Toon posts:

URL's van sites om geblokkeerde sites te bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage worden dagelijks sites als CU2, partypeepz en vele andere bekeken. Aangezien ik op een school zit, en dit nu echt de spuigaten uit loopt, hebben we besloten om de hele boel te blokkeren. Het probleem is enkel dat er veel sites zijn waarbij je nog steeds op de geblokkeerde site kunt komen. Nu hebben we er een aantal geblokkeerd, maar nog steeds worden dit soort sites via "portals" bekeken.

Mijn vraag: weten jullie de URL's van dit soort site en kunnen jullie ze hier posten?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
gewoon de betreffende sites zelf blokkeren in de dns (hostname toevoegen en naar 127.0.0.1 laten resolven)

of een proxy installeren en daar op kernwoorden filteren

of gebruik maken van een content filter op basis van cobion. ( www.cobion.org )

De laatste gebruik ik zelf ook, enorm veel sites ingedeeld in categorieen, waarbij je zelf opgeeft welke categorie wel en niet toegestaan is.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Hoeveel systemen gaat het om?
Hoe maken jullie verbinding met het internet?
Hebben jullie een proxy server of iets dergelijks?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
We willen het programma alleen op de proxy-server installeren. We hebben 1 machine voor beide locaties. Op de DNS blokkeren hebben we gedaan, maar helpt alleen tegen de directe link.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 10:23 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 10:14:
We willen het programma alleen op de proxy-server installeren. We hebben 1 machine voor beide locaties. Op de DNS blokkeren hebben we gedaan, maar helpt alleen tegen de directe link.
Wat voor een proxy server hebben jullie draaien.

Wij hebben hier op mijn werk namelijk SQUID draaien en die heeft de mogelijkheid om te filteren op content. Zodra er bepaalde termen voorkomen dan word de pagina geblokkeerd.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 10:14:
Dan komt de content toch van een andere server?
Dan blokkeer je die ook gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem. We hebben de URL's van die sites niet.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
alles dicht gooien,en alleen die paar waar ze wel op mogen open

probleem opgelost :+

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 25 februari 2004 @ 11:01:
alles dicht gooien,en alleen die paar waar ze wel op mogen open

probleem opgelost :+
Lijkt me geen oplossing he ;)

Nu een ander probleem, waar ik geen heel topic aan wil wijden:

De trial van SurfControl is vandaag afgelopen. Dat was ook meteen te merken aan de leerlingen, aangezien sites als AlmereRulez, PartyPeepz, Newgrounds en tig andere sites massaal werden bezocht. We hebben helaas geen toestemming om een licensie aan te schaffen voor SurfControl, omdat dit neer zou komen op 8000 euro per jaar. Kraken is ook geen optie, omdat we het legaal willen houden.

Nu heb ik zelf al wat geprobeerd met de beveiligingsinstellingen in Windows, maar dat werkt dus niet lekker. Weten jullie misschien namen van filters die we eens zouden kunnen proberen? Het liefst freeware natuurlijk ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 19:09:
[...]
De trial van SurfControl is vandaag afgelopen. Dat was ook meteen te merken aan de leerlingen, aangezien sites als AlmereRulez, PartyPeepz, Newgrounds en tig andere sites massaal werden bezocht. We hebben helaas geen toestemming om een licensie aan te schaffen voor SurfControl, omdat dit neer zou komen op 8000 euro per jaar.
Tja, dus ze verlangen van jullie dat je het oplost, maar ze willer er geen geld aan uitgeven, ik zou zeggen; jammer dan. Tis het een of het ander, ze moeten niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Ik werk ook op een (middelbare) school. Alles Win2000, servers (advanced server), workstations. We hebben ook een Proxy server draaien op Win 2000, met ISA erop. Je kunt toch gewoon in de policy elements de destination sets en Deny sites aanpassen :? Zo heb ik het gedaan en het werkt perfect hoor, die sites die jij noemde staan overigens ook in mijn deny set :Y)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
ik zit op een middelbare school :) en daar kan je enkel op het internet via de proxy (squid), squid is daar dan ingesteld om sites te blokeren adhv een keywoordlijst, en adh van ip's. Je kan dus helemaal niet op die site komen (ook niet via "portals"). Wat wel gaat is via zogenaamde anonymous web dingen, maar die moet je dan ook maar blocken.

Verwijderd

Windows gebruik websence content filter
Linux gebruik Squid proxy

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 20:00
Squid en/of junkbuster en/of privoxy?

Die spam-bustende proxies kunnen perfect CU2 buitenhouden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 27 februari 2004 @ 19:17:
[...]

Tja, dus ze verlangen van jullie dat je het oplost, maar ze willer er geen geld aan uitgeven, ik zou zeggen; jammer dan. Tis het een of het ander, ze moeten niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Nee dat is het niet. Ze willen er best wat aan uitgeven, maar een licensie van 8000 euro per jaar is gewoon te veel. Voor dat geld kunnen we net zo goed de sites openhouden en een 2e server neerzetten.

Er moeten goedkopere manieren zijn om dergelijke sites te weren. Ik denk dat er al wat bruikbare tips zijn gegeven. Ik heb mijn begeleider de link gemaild dus hoor het wel na de vakantie.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
ok ok, ik ben het wel met je eens, 8000,- per jaar is idd wat te veel. Dat kan vast goedkoper ja :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 19:57:
Ik werk ook op een (middelbare) school. Alles Win2000, servers (advanced server), workstations. We hebben ook een Proxy server draaien op Win 2000, met ISA erop. Je kunt toch gewoon in de policy elements de destination sets en Deny sites aanpassen :? Zo heb ik het gedaan en het werkt perfect hoor, die sites die jij noemde staan overigens ook in mijn deny set :Y)
offtopic: dan heb ik er nog 1 voor je: www.sexenrelaties.com of .nl

Is ook AlmereRulez :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 08:48:
offtopic: dan heb ik er nog 1 voor je: www.sexenrelaties.com of .nl

Is ook AlmereRulez :)
Als de deny set een beetje handig werkt, denied die niet alleen via DNS, maar ook via bijbehorende IPAs.
Pagina: 1