[ASP] Email ophalen zonder componenten?

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:09
Beste allemaal,

Met behulp van ASP wil ik van een bepaalde user alle emailberichten op de Exchange-server ophalen en deze filteren op onderwerp. Nu zijn er op het net genoeg componenten in omloop, waarmee ik een pop emailbox kan ophalen en doorzoeken. Is het echter ook mogelijk om op redelijk eenvoudige wijze dit zonder componenten te realiseren?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zonder componenten kan dit niet. Wellicht dat je wel de Exchange LDAP directory kunt queryen? Dit kan met het standaard aanwezige ADODB object.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Je kan toch gewoon zelf een TCP/IP verbinding tot stand brengen? :X

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 10:53:
Je kan toch gewoon zelf een TCP/IP verbinding tot stand brengen? :X
zonder componenten :?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Het is zeker mogelijk om met exchange dingen te doen, ben er laats ook naar op zoek geweest maar heb het voorlopig uitgesteld. Begin hier eens met zoeken

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Voor TCP/IP heb je alleen een socket nodig. Verder niets.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 12:18:
[...]

Voor TCP/IP heb je alleen een socket nodig. Verder niets.
En hoe wil je een socket openen met alleen VBScript, JScript of Perl en die paar objectjes die ASP heeft?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 24 februari 2004 @ 12:36:
En hoe wil je een socket openen met alleen VBScript, JScript of Perl en die paar objectjes die ASP heeft?
/me moet is leren lezen. We praten hier niet over ASP.NET

Je komt met ASP niet onder een component uit. Als je verbinding wil maken met TCP/IP en dus mail wilt ophalen met POP.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Het gaat denk ik om componenten die extra moeten worden geinstalleerd. Als je helemaal geen componenten mag gebruiken, dan wordt ASP-en wel errug saai. Zelfs asp is eigenlijk een component :D.

Maar ik dacht dat CDonts een standaard component was dat je kan gebruiken voor Exchange en dergelijke.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Je zult hoe dan ook met standaard componenten van Microsoft moeten gaan werken om Exchange überhaupt binnen te komen.

Hier kun je trouwens meer informatie bij elkaar sprokkelen over het ontwikkelen van software in samenhang met de verschillende versies van Exchange (da's namelijk de officiele documentatie behorende bij de Exchange SDK)

[ Voor 98% gewijzigd door mindcrash op 24-02-2004 14:42 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1