Toon posts:

[HD] Hitachi 7k250 60Gb naar originele 80Gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn IBM 60GXP opgestuurd na een RMA-aanvraag en heb ook een mooie nieuwe schijf teruggekregen van Hitachi. Allemaal leuk en wel, en de schijf is ook 60Gb, maar de fysieke schijf is gewoon 80Gb. Dus ik heb gewoon een 80Gb schijf gekregen die ze gelimit hebben op 60Gb.

Weet iemand hoe ik bij die laatste 20Gb kan komen? Moet ik er een andere firmware opzetten (als dat al kan) of iets anders doen??

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31
Kan niet. Is ook al vaker voorbij gekomen.
Dan was er wel een massale run geweest op die modellen HD's.
Je schijf kan fisiek misschien wel 80GB zijn, maar de kop is niet aanwezig om de plaat af te lezen.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:32
In de Hitachi Feature Tool die op hgst.com staat kan je aangeven hoeveel GB er van de schijf gedetecteerd mag worden.

Probeer m met deze tool maar eens omhoog te krikken :p

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn maar een paar modellen HD's van Hitachi. En 60Gb valt daar niet onder. ze hebben een 40Gb of een 80gb. En het lijkt me sterk dat ze voor de RMA-afdeling speciale 60Gb schijven gaan maken waar ze toevallig een kop weglaten ofzo.

En helaas werkt DFT niet. DFT zeg dat de schijf gewoon 60Gb is en geen 80 :'(

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34
Volgens mij kan je niet je refurbish schijven groter maken (groter dan door de fabriek ingesteld). Ik heb zelf niet zo lang geleden ook een refurbish mogen ontvangen, een oude 180GXP van 60GB en daar hebben ze 40GB van gemaakt (dezelfde grote als de, door mij, opgestuurde schijf).
Je kan trouwens gewoon aan de code zien van voor eentje het is, bijv. dmv google.