[Acer 1603lm] Laptop-beeldscherm zomaar enorm donker?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-12 00:44
ik heb de 1603lm van acer aspire. en zonet heb ik wat raars meegemaakt. ik ging naar beneden en liet me notebook aanstaan. toen ik terug kwam bewoog ik mijn muis zodat hij automatisch weer naar desktop springt. maar tot mijn grote verbazing was het zooo donker dat ik niet eens me muis kon vinden. ik moest op 5 cm afstand kijken anders zie ik helemaal nix. t'is praktisch zwart. en ik heb van alles geprobeerd over nieuw opstarten minuutje uit zetten. hele accu eruit halen en dan er weer in. maar niets heeft geholpen..

ik was ervoor beetje wezen klooien met serious samurize stuff maar ik kan niet geloven dat het daardoor komt... iemand help? ik wil hem niet 6 weken kwijt ivm garantie opsturen etc etc.

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Zo te lezen lijkt het erop dat je backlight kapot is. In dat geval Acer bellen en garantie claimen.

denkt een Schopje richting Complete Systemen & Laptops

[ Voor 63% gewijzigd door MadEiHCS op 24-02-2004 01:31 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
ik wil hem niet 6 weken kwijt ivm garantie opsturen etc etc.
Een TFT zonder backlight is ook niet echt praktisch. :+
En zolang je garantie hebt, zeker claimen want je bent soms meer als 400 euro kwijt als je het buiten de garantie moet repareren.

Senile! Senile Oekaki

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 20:26
99% kans dat je inverter ermee gekapt is, ik heb het nl ook gehad.

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 13:55
Ik ben het eens met Razorhead. Scheelt een hoop geld hoor, een nieuwe inverter of een heel nieuw scherm/backlight...

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10 23:18
't kan niet zijn dat er een of ander batterijstand aanstaat ? (ik doe maar een domme gok)

• Nakebod
  • Laatst online: 11:00

Nakebod

Nope.

Of heel perongelijk op fn+f6 geragt, dan wil je backlight ook wel eens uitgaan ;)
Zou niet de eerste zijn die zoiets simpels over het hoofd ziet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het *zou* kunnen dat je notebook-dicht-detectie-schakelaartje is blijven hangen, waardoor het ding denkt dat-ie nog dicht is, en z'n backlight dus niet aan doet.
Dit is het beste geval, anders ga je gewoon garantie nodig hebben...

• Kaizah
ja ik ben vandaag naar mijn verkoper geweest. zegt ie dat het hun verplicht is om eerst windows xp er overnieuw te installeren en dat terwijl hij al vanaf opstart donker is. hij zegt dat het mayb aan windows kan liggen not.. ook zei hij dat het 5 tot 8 weken zal duren :'( voordat ik hem terug krijg als hij opgestuurd wordt.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Onzin! Bel eerst eens met de Acer supportlijn (zie acer website). Leg het probleem voor. Zij zorgen voor een oplossing. Opsturen duurt tussen 1 week en 3 weken is mijn ervaring.

Windows XP opnieuw installeren..........? Beetje teveel Carnaval gevierd?? :O

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

yeroen1979 schreef op 24 februari 2004 @ 13:03:
Onzin! Bel eerst eens met de Acer supportlijn (zie acer website). Leg het probleem voor. Zij zorgen voor een oplossing. Opsturen duurt tussen 1 week en 3 weken is mijn ervaring.
1 tot 3 weken? no way... Reparatietijden van Acer zijn op het moment 6 tot 8 weken. Ze sturen een boel dingen door naar duitsland omdat ze het in NL te druk hebben met alle reparaties...
Windows XP opnieuw installeren..........? Beetje teveel Carnaval gevierd?? :O
Lijkt me voor zo'n probleem niet echt nodig. Als ze het niet vertrouwen rammen ze maar even een knoppix-cdtje in ofzo, kunnen ze zien dat het dan ook niet werkt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Het is idd al weer een paar maanden terug dat ik wat voor RMA heb opgestuurd naar Acer. Vind 6 tot 8 weken echt onacceptabel moet ik zeggen. Een deel van de verkoopprijs van een laptop bestaat toch uit een reservering voor een evt. service/rma geval. Dan moeten ze nu meer mensen aannemen, zodat de 'reparatietijd' weer flink terug wordt gebracht. Er gaan zo dus al 2 van de 12 maanden garantie verloren als het ware.....!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ben ik absoluut met je eens... 3 weken is echt het maximum voor dit soort dingen... Maarja, bij Acer verkopen ze liever goedkope notebooks dan dat ze snelle service verlenen helaas...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:34

Remy

I usually get 100% accuracy

Move Videoplanken & Beeldkanonnen >> Complete Systemen en Laptops + titelfix.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

het is 99procent zeker dat notebookdichtschakelaartje. Ik heb het al verscheidene malen gehad. Gewoon even dat schakelaartje indrukken en kijken wat er gebeurt

• Kaizah
Nou ik wou ff mededelen dat ik nog steeds zit te wachten. ik zit inmiddels al een maand zonder laptop. en ik neem nooit weer iets van acer :( . ik heb gelukkig wel 4 jaar garantie genomen. maar dan nog vindt ik dit veelste erg. pfffffffff.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:24

pietje63

RTFM

En daarom neem ik bij mijn nieuwe notebook van acer die ik morgen binnenkrijg een extra garantie; betaal je 200 euro ben je 3 jaar lang verzekerd (ook tegen kopjes koffie over je toetsenbord) EN er staat zwart op wit (http://www.aceradvantage.com/en/notebook.htm) dat hij binnen 5 dagen gerepareerd wordt; dus dan ben je hem maar 1 week kwijt. Daar heb ik dat geld echt wel voor over.

[edit]
Gebeurt dit niet binnen 5 dagen met zo'n garantie dan denk ik dat je heel hard geld kan eisen volgens het volgende idee:
Ik scrijf mijn laptop in 3 jaar af
Totale kosten incl verzekering (in mijn geval voor de 1501lmi) 1600 euro

Dit komt neer op bijna 50 euro per maand; kun je eisen denk ik.
Of gewoon na de 5 dagen een laptop gaan huren; rekening naar Acer sturen.

In ieder geval niet over je heen laten lopen en veel contact opnemen met Acer; lastige klanten helpen ze soms sneller als ze er vanaf willen zijn :D.

[ Voor 42% gewijzigd door pietje63 op 30-03-2004 12:16 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1