Toon posts:

beeldscherm probleem linux slackware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik begin net pas met Linux Slackware, Ik heb het al 1 keer eerder op mijn computer gehad.

Nou heb ik het probleem dat als ik kde wil opstarten mijn beeldscherm uit valt wegens resolutie instellingen enzo die blijkbaar niet kloppen, de vorige keer had ik dit opgelost in xf86config
ik heb dit wel 20 keer op nieuw gedaan maar nog lukt het mij nu niet om de juiste instellingen te krijgen.

Wie kan mij helpen ? Alvast bedankt _/-\o_

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Wat, oh wat staat er in je tadaaaa configfile? En hoe verhouden zich deze entries tot de capabiliteiten van je monitor?

Gebeurt het bij't opstarten van KDE, of bij't starten van XFree, of start dat misschien helemaal niet?

Probeer eens wat duidelijker te posten, zet er desnoods ook even een stukje uit config en logfiles bij, de mensen hier gokken verdomde goed, maar niet overdrijven, hé? :P

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
nou, als ik startx in typ dan gaat me beeldscherm uit, in xf86config kan ik wel komen, en wat bedoel je precies met entries

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 02:09:
nou, als ik startx in typ dan gaat me beeldscherm uit, in xf86config kan ik wel komen, en wat bedoel je precies met entries
Nou, misschien is het handig als je even het stukje uit XF86Config post wat over je videodriver en over de videomodes gaat? Misschien is 't ook handig als je daar bij vermeldt wat je voor kaart hebt?

Verwijderd

probeer eens xf86cfg te draaien.
dat is een wat makkelijkere manier van X instellen.

Verwijderd

en de file die je ff moet posten is /etc/X11/XF86Config(-4) :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo handig in linux, ik wil net pas gaan beginnen, ik heb geen idee hoe ik die file zou kunnen posten,

ik heb een geforce 4 ti

xf86config heb ik nu onderhand wel 40 keer op nieuw gedaan maar nog lukt het niet, ik weet het hele menu onderhand wel uit me hoofd

• Super_ik
  • Laatst online: 09:38

Super_ik

haklust!

je log files al getjekt? mischien staat er wel een hint waar je t moet zoeken ;)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Bergen
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Je hoeft ook niet de hele XF86Config over te typen, alleen 't stukje wat wij willen zien. ;) Misschien ken je de Norton Commander voor DOS nog van vroeger? Onder Linux hebben we de Midnight Commander, die werkt exact 't zelfde. Dat is wel handig voor de beginner om bestanden te bekijken en te editten. ;) Pakket: mc.

Het logbestand is trouwens /var/log/XFree86.log (ofzoiets).

[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 24-02-2004 13:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 12:46:
ik ben niet zo handig in linux, ik wil net pas gaan beginnen, ik heb geen idee hoe ik die file zou kunnen posten,

ik heb een geforce 4 ti

xf86config heb ik nu onderhand wel 40 keer op nieuw gedaan maar nog lukt het niet, ik weet het hele menu onderhand wel uit me hoofd
ik zeg dan ook niet xf86config
maar xf86cfg.

als xf86cfg het niet lukt om jouw beeld te geven, ga dan maar eens je XF86Config posten.
xf86cfg is namelijk gewoon een grafiese setup voor je X.
die als eerste probeert om eenwerkende configuratie te vinden, zonder user input.
daarna kan je als gebruiker dingen veranderen.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:51
code:
1
vi /etc/X11/XF86config

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Pagina: 1