Op dit moment ben ik de voorbereidingen aan het treffen om Windows 2003 Server te installeren op een gloednieuwe pc. Volgens mij is het besturingssysteem niet eens zo belangrijk voor deze vraag, vandaar dat ik [Alg] in de topictitel heb gezet.
De pc moet als domeinserver gaan dienen voor mijn thuisnetwerkje. Hij staat in mijn washok en moet remote bediend gaan worden via een client. Er hangt daarom geen monitor aan, geen toetsenbord en ook geen muis. Er zit een enorme harddisk in, maar geen floppy drive of cd-rom-drive. Wel komt er in Intel PRO/1000MT gigabit ethernet adapter in te zitten (die zit ook in de andere pc's in het netwerkje).
Nu is mijn vraag: hoe ga ik die pc installeren? Het zal via het netwerk moeten, maar ik heb geen idee hoe ik dat ga aanpakken. De server kan ik booten vanaf de netwerkkaart, maar dan
Hoe benader ik een andere pc in het netwerk om de installatie van het besturingssysteem te starten? De harddisk is in principe helemaal leeg, maar in geval van nood kan ik hem in een andere pc voorconfigureren. Om de installatie te doorlopen gaat het trouwens ook nog wel lukken om er tijdelijk een monitor, muis en toetsenbord aan te hangen. Maar ik wil eigenlijk niet prutsen met het tijdelijk overzetten van allerlei andere hardware.
Help, ik heb hier geen kaas van gegeten
De pc moet als domeinserver gaan dienen voor mijn thuisnetwerkje. Hij staat in mijn washok en moet remote bediend gaan worden via een client. Er hangt daarom geen monitor aan, geen toetsenbord en ook geen muis. Er zit een enorme harddisk in, maar geen floppy drive of cd-rom-drive. Wel komt er in Intel PRO/1000MT gigabit ethernet adapter in te zitten (die zit ook in de andere pc's in het netwerkje).
Nu is mijn vraag: hoe ga ik die pc installeren? Het zal via het netwerk moeten, maar ik heb geen idee hoe ik dat ga aanpakken. De server kan ik booten vanaf de netwerkkaart, maar dan
Help, ik heb hier geen kaas van gegeten
[ Voor 11% gewijzigd door Tomatoman op 24-02-2004 03:45 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.