
adaware gedraaid voor spyware
Alle drivers opnieuw geinstalleerd
intel inf drivers opnieuw geinstalleerd

dit alles geeft echter geen resultaat. Soms als ik "mijn computer" opstart duurt het zeker 30 seconden voordat alles erop staat. Het is net of er naar iets wordt gezocht wat er niet meer opstaat? Ik heb echter de laatste weken niets veranderd in de configuratie. Het enige wat er anders is is dat de SATA schijf nu van stroom wordt voorzien dmv een SATA stoomstekker ipv molex, dit moet volgens mij niks uitmaken?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Welk type NIC is het nou? Al de 3Com drivers geprobeerd?

LinkedIn WoT Cash Converter

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
ik heb hetzelfde probleem als jij maar dan met een isdn pci modem

kan gewoon de drivers niet installeren (komt als netwerk controller in device manager te voorschijn) in windows, zelfs niet als ik de kaart in een andere pc steek. heb trouwens na mijn uitleg in de winkel, zonder morren een nieuwe kaart gekregen.

dus ik vermoed dat je 3com controller wel degelijk kapot is, dus omruilen zou ik zeggen?

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 25 februari 2004 @ 16:11:
Welk type NIC is het nou? Al de 3Com drivers geprobeerd?
3com gigabit nic, ik heb de drivers van zowel de 3com site als de abit site gedownload. Zoals gezegd nu werkt het wel weer, maar heb ik opeens weer problemen met traagheden.

Ik zal van het weekend anders alles wel opnieuw windows installeren, kijken of dat helpt. Als dat ook niet goed gaat dan zit er niks anders op dan het mobo om te ruilen

Verwijderd

Topicstarter
talin schreef op 24 februari 2004 @ 11:38:
kijk je log file eens na of daar foutmeldingen of gegevns waar je wat aan hebt worden weergegeven .

bureablad > rechtermuisknop op : Mijn computer > beheren / manage > event viewer > en dan system of aplication eens even doornemen .

opletten op rode of uitroeptekens .
kijk eens of je er wat uit kunt halen .
Dit is de foutmelding die ik tijdens opstarten krijg en ook regelmatig als de pc aan staat :

The Network Address Translator (NAT) was unable to request an operation of the kernel-mode translation module. This may indicate misconfiguration, insufficient resources, or an internal error. The data is the error code.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

wordt iemand hier iets wijzer van?? Het is dus op zeker de netwerkkaart/protocol
Pagina: 1