Onlangs heb ik deze jongen aangeschaft:

Target Externe 3,5" USB2.0 HD behuizing. (Met ALI Chipset)
Met hierin een WD 40 Gb 7200, 8 Mb, NTFS
Sysspecs:
Asus A7NX8 1007
Windows 2000 SP4 UK
In de eerste instantie werkte hij goed, maar naarmate ik hem een paar dagen
gebruikt te hebben vond ik het wel erg raar aan het worden dat games die op die schijf geinstalleerd waren het niet deden.
Blijkt dus dat als een willekeurig (groot) programma / game word geinstalleerd op die schijf, het file-system corrupt word. een chkdsk eroverheen zegt constant dat hij fouten gefixt heeft.
In m'n event-log komen wat disk-errors in te staan, waaronder deze:
'An error was detected on device \Device\Harddisk2\DR5 during a paging operation. '
Als ik wat losse data (b.v. mp3's) heen en weer kopieer blijft dat wel goed, zover ik getest heb.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt, geformatteerd (geen quick)
- FAT32 geprobeerd, maar dat gaat maar tot 32 Gb onder 2K/XP
- Jumpertje van CS naar Master gezet
- Laatste Nvidia Nforce drivers geinstalleerd (sja)
- SP4 over Windows heengegooid
Maar nog steeds heb ik last van data-corruptie, niks wat geinstalleerd word is bruikbaar.
De schijf zelf is getest op m'n normale IDE poort, en dat doet hij het wel perfect.
Iemand tips of een oplossing?

Target Externe 3,5" USB2.0 HD behuizing. (Met ALI Chipset)
Met hierin een WD 40 Gb 7200, 8 Mb, NTFS
Sysspecs:
Asus A7NX8 1007
Windows 2000 SP4 UK
In de eerste instantie werkte hij goed, maar naarmate ik hem een paar dagen
gebruikt te hebben vond ik het wel erg raar aan het worden dat games die op die schijf geinstalleerd waren het niet deden.
Blijkt dus dat als een willekeurig (groot) programma / game word geinstalleerd op die schijf, het file-system corrupt word. een chkdsk eroverheen zegt constant dat hij fouten gefixt heeft.
In m'n event-log komen wat disk-errors in te staan, waaronder deze:
'An error was detected on device \Device\Harddisk2\DR5 during a paging operation. '
Als ik wat losse data (b.v. mp3's) heen en weer kopieer blijft dat wel goed, zover ik getest heb.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt, geformatteerd (geen quick)
- FAT32 geprobeerd, maar dat gaat maar tot 32 Gb onder 2K/XP
- Jumpertje van CS naar Master gezet
- Laatste Nvidia Nforce drivers geinstalleerd (sja)
- SP4 over Windows heengegooid
Maar nog steeds heb ik last van data-corruptie, niks wat geinstalleerd word is bruikbaar.
De schijf zelf is getest op m'n normale IDE poort, en dat doet hij het wel perfect.
Iemand tips of een oplossing?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 02:53 ]