Toon posts:

Dimage Z2 / Canon S1IS / Olympus 760/765 / Kyocera M400R

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit nu te twijfelen tussen de bovenstaande nieuwe modellen. Wie kan me een beetje helpen bij mijn keuze, ik ben een beginner en weet nog niet zoveel van fotografie af?
Wat is beter:
f2,8-3,7 of f2,8-3,1
formaat censor 1/2,5inch of 1/2,7inch
sluiertijd 1/1000 of 1/2000
en laatste vraag heb ik wel 4,2mp nodig voor fotos A4 formaat of is 3,2mp ook voldoende?

Alvast bedankt!!!!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoi w.vanwersch, welkom op GoT. Toen je dit topic aanmaakte kreeg je dit te zien:
* Lees de algemene FAQ inzake topicstarts over hoe een topic te starten.
* Lees de Fotografie Policy en Technische FAQ Fotografie evenals Digicams, koopadviezen, fotos faq en policy goed door voordat je een topic begint.
* Vergeet de search niet, misschien is je vraag/probleem al langsgeweest.
* Wees duidelijk in je topicstart, des te beter kunnen anderen helpen.
In de Fotografie Policy staat het volgende:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Uit je topicstart maak ik wel heel erg weinig eigen inzet op helaas. Dat je een beginner bent is geen excuus om je er niet in te verdiepen :)

Er zijn een aantal prima reviewsites die je op weg kunnen helpen met de basics zoals www.dpreview.com (zie in het menu linksboven 'learn' en 'reviews'). GoT en daarmee Fotografie is niet bedoeld als advies-forum :)

Neem dus de tijd om je in de specificaties en de kwaliteiten (aan de hand van reviews) van die camera's te verdiepen, stel je eisen, wensen, en budget vast, dan kom je wel tot de juiste keus. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.