Toon posts:

Corruptie met Extern USB HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik deze jongen aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://www.targetweb.nl/photo/26093.jpg
Target Externe 3,5" USB2.0 HD behuizing. (Met ALI Chipset)
Met hierin een WD 40 Gb 7200, 8 Mb, NTFS

Sysspecs:
Asus A7NX8 1007
Windows 2000 SP4 UK

In de eerste instantie werkte hij goed, maar naarmate ik hem een paar dagen
gebruikt te hebben vond ik het wel erg raar aan het worden dat games die op die schijf geinstalleerd waren het niet deden.

Blijkt dus dat als een willekeurig (groot) programma / game word geinstalleerd op die schijf, het file-system corrupt word. een chkdsk eroverheen zegt constant dat hij fouten gefixt heeft.

In m'n event-log komen wat disk-errors in te staan, waaronder deze:
'An error was detected on device \Device\Harddisk2\DR5 during a paging operation. '

Als ik wat losse data (b.v. mp3's) heen en weer kopieer blijft dat wel goed, zover ik getest heb.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt, geformatteerd (geen quick)
- FAT32 geprobeerd, maar dat gaat maar tot 32 Gb onder 2K/XP
- Jumpertje van CS naar Master gezet
- Laatste Nvidia Nforce drivers geinstalleerd (sja)
- SP4 over Windows heengegooid

Maar nog steeds heb ik last van data-corruptie, niks wat geinstalleerd word is bruikbaar.

De schijf zelf is getest op m'n normale IDE poort, en dat doet hij het wel perfect.

Iemand tips of een oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 02:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Ik heb inmiddels een vervangende (RMA) behuizing ontvagen van de shop,
maar ik heb nog steeds precies hetzelfde probleem :(

(ik heb inmiddels 3 goede schijven geprobeerd)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 16:10 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:21
heb je wel de goede usb2.0 drivers geinstaleert/ geactiveerd in je bios?
en in je instellingen zou ik write delay/cache disablen

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 06-03-2004 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Write cache staat uit (greyed-out), en het zijn de standaard 2K usb 2.0 drivers van MS zover ik zie.

USB 2.0 staat netjes aan in de bios, valt niks aan te veranderen (behalve naar only USB 1.1 dan)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 17:40 ]

Verwijderd

Hoi Lexx

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik heb ook een dergelijke externe drive. Bij mij gaat het kopieren van bestanden bij een ander van zijn pc naar de externe drive (en andersom) goed. De gegevens staan ook goed op de externe drive.
Het probleem wat zich bij mij voor doet is het volgende: Zodra ik de externe harddisk aan mijn eigen pc koppel en de gegevens er vanaf wil halen (of er op zet) zijn ze erna corrupt. Vooral spellen/programma's en films zijn na kopieren, of er vanaf installeren niet meer leesbaar, bruikbaar. Het lijkt wel of er bij mij iets fout gaat tijdens het lezen cq kopieren van die bestanden via mijn usb 2.0 poort (poorten). Gek genoeg doe doen andere apparaten, zoals een memory pen of digitale camera het wel goed met het uitwisselen van bestanden (zoals foto's documenten). Ik sta dus ook voor een raadsel. De externe hd is goed. Hij werk immers ook bij anderen goed. Alleen bij gebruik met mijn eigen pc gaat het fout.

Iemand enig idee hoe dit probleem opgelost kan worden.

Gegroet,

Gecco

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:43
Hoe krijg je schijf stroom? Via de bijgeleverde adaptor of via de usb-poort?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Hoe disconnecteer je? pleur je gewoon de usb stekker uit de pc? Of de you remove usb device?

Ik heb het voorgehad met een USB memory stick van 512Mb dat deze of anders corrupte data had of anders gewoon niet volledig weggeschreven was, en dit was omdat ik deze eruit trok.

Nu doe ik "Remove USB Device" en heb ik dat probleem niet meer.

Misschien heeft enkel mijn usb memory stick dat , maar sindsdien heb ik er zo mijn gedacht over ;)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn ervaring met usb is dat er maar 2 controllers zijn die echt goed zijn, en dat is NEC en Intel. Ik heb zelf een stokoude Jetway 663 Ultra kt 133a moederbord. NEC usb 2.0 kaartje er in en gaan.

Ofwel ik ben benieuwd of het met een andere PC wel goed gaat.

Verwijderd

Gezien de foutmelding, lijkt hij te willen swappen naar die schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Gecco:

Het is een brakke USB controller die voor de fouten zorgt, bij een vriend van mij deed hij het wel perfect.

Ik heb zelf dat kreng al een tijd geleden verkocht omdat ik het zat was, zover ik weet is er geen andere oplossing voor dan een ander mobo met een goede USB 2.0 chip (zie svms) of een goed 2.0 kaartje, en mijn PCI sloten zaten vol :)

Bos: Ehrm. zou best kunnen, maar het maakt niet zozeer uit. de error is belangerijker

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 15:57 ]

Verwijderd

Fire69 schreef op 19 juli 2004 @ 13:11:
Hoe krijg je schijf stroom? Via de bijgeleverde adaptor of via de usb-poort?
Mijn schijf krijgt via de bijgeleverde adapter stroom.

Verwijderd

tc982 schreef op 19 juli 2004 @ 13:23:
Hoe disconnecteer je? pleur je gewoon de usb stekker uit de pc? Of de you remove usb device?

Ik heb het voorgehad met een USB memory stick van 512Mb dat deze of anders corrupte data had of anders gewoon niet volledig weggeschreven was, en dit was omdat ik deze eruit trok.

Nu doe ik "Remove USB Device" en heb ik dat probleem niet meer.

Misschien heeft enkel mijn usb memory stick dat , maar sindsdien heb ik er zo mijn gedacht over ;)
Voorheen trok ik hem er altijd zo uit. Nu probeer ik het altijd via "remove usb device, maar dat geeft hij vaak de melding dat hij het apparaat op dit moment niet kan stoppen en dat het nog in gebruik is. Deze melding blijft hij echter geven. Er is dan geen andere manier dan het apparaat te unpluggen. Of zijn hier nog andere trukjes voor zodat je deze wel veilig kunt verwijderen?

groet

Gecco.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03 12:37
Hoeveel mb per seconde haal je met dat ding ?
ik heb er ook 1 gekocht van ICY BOX USB 2.0 en haal maar 2.2 mb/sec.
Drivers en alles zijn in orde

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 00:18:
[...]

Voorheen trok ik hem er altijd zo uit. Nu probeer ik het altijd via "remove usb device, maar dat geeft hij vaak de melding dat hij het apparaat op dit moment niet kan stoppen en dat het nog in gebruik is. Deze melding blijft hij echter geven. Er is dan geen andere manier dan het apparaat te unpluggen. Of zijn hier nog andere trukjes voor zodat je deze wel veilig kunt verwijderen?

groet

Gecco.
Heeft er iemand enig idee hoe corrupte bestanden eventueel bekeken en (automatisch) gerepareerd kunnen worden?
Pagina: 1